Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: H/K Signature 2.0 og subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2003 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er ejer af en H/K Signature 2.0 + 2.1. Af højttalere har jeg følgende:

Front: JBL TI6K (large)
Center: JBL TI1K (small)
Bag: JBL TI1000 (small)

Jeg har p.t. ingen subwoofer og kører derfor med de indstillinger på forstærkeren som er angivet ovenfor i parantes.

Når jeg hører stereo er jeg ganske godt tilfreds med den bund som mine JBL TI6K leverer, men når jeg ser film kunne jeg godt tænke mig lidt mere bang i eksplosionerne.

Jeg overvejer derfor at købe en subwoofer, har kig på en Audiovector C-sub.

Nu til mit problem.

Når jeg får min subwoofer havde jeg tænkt mig, at alle højttalere skulle sættes til 'small' for at få hele det dybe frekvensområde leveret til subben. Dette er jo helt fint til film.

Når jeg hører stereo ønsker jeg ikke bruge subben, idet jeg er meget godt tilfreds med lyden som den er nu, men så skal fronterne jo være indstillet til 'large' og forstærkeren kan kun tage et samlet setup for højttalerne. Så jeg er jo nød til at vælge !!

Hvis jeg fortsætter med mine nuværende indstillinger med fronterne som 'large', vil jeg så få ret meget ud af at investere i en Sub. Bassen fra center og bag vil jo så blive leveret til fronterne eller hvad ??? så har jeg jo ingen glæde af en sub !?!?

Nogen som har erfaringer med H/K Signature 2.0 med en tilknyttet subwoofer ??

Hjælp !!!!!! også gerne til andre forslag af sub.

På forhånd tak.
Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 November 2003 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Er der ikke en form for stereo-knap/funktion på forstærkeren?

Jeg har på min denon 3803 en "pure direct" knap der går udenom alle surroundkredsløb, og på den måde ikke er påvirket af hvordan opsætningen af mit surround er. Det skulle da undre mig om der ikke var en stereo funktion på din også.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 16 November 2003 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Hej DonJensen,

Der er en stereofunktion, MEN..........

Der kan kun laves ét højttalersetup, dette gælder for alle inputkilder, også stereokilder. Da jeg ønsker at køre fronterne som 'large' i mit stereo setup er der jo ingen problemer idag, når jeg ikke har en sub.

Men hvis jeg nu sætter en sub til og ønsker at få maks. ud af den i surround, så skal jeg jo ændre fronterne til 'small', eller hvad ?? så er mit stereosetup ødelagt, da jeg ikke ønsker at bruge subben her.
Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 November 2003 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hmmm jeg har prøvet være inde på hk´s hjemmeside, men kan ikke komme ind på manualerne, så det er lidt svært at sige. Ellers vil en løsning være at slukke den helt når du høre stereo.

Der er dog umiddelbart ikke nogen grund til at sætte dine fronter til small, selvom der kommer sub på. Sub´en burde selv tage over i de lave hertz som dine fronter ikke kan klare. Måske du skulle låne en sub med hjem og teste? Det kunne være rart med den du ønsker dig der, men det behøver jo ikke at være den.

Der er i øvrigt også en dali sub til salg her. En dali suite, som også er blevet rost meget. Måske det var noget?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 November 2003 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

Jep, lad den endelig køre large på fronterne - du kan være sikker på at subben nok skal få det hele med Resten regulerer du på subwooferen afhængigt af hvor du vil have at den skal træde til!

Min personlige erfaring er at subben næsten får for lidt med når fronterne er sat på "small", og dette også på 2.0´eren da jeg selv havde den! Fronterne på "large" giver lige den ekstra dimension og bund.

Men ellers er der ikke andet for at låne en hjem og forsøge dig frem!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes