| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Er der nogen som har erfaringer med denne receiver??
Mvh.
/Malik
På forhånd tak..
|
| Til top |
|
| |
Begynder Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flaz
Jeg har sådan en fyr stående. Må nok indrømme at jeg synes det er en af Nads mindre heldige recievere. Ikke at den er ringe - slet ikke - men synes at den har nogle medfødte skavanker, som man ikke forventer af en reciever, der immervæk kostede omkring 6000 kr fra ny af. Men nu er der jo slet ikke tale om den pris for dit vedkommende og derfor er situationen jo en anden. Den udsender en lav støj fra baghøjtalerne, når den er tændt. Det høres ikke når man hører musik ellers surround selvfølgelig, men det høres hvis den bare står tændt. Det er ihvertfald en ting som irritere mig.
Lydmæssigt har jeg sammenlignet den med en Denon 180x (om det var 1 el. 2 kan jeg ikke huske) som jeg også har haft. Det var den klassiske forskel, som der er på de 2 mærker. Denon'en var rigtig god på surrounddelen men kedelig i stereo og alt for lys til mine B&W højtalere. Nad'en derimod var noget bedre i stereo, men tilgengæld ikke så dynamisk og levende i surround. Så spørgsmålet må være hvad du skal bruge den mest til?
Generelt vil jeg sige, at du får meget reciever for omkring 2500 kr, hvis det er den pris du skal betale og at du ikke kan finde et nyt produkt til den pris som kan yde tilnærmelsevis det samme.
Hvis der er noget specifikt du gerne vil vide, så spør' endelig nærmere. Har lidt svært ved at spore mig ind på, hvad det er du gerne vil vide om Nad'en og hvad dit behov er?
med venlig hilsen
Claus
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus..
Grundet til mit spørgsmål er fordi jeg overvejer at købe en NAD receiver, enten T742 eller T752...men men men..jeg har så lige set en NAD T760 receiver (brugt) til billige penge -og så ville jeg lige høre.
Jeg har selv B&W højttalere...CD-M1 hedder de vidst.
Jeg bruger det primært til musik...men engang imellem også til film.
Har du/I nogen erfaringer med NAD T742 eller NAD T752??
-for hvis det nu er, at der ikke er den VILDESTE forskel på T742 og T752, så ville det da være dejligt at kunne spare nogle klejner 
På forhånd tak..
Mvh.
/Malik
|
| Til top |
|
| |
Begynder Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malik
Da jeg købte T760'eren havde jeg også T751 hjemme til gennemlytning. De var stor set identiske, dog var T751 i et nyere design, havde forgyldte indgange, og efter min mening en lidt mere dynamisk lyd i surround, men da jeg kunne få T760 til en billig penge syntes jeg ikke det opvejede prisforskellen. Den nyere T752 har en højere udgangseffekt end de andre + de nyeste surroundtyper (DPLII, dd es, dts es) og er bestemt et godt køb i den prisklasse.
Da T760 og T742 er opbygget på næsten samme måde, dog med den undtagelse af at T760 har lidt større effekttrin, og så til den halve pris, ville jeg nok råde til at droppe T742'eren og lade valget falde på enten den brugte T760 eller den nye T762.
Med de højtalere du har og deres evne og ærlighed til at afsløre anlægges formåen, er der nok ingen af disse to receivere, som vil være optimale i stereo. Men med købet af den brugte Nad, ville der måske være penge tilovers til at købe en evt brugt stereo effektforstærker af bedre klasse, som du kan drive fronterne med. Måske en løsning, du på længere sigt vil være glad for.
Med købet af brugt få du dog ikke DD-ES, DTS-ES og DPLII , så i første omgang ville det måske være en idé at gøre op, om du har brug for af dette.
Er der ikke nogle flere der har en mening om dette?
mvh
Claus
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
|
Hej Claus..
Grundet til mit spørgsmål er fordi jeg overvejer at købe en NAD receiver, enten T742 eller T752...men men men..jeg har så lige set en NAD T760 receiver (brugt) til billige penge -og så ville jeg lige høre.
Jeg har selv B&W højttalere...CD-M1 hedder de vidst.
Jeg bruger det primært til musik...men engang imellem også til film.
Har du/I nogen erfaringer med NAD T742 eller NAD T752??
-for hvis det nu er, at der ikke er den VILDESTE forskel på T742 og T752, så ville det da være dejligt at kunne spare nogle klejner 
På forhånd tak..
Mvh.
/Malik
|
|
|
Der er en væsentlig forskel på de to recievere. T752 er meget bedre i stereo. Den har mere dynamik og kontrol. Lyden på 742 er lidt udetaljeret sumpet og ikke så tiltalende i længde. Det hænger nok bla. sammen med at t752 leverer noget mere effekt.
Men lyt for dig selv og vurder om du vil betale for forskellen.
I surround er de to mere ligelige, men 752 har efter min mening mere overskud især når det gælder heftige actionsscener olig.
Håber det hjælper lidt
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarende..
Hvad hjælper en stereo effektforstærker?!..gør den lyden bedre i stereo???
Indtil videre ser det ud til at det bliver NAD T752'eren..
-er det kun hifiklubben som sælger NAD??
Mvh.
/Malik..
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
den bruges også i surround, strømforsyningen i en surroundforstærker er ikke verdens bedste. Derfor for min front højtalere effekt fra min stereoeffektforstærker, og så skal surroundforstærkeren kun trække center samt bag højt.
og det er kun hifiklubben der forhandler NAD
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
den bruges også i surround, strømforsyningen i en surroundforstærker er ikke verdens bedste. Derfor for min front højtalere effekt fra min stereoeffektforstærker, og så skal surroundforstærkeren kun trække center samt bag højt.
og det er kun hifiklubben der forhandler NAD
|
|
|
Okay, men efter som at jeg kun har 2 par højttalere pt. behøver jeg vel' ikke en effektforstærker endnu vel'??
|
| Til top |
|
| |
SWULP Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 13 November 2003 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft T750´eren, som jeg udelukkende brugte til stereo. Den var kendtetegnet ved primært at have en fantastisk god stereodel, hvilket var grunden til jeg købte netop den. Du går ikke galt i byen hvis du investerer i T752!!! Når du har hørt den vil du give mig ret!!!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2003 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
til at begynde med vil der ikke være nogen forskel, og når du engang køber de resterne højt. og sætter til vil du garanteret heller ikke have problemmer. Nu havde jeg bare muligheden for at koble den til, da jeg have den i det gamle stereo anlæg. Så jeg ved ikke hvor "nødvendigt" det er, men det er da rart at mine fronter altid har effekt nok!
mvh tony
|
| Til top |
|
| |