Forfatter |
|
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 25 April 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endelig fået min Dali Vokal 2 ind ad døren sat sammen med ikon 6(fronthøjtaler) og et par mindre system audio(baghøjtaler). Problemet ligger ikke i at det ikke spiller godt, for det gør det! Men det jeg egentlig ønsker, er mere lyd fra mine baghøjtalere? Jeg har godt nok en gammel Sony de-str315 som kun kan køre pro-logic, men er dette en begrænsning i, hvor meget lyd jeg kan få ud af dem? Nogen forslag om hvordan jeg skruer op for dem (har sat rear level til max), uden at resten af højtalerne spiller bragende højt?
//Stente
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 25 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
Har endelig fået min Dali Vokal 2 ind ad døren sat sammen med ikon 6(fronthøjtaler) og et par mindre system audio(baghøjtaler). Problemet ligger ikke i at det ikke spiller godt, for det gør det! Men det jeg egentlig ønsker, er mere lyd fra mine baghøjtalere? Jeg har godt nok en gammel Sony de-str315 som kun kan køre pro-logic, men er dette en begrænsning i, hvor meget lyd jeg kan få ud af dem? Nogen forslag om hvordan jeg skruer op for dem (har sat rear level til max), uden at resten af højtalerne spiller bragende højt?
//Stente
|
|
|
Hej Stente
Du har selv givet svaret - kun pro-logic. Dvs. du får ikke det digitale Dolby signal, men kun et simuleret bagerste lydbillede fra stereo signalet og et simuleret centersignal fra samme. Det er der ikke meget krudt i. Derudover har din Sony receiver ikke mange kræfter at gøre godt med.
Du skal hurtigst muligt se at få opgraderet din receiver til en "rigtig" (nyere og større) Surround receiver med DD og DTS; så får du både det fulde signal og nogle flere kræfter, så dine fine højttalere rigtigt kan folde sig ud! __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan jeg godt se, var også bange for at det var der den var gal  .....hvad kan du anbefalde - 3-4k max? har overvejet harman/kardon avr235....?
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 25 April 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen anden måde at tvinge mere lyd af svinene på, end at købe ny reciever :(?
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
Der er ingen anden måde at tvinge mere lyd af svinene på, end at købe ny reciever :(? |
|
|
Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du jo skrue ned for de øvrige højttaleres niveau. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Stente Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Stente skrev:
Der er ingen anden måde at tvinge mere lyd af svinene på, end at købe ny reciever :(? |
|
|
Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du jo skrue ned for de øvrige højttaleres niveau.
|
|
|
Jeg kan ikke se nogen steder at jeg kan skrue ned for mine fronthøjtalere....andet end master volumen .
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
|
|
Nej ikke i absolutte størrelser - det perejvind foreslå giver kun en relativ forskel mellem bag og front - de får ikke dine baghøjtalere til at sige "mere". Pro-logic dekodningen giver ikke meget lyd i bagkanalerne.
Både H/K og Marantz er gode bud på ny receiver. Personligt ville jeg gå efter H/K - men se om du ikke kan lytte på dem selv først. __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 29 April 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang receiver vil jeg skrive mig på wildstyle's idé med en marantz sr5600... eller måske den lidt billigere sr4600 - det bør under alle omstændigheder få bedre lyd ud af dine højttalere.
|
Til top |
|
|