Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mangler mere lyd fra baghøjtalere! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 April 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Har endelig fået min Dali Vokal 2 ind ad døren sat sammen med ikon 6(fronthøjtaler) og et par mindre system audio(baghøjtaler). Problemet ligger ikke i at det ikke spiller godt, for det gør det! Men det jeg egentlig ønsker, er mere lyd fra mine baghøjtalere? Jeg har godt nok en gammel Sony de-str315 som kun kan køre pro-logic, men er dette en begrænsning i, hvor meget lyd jeg kan få ud af dem? Nogen forslag om hvordan jeg skruer op for dem (har sat rear level til max), uden at resten af højtalerne spiller bragende højt?

//Stente

Til top Vis Stente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stente

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

Har endelig fået min Dali Vokal 2 ind ad døren sat sammen med ikon 6(fronthøjtaler) og et par mindre system audio(baghøjtaler). Problemet ligger ikke i at det ikke spiller godt, for det gør det! Men det jeg egentlig ønsker, er mere lyd fra mine baghøjtalere? Jeg har godt nok en gammel Sony de-str315 som kun kan køre pro-logic, men er dette en begrænsning i, hvor meget lyd jeg kan få ud af dem? Nogen forslag om hvordan jeg skruer op for dem (har sat rear level til max), uden at resten af højtalerne spiller bragende højt?

//Stente

Hej Stente

Du har selv givet svaret - kun pro-logic. Dvs. du får ikke det digitale Dolby signal, men kun et simuleret bagerste lydbillede fra stereo signalet og et simuleret centersignal fra samme. Det er der ikke meget krudt i. Derudover har din Sony receiver ikke mange kræfter at gøre godt med.

Du skal hurtigst muligt se at få opgraderet din receiver til en "rigtig" (nyere og større) Surround receiver med DD og DTS; så får du både det fulde signal og nogle flere kræfter, så dine fine højttalere rigtigt kan folde sig ud!

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Ja det kan jeg godt se, var også bange for at det var der den var gal .....hvad kan du anbefalde - 3-4k max? har overvejet harman/kardon avr235....?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
Ja det kan jeg godt se, var også bange for at det var der den var gal .....hvad kan du anbefalde - 3-4k max? har overvejet harman/kardon avr235....?

Jeg ville købe en Marantz SR5600. Den står til 3999 kr. hos TapeConnection.

Se mere her:
http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2&emn e=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=46028

Mvh.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Der er ingen anden måde at tvinge mere lyd af svinene på, end at købe ny reciever :(?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:
Der er ingen anden måde at tvinge mere lyd af svinene på, end at købe ny reciever :(?

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du jo skrue ned for de øvrige højttaleres niveau.

Stente
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Stente skrev:

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du jo skrue ned for de øvrige højttaleres niveau.

Jeg kan ikke se nogen steder at jeg kan skrue ned for mine fronthøjtalere....andet end master volumen .

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Stente skrev:

Nej ikke i absolutte størrelser - det perejvind foreslå giver kun en relativ forskel mellem bag og front - de får ikke dine baghøjtalere til at sige "mere". Pro-logic dekodningen giver ikke meget lyd i bagkanalerne.

Både H/K og Marantz er gode bud på ny receiver. Personligt ville jeg gå efter H/K - men se om du ikke kan lytte på dem selv først.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 April 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Ang receiver vil jeg skrive mig på wildstyle's idé med en marantz sr5600... eller måske den lidt billigere sr4600 - det bør under alle omstændigheder få bedre lyd ud af dine højttalere.
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes