Emne: Surroundsystem til film? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
AlexS Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Jeg har tænkt mig at smide nogle penge i et ordentligt fjernsyn og noget ordentlig lyd i løbet af det næste år. Fjernsynet er ikke så svært, det har jeg egentlig fundet lidt ud af, men lyden er straks noget andet..
Der findes jo utallige muligheder, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal se efter. Der findes jo næsten hver uge de der billige systemer fra Eltax, Lumaratron osv, men de er sikkert ikke noget værd? Men tænker lige på, om de næsten er ligeså gode som Sony/Phillips/Panasonic/og. lign's billige systemer (3000 kr ca?). Jeg har ikke rigtig afsat noget specielt beløb, men det skal jo ikke være så voldsomt, læser på handelsskolen, så der er ikke specielt mange penge at gøre med. Tænker lidt på om jeg skal købe en mærkereciever (denon, harman/kardon, og lign) og så nogle højtalere, eller om et samlet Sony/Phillips/Lign er ligeså godt når det kun er til film. Men får man mere for pengene hvis jeg køber Denon,Harman/Kardon, og lign? Altså er de billige modeller fra de dyre fabrikanter gode? Bedre end de komplette systemer (Sony og lign). ? Vil jo også gerne være sikret lidt frem, så jeg har noget jeg kan bruge de næste par år.
De rigtig billige, Dantax og lign, de er vel ude af billedet, kan ikke forestille mig det er særlig godt når det er så billigt??
På forhånd tak. Mvh Alex
Edit: http://www.netonnet.de/item.asp?iid=51175 så lige det. Hvaa, er Centrum noget værd? Det er da rimelig billigt sys jeg, men gider heller ikke købe noget som er tvivlsomt, det skal være ordentligt. Kender bare ikke noget til det dersens "Cetrum", har aldrig hørt om det, men ved ikke om det er "kendt" i tyskland.
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex og velkommen til 
AlexS skrev:
Der findes jo næsten hver uge de der billige systemer fra Eltax, Lumaratron osv, men de er sikkert ikke noget værd? Men tænker lige på, om de næsten er ligeså gode som Sony/Phillips/Panasonic/og. lign's billige systemer (3000 kr ca?).
Du får somregel hvad du betaler for. Disse anlæg til 3k er ikke noget der vil smide dig ned af sofaen med vellyd.
Tænker lidt på om jeg skal købe en mærkereciever (denon, harman/kardon, og lign) og så nogle højtalere, eller om et samlet Sony/Phillips/Lign er ligeså godt når det kun er til film. Men får man mere for pengene hvis jeg køber Denon,Harman/Kardon, og lign? Altså er de billige modeller fra de dyre fabrikanter gode? Bedre end de komplette systemer (Sony og lign). ?
Denon og Harman / Kardon er betydeligt dyre end de "HomeCinema" all-in-one pakker du kigger på fra Sony o.l. Kvaliteten er efter min mening også derefter. Du må gøre op med dig selv om du går efter surround-sound eller god surround-sound. Men jeg tror hurtig du bliver træt af et billigt såkaldt 5x100 watt (yeah right!) Sony anlæg til 2500.
På forhånd tak. Mvh Alex
Edit: http://www.netonnet.de/item.asp?iid=51175 så lige det. Hvaa, er Centrum noget værd? Det er da rimelig billigt sys jeg, men gider heller ikke købe noget som er tvivlsomt, det skal være ordentligt. Kender bare ikke noget til det dersens "Cetrum", har aldrig hørt om det, men ved ikke om det er "kendt" i tyskland.
Kender ikke mærket. Jeg tvivler dog på du skal regne med 6 x 120 Watt fra en så billig forstærker. Jeg vil fraråde dig til at købe noget inden du har hørt og set det  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
AlexS Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret tChAd..
Jeg er skam udemærket klar over jeg nok ikke skal forvente det vildeste af et surroundsystem til 3000, men om det var pengene værd at smide flere penge i surroundsound/lyden, eller om det mest var til musik..
Men f.eks hvis jeg køber: Denon AVR1404 + Dali Trio højtalersystem, så er vi godt og vel oppe på 6,500 kr. Men så var det mere om kvaliteten af en så billig model, når mærket generelt er så dyrt, ville være ringe. Og det så måske ligeså godt kunne betale sig at købe et samlet set fra Sony. Jeg vil ikke smide specielt mange penge i det, ligesom så mange herinde fra har gjort, og det begrænser det jo en del når man kigger på hifisider. Man skal jo have sindsygt mange penge for at kunne købe noget der efter deres mening er "god kvalitet for pengene". Alt for mange penge til jeg kan have råd til det. Kunne da godt finde på at bruge pengene på det engang når jeg bliver ældre, og tjener nogle flere penge, men som en fattig nybegynder et det altså lige lovlig mange penge.
Kan man få et fornuftigt system til 5k? Eller skal man højere op? Nogle bud?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|