Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: B&W MT30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle, er ny her på siden, selv om jeg har læst Jeres super indslag det sidste ½ år, men har nu fået sparet lidt sammen.

Jeg har kigget lidt på B&W MT 30 da de har fået udmærked test, som Jeg læser det, og det har en god WAF værdi (Ja, det skal jo hænge sammen)

Er det et godt køb til pengene eller er der andre alternativer. (Er ikke hifi ekspert, lang fra)

Hvad skal man havde for at trække dette sæt.

På forhånd tak

Daddy

Til top Vis Daddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daddy

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Vil lige fortælle at jeg vil bruge en 15000,- til at trække B&Wérne, hvis det bliver dem, eller et helt andet til total 35000,-, men det skal have god WAF værdi  helst ikke gulv højtaler.

rummet er ca. 25 kvm i hus.

Daddy

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Når men tak for hjælpen, det er ok hvis I ikke kender sættet, men I plejer at være gode til alternativer I selv sætter pris på, men nej ikke denne gang, undskyld ulejligheden.

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Tror nok du skal regne med at det kan tage mere end 2 dage at få flere svar på sine spørgsmål herinde.

Her er dog et link du evt kan bruge til at læse et par tests omkring de højtalere der:

http://www.e-hifi.com.au/main/BrandReviews.asp?brandid=1

Derudover er der en med nogenlunde samme spørgsmål i denne tråd:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=334217

Tror der er bred enighed om at det er et godt sat/sub sæt, men at til samme pris kan du få bedre lyd med "full size" højtalere.

mvh

claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 28 April 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Til 35.000kr. ville jeg vælge:

Receiver: Denon AVR 3806

Front: B&W 705

Center: B&W HTM7

Bag: B&W LM1

Sub: B&W ASW600

Ialt 32.000kr. (og der kan sikkert opnåes lidt rabat).

Lyder aldeles fremragende uden at fylde for meget (OK - Centerhøjtaleren fylder lidt rigeligt....).

Jeg har en tilsvarende opsætning - omend med ældre udgaver af alle delene - og har aldrig fortrudt!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hvad står WAF for?

Hvor meget skal der købes, højttalere, receiver..hvad med afspiller dvd eller cd og kabler?

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Tror nok du skal regne med at det kan tage mere end 2 dage at få flere svar på sine spørgsmål herinde.

Her er dog et link du evt kan bruge til at læse et par tests omkring de højtalere der:

Tror der er bred enighed om at det er et godt sat/sub sæt, men at til samme pris kan du få bedre lyd med "full size" højtalere.

mvh

claus

Hej Claus,

Du har selvfølgelig ret, er måske bare lidt "vil gerne købe humør" , tak for linkne, super god læsning, men er faktisk brandt lidt lun på Kaso modellen, med hensyn til Denver receiver er det ikke lige min smag, her snakker jeg ikke kvalitet, men synsmæssigt Den må gerne være NAD agtig, men der er så mange meninger om kvaliteten på NAD men stil mæssigt skal det være alá NAD

Tak

Daddy

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Hvad står WAF for?

Hvor meget skal der købes, højttalere, receiver..hvad med afspiller dvd eller cd og kabler?

Hej Flaz,

WAF = Wife Acceptance Factor  (Konens mening om design, ledninger, størrelse m.m.)

Der skal købes højtaler og receiver, dvd og kabler må komme løbene, da jeg først skal beslutte mig for en LCD.

Daddy

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Daddy skrev:
Claus_DK skrev:

mvh

claus

Hej Claus,

Du har selvfølgelig ret, er måske bare lidt "vil gerne købe humør" , tak for linkne, super god læsning, men er faktisk brandt lidt lun på Kaso modellen, med hensyn til Denver receiver er det ikke lige min smag, her snakker jeg ikke kvalitet, men synsmæssigt Den må gerne være NAD agtig, men der er så mange meninger om kvaliteten på NAD men stil mæssigt skal det være alá NAD

Tak

Daddy

Hej igen,

Hold K... hvor er jeg dog snot dum, den findes jo i sort, tager i Hifiklubben og høre den spille med de omtalte højtaler Kaso har nævnt for den virker for fed til en non hifi ekspert, hvis man kan få dem til det. Hvad mener de med man kan sende alt igennem dem så man slipper for kabel rod, er det både billede fra en dvd, xbox360, tv, selectbox på en gang og er det en fordel?.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Ahh WAF okay så jeg mig

Skal designet være sådan noget "tidløst" stilet noget? eller må det også gerne være lidt kinky? - det synes jeg nemlig at minipod og micropod fra blueroom er vildt fede (men det måske bare mig?)

Men det sæt b&w mt30 du selv har fundet frem til er jeg sikker på opfylder dine krav.. sub'en har vidst fået ret gode anmeldelser! desværre tror jeg ikke det bliver rigtig godt i ren stereo

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 April 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Som et alternativ kunne Tannoy Arena måske være interessant, kan fås i flere farver end den på billedet:

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Ahh WAF okay så jeg mig

Skal designet være sådan noget "tidløst" stilet noget? eller må det også gerne være lidt kinky? - det synes jeg nemlig at minipod og micropod fra blueroom er vildt fede (men det måske bare mig?)

Men det sæt b&w mt30 du selv har fundet frem til er jeg sikker på opfylder dine krav.. sub'en har vidst fået ret gode anmeldelser! desværre tror jeg ikke det bliver rigtig godt i ren stereo

Hej Flaz, Sjovt du nævner det, for vi har en nano-ipod i piano sort (købt i NY, det kan IKKE betale sig ) og vi har kigget på det fra blueroom men ikke hørt det, og det er faktisk super flot design men når det er sat op i et rum er det som øjne der kigger på dig , men hvis man kigger på MT30 så ligner det faktisk noget POD design samtidigt med at det har fået gode anmeldelser, men vi tager i Hifiklubben i dag og ser om de har MT30 stående sammen med det Kaso nævnte.

Daddy

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:

Som et alternativ kunne Tannoy Arena måske være interessant, kan fås i flere farver end den på billedet:

Hej Mammon,

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal syntes om dette sæt, på den ene måde er det fedt, specielt sub, hvis den er i piano sort, men bag HT er lidt "phone home E.T"  eller noget rumspace agtig ikke på en dårlig måde, men speciel måde, tak for alternativet.

Daddy

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Ja, så røg turen forbi Hifiklubben i dag, fik hørt og set B&W M1, de er for seje, hørte dem kun med sub B&W AS1, så når der kommer ekstra dybde i med sub B&W PV1, ja så rykker det, så mit valg er taget med hensyn til ht det bliver sættet MT30 i sort.

Fik lyttet til Denon receiver AVR-3806 og Denon AVR-4306, som Kaso anbefalede 3806, kan kun give ham ret den er fed, tænker på at opgradere den til 4306 da den er mere fremtids sikret, og så sparer lidt på LCDén, er stadivæk i tvivl, hvad havede I valgt?

Fik også lyttet til B&W 703 og B&W 705 i stereo med en Thule forstærker, det var også super lytning, men valget gik til B&W MT30 sættet.

Daddy 

Rybner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

KEF KHT 2005/II og Mordaunt-Short Genie er to meget vellydende alternativer som prismæssigt er lidt lettere at gå til. Om de kan leve op til MT30 kan kun en personlig test afgøre.

PV1s design er utrolig lækkert, men efter selv at have hørt systemet så valgte jeg KEF og brugte i stedet lidt flere penge på en DVD/surround receiver og forstærker.

God fornøjelse / JR

Til top Vis Rybner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rybner

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

PV1'en er super...
Ikke for at være irriterende, men har du overvejet B&W's FPM serie... De er ret stilrene, og forholdsvis små (flade)..
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

JARP skrev:

KEF KHT 2005/II og Mordaunt-Short Genie er to meget vellydende alternativer som prismæssigt er lidt lettere at gå til. Om de kan leve op til MT30 kan kun en personlig test afgøre.

PV1s design er utrolig lækkert, men efter selv at have hørt systemet så valgte jeg KEF og brugte i stedet lidt flere penge på en DVD/surround receiver og forstærker.

God fornøjelse / JR

Hej JR, har ikke hørt de omtalte htér, men som tidliger skrevet holder jeg mig til Mt30 at bruge flere penge på en receiver end måske, hvis det bliver AVR-4306 til omkring 15k, det syntes jeg er ok.

Men tak dit for forslag.

Daddy

Daddy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
PV1'en er super...
Ikke for at være irriterende, men har du overvejet B&W's FPM serie... De er ret stilrene, og forholdsvis små (flade)..

Hej Kaizer,

Har godt set FPM serien, syntes ikke rigtig godt om det flade look, har ikke hørt dem spille, så hvad det angår kunne de sagtens være et alternativ, men som sagt det bliver MT30, kiggede faktisk på VM1érne,

syntes faktisk de ser bedre, men igen det er jo en smagsag, og selvfølgelig er det i sidste ende hvad der kan komme ud af dem, har dog heller ikke hørt disse.

Daddy

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke med dig valg

Ang de blueroom højttalere som ligner øjne, så er det centeren du har kigget på  - men lad nu det ligge.

Er en denon 3806 ikke lidt overkill til de b&w m1?

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Daddy skrev:

Kaizers skrev:
PV1'en er super...

Hej Kaizer,

Har godt set FPM serien, syntes ikke rigtig godt om det flade look, har ikke hørt dem spille, så hvad det angår kunne de sagtens være et alternativ, men som sagt det bliver MT30, kiggede faktisk på VM1érne,

syntes faktisk de ser bedre, men igen det er jo en smagsag, og selvfølgelig er det i sidste ende hvad der kan komme ud af dem, har dog heller ikke hørt disse.

Daddy

Jeps smag og behag...

VM1'erne lyder nu også meget godt, størrelse taget i betragtning
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum