| Forfatter |
|
Casper_Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, har netop invisteret i en NAD T753 V2, stor klump surroundreciver, der burde betale vægtafgift. Skal derfor have nogle "créme" kabler dertil.
Lyddelen: Reciver ---> DVD-Afspiller. (afspiller med komponent, scart, ikke HDMI) (NAD 524)
Billededelen: DVD-Afspiller ---> Samsung LE-40R72B (komponent og scart).
Kom med nogle forslag. Vigtigt at lydbilledet beholder sin varme tone. Prisen er ligegyldigt, mellemklasse og high-end.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Det kan man ikk sige sådan lige!! Jeg har nok selv prøvet de første 30 sæt kabler på mit eget.. Lige i øjebliket er vi gang ved en kammerat med at prøve div kabler..
Det ene kabel lyder godt i det ene setup men IK i et andet!!!
Kan kun sige prøv dig frem!!
Ideer til prøvning: audioquest, nordost (blueheaven), kimberkabel (Hero), Van den hul, taralabs osv osv!!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay! Men at prøve sig frem er vel en dyr affære...
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja jeg vil give don dario ret, lyt dig frem, det give det bedste resultat, det behøver ikke være en dyr affære, butikker med lidt salgs sans vil heller end gerne låne kabler ud, ellers har du jo retur ret. Har du ikke nogle venner/bekendte som har lidt kabler du må afprøve.
Lidt synd du ikke kører med HDMI tror dit LCD vil nyde godt af det... som komponent kabel kan jeg da anbefale dig Supra AV3 bruger det selv mellem Xbox360 og Projektor.
I lyddelen skal du finde dig et CoaxialKabel, hvilket må du selv finde ud af Jeg benytter Van Den Hul - The Triaxial Professional.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver bjørn ret!!
Bla. ktradio er gode til at ville låne lidt ud til tests!!!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn:
Syntes du ikk scarter bedre?? eller??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt rigtigt, det kunne man jo selvfølgelig. Og tror da også jeg vil prøve et par kabler inden jeg vælger. Men altid rart at have nogle inputs og lidt retningslinier inden man begynder.
Ang. HDMI, så har NAD endnu ikke lavet en DVD-Afspiller i mit prisleje hvor jeg kan være med. (se overstående for mit setup) Men venter indtil jul, der skulle komme en der var værd at vente på 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
|
Bjørn:
Syntes du ikk scarter bedre?? eller??
|
|
|
Hmm nej ikke på LCD.. Jeg har et 26" LG LCD hvor jeg har prøvet lidt kabel test på, bla. med et komponent af den billigeslags og Supra AV3 der er heldigvis forskel til Supras fordel, ingen støj i billedet og mere roligt billede, farverne blev mere naturlige at se på, Scart kablet jeg har er et Vivanco et eller andet altså ikke et standart lakridskabel, men heller ikke "High-End" Farverne er stadigvæk gode men jeg syns der er knapt så meget ro i billedet som med komponentkablet, kan være et dyrer scartkabel vil være bedre, men det har jeg endnu ikke forsøgt.
På mit Pioneer PDP436RXE benytter jeg det omtalte Vivanco Scartkabel mellem SattelitReceiveren og fjernsynet, her har jeg forsøgt at sætte et lakridsscartkabel til, damn der er forskel, farverne blev matte og kedelige, der var betydeligt mere støj i billedet med lakridskablet. Jeg skal dog have købt mig et nyt scartkabel da det jeg har nu er alt for langt 3m og jeg skal max bruge 1.5m.
Så ja jeg vil mene at komponent er bedre end scart 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tech-Link XS High-End Component - Kender i dette kabel !
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn:
Ok.. tror bare ikk du helt har ramt det rigtigte scart!! men igen igen der er forskel også på tvér??? men vigtigts af alt man ska bare selv være tilfreds!!!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender ikk lige den model men har prøvet andre tech-link... på mit setup er det klart bedre med scart men min vens tv kører det rimeligt lækkert med komponent fra tech-link
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
|
Bjørn:
Ok.. tror bare ikk du helt har ramt det rigtigte scart!! men igen igen der er forskel også på tvér??? men vigtigts af alt man ska bare selv være tilfreds!!!
|
|
|
Yep kan godt være, men som sagt så dur det bare på Plasmaén jeg har, men på mit LCD fungere det altså ikke nær så godt som komponent, men på den anden side så bliver LCDén heller ikke brugt til andet end soveværelsesTV..her er det Plasmaén der styrer i stuen..

|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... Jamen jeg er også mest tl plasma!! særlig pioneer!! men venter med at købe til den nye format kommer(CCD)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede også på Plasma, men faldte over fælleskøbet på recordere.dk på Samsungs LCD 40".
Og så var jeg helt solgt. Frække "lille" sag... 
|
| Til top |
|
| |