Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Kombination Pioneer/Marantz til musik/SS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bække
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg står foran en opdradering af mit surround system, og har gennem længere tid læst frem og tilbage for at blive klogere på området, og har bl.a. haft stor gavn af alle jer eksperter her på HIFI4ALL.dk.

Det skal siges at jeg ikke har en s . . . forstand på alt det tekniske, men jeg går meget op i at lyden er god. Primær brug vil være radio/musik, dermed ikke sagt Surround'en ikke er vigtig, og så er der selvfølgelig den klassiske: Skal snart flytte i hus (stuen er knap 30 kvm.) og det skal også harmonere med konen og hendes forhold til højttalere

Nuværende udstyr:

Jeg har taget udgangspunkt i mit nuværende udstyr. Jeg forestiller mig at "genbruge" sub'en, to højtalere som baghøjtalere og centerhøjtaleren.

Det jeg har fundet frem til:

• Marantz receiver (SR 56003999,- hos TP
  • Pioneer DVD optager (DVR 5303988,- hos TP
  • Pioneer 2 stk frontthøjtalere (S-H710Vca. 7000,- set hos flere
Marantz receiver - mange mener den har en god lyd, og så kan jeg bruge multiroom-funktionen, med fx også at have to højtalere i et køkken.

Pioneer DVD-optager - har fået gode anmeldelser og har hele 160 GB i HD.

Piooneer 2 stk. fronthøjttalere - de passer til det andet Pioneer-udstyr jeg har, og så er denne anmeldelse ganske god. Spørgsmålet er om de spiller godt nok...

Håber virkelig der er folk der har gode råd/kommentarer til mine planer.

God søndag!

Til top Vis Bække's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bække

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej

ville nok vælge nogle andre højttalere hvis det var mig.. nu kender jeg ikke de nævnte højttalere, men Pioneer har ikke ligefrem været kendt for at lave hifi højttalere . I det prislag findes der mange vellydende højttalere, og den forstærker fortjener lidt mere hvis du spørg mig.  Kunne jo være nogle System Audio evt.. de er ret kone venlige og gør det godt synes jeg, men findes flere, så synes du/I skal tage ud og kigge og høre lidt

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg ville osse mene, at det er htérne der er det svage led i din sammnensætning. Dali´s piano serie er mere vellykket og det system audio bestemt osse. Der er mange bedre i dette prisleje.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes