Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hjemmebio.? hvad....... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

hey, jeg er ved og samle sammen til en hjemmebio, men har næsten ingen forstand på det :S er der nogen som har meget forstand på det.? (hva man skulle vælge af ting). , så ville høre om hvad i syns jeg skulle vælge af :

Projektor? ved ikk om jeg har brug for når jeg har et 28"  B&O tv men ellers skulle jeg nok ha en sanyo

Højtaler Front: helst noget pioneer eller B&W eller dali..  vil lige sige jeg høre mest techno og den slags men HT'erne skal os bruges til film

Subwoofer: der har jeg ingen, men leder efter en God og Kraftig, og billig en,, så har i en kan vi måske finde ud af noget

Højtalere bag: der har jeg nogen Gale 3010S i sort

Surround receivere:  skal jeg ikk ha,  da jeg lige har fået en denon AVR-1602, til og starte med ;)

Har ca 7k og lave det for, men det skal jo ikk være verdens bedste :)

Håber i gider og hjælpe mig, :)

på forhånd Tak :)

Til top Vis zZMCZz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zZMCZz

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis du vil have hele pakken med projektor, højtalere, sub, reciever, dvdafspiller og kabler kommer til at benytte dig af brugtmarkedet, hvilket jeg da også synes er en rigtig god ide, da man kan spare rigtigt mange penge.
B&W er bestemt godt, men om det er "godt nok", det må du vist selv bedømme
Du kan nok lige få den mest skrabede model fra b&w, hvis du vil ud og købe alle højtalerne fra ny af. Her er der tale om 300 serien , og så er der ikke råd til andet indenfor dit budget. Du kan sikkert spare lidt ved at vælge mindre højtalere hele vejen rundt, men igen - dit valg :) 

Mit råd er, at du køber systemet i etaper, så hvis du har et gammelt tv, så glem alt om projektor indtil videre. Subben kan også sagtens vente. Og så findes der i øvrigt andre højtalere end b&w :)  Et prisbilligt alternativ fra hifiklubben som du måske allerede har været inde at kigge i er Dalis concept 6 serie. Men husk nu selv at tage ud og lytte lidt, du kan jo ca. regne ud, hvormeget du kan tillade dig at bruge på de enkelte dele i systemet. Hvis du finder ud af, at de lidt billigere modeller ikke lever op til dine krav, så kan du jo se efter nogle dyrere udgaver på brugtmarkedet og spare nogle penge der.

Held og lykke med det.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med tobywan: hvis du har tv så vent med projector og sub kan sagtens vente.

Man bliver desværre nok nødt til at købe tingene gradvist, alt efter hvad ens behov er og ens økonomi - jeg har selv samlet og sparet i 2-3år ca. og jeg er ikke helt færdig endnu (bliver man nok aldrig ).

Du kunne starte med at tage rundt i nogle hifi-butikker og lytte først og fremmest, så du får en idé om hvad de forskellige lyde og mærker koster...måske du bliver ret vild med nogle dyre højttalere og må starte med et stereo sæt og så senere bygge ud med center/baghøjttalere.

Hvis det skal være her og nu, så kunne Dali's concept serie, som tobywan henviser til, være et fint bud..og så bruge en marantz sr 4600 eller 5600 receiver. Det ender på ca 10k - men hvis det SKAL være med projector mm så bliver det svært er jeg bange for  desuden skal der også lige smides nogle penge efter kabler

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

hey..

nu har jeg siddet og kigget lidt over det hele og jeg så på den her projektor, http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=376431 jeg syns den er god og billig :)

og tak for de andre forslag :)

håber der kommer flere.. :)

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hvorfor synes du den er god? Har du set den irl?
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

hey..

nej har jeg godt nok ikk, men den "lyder" god..

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo til du er lidt hooked på at få projektoren til at starte med :)  Jeg kender ikke den model du henviser til, men prøv eventuelt at læse lidt tilbage i diverse tråde. Emnet har været oppe og vende mange gange før, så der er masser af erfaringer du her kan drage nytte af.
Hvis du køber projekter til at starte med bliver der ikke ret mange penge til resten af systemet, det kan du vel nok se. Men du kunne selvfølgelig købe den og så en billig "surround pakke løsning". Desværre er 3-4.000 til et helt surround system bare ikke ret meget, så det er jo op til dig selv om det er noget du vil blive tilfreds med i længden - jeg tror bare ikke der er ret mange herinde du kan få til at anbefale nogle systemer i den prisklasse.
Jeg tror du i længden vil blive mere glad for et system du vælger at opgradere løbende. Surround og hjemmebio er desværre en dyr hobby 

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Du kan jo købe en billig projektor i et supermarked. Der er jo af og til nogle der har tilbud til 4-5000kr.. Men jeg ville da hellere købe noget kvallitet, som f.eks. Sanyo's Z3 til ca 8000 eller Z4 til ca 11000..

Men som alle andre siger: Du bliver mere glad for noget ordentligt, og hvis pungen kniber, så køb det i etaper.. Køb f.eks. en NAD T743v2 til 3000kr, og så resten til brugte højtalere, og så brug dit gamle TV indtil videre..

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hvis du insisterer på at det hele skal være nyt, kan et godt bud være en af yamaha's HTIB pakker. alle komponeneter i full size (43-44 cm bredde) adskilte komponenter der løbende og uafhængigt kan opgraderes. behold helst dine gamle højtalere som fronter eller køb et sæt "store" stereo højtalere på brugtmarkedet. og en start pris på 4500-5000kr. dertil en billig data projektor fra dagligvare/computer-butikken.

håber at du ikke er blæserstøjs følsom.

så har du for 10000 kr. en hjemmebio...

Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have en projektor bør du købe en Z3 fra Tyskland, det bliver omkring 7500,- (nogle herinde siger 7K men jeg er ikke up to date).  Du kan klare dig med en hvid væg til at starte med men det er naturligvis en fordel med et lærred (kan erhverves for lidt over 1000,-).

10K er ikke meget at bygge et helt surround system for, når du også skal have en projektor. Enten skal du gå stærkt på kompromi med nogle af delene eller også skal du undlade at købe alt lige nu.

Højtaler og en receiver kan du godt købe brugt men en projektor ville jeg personligt ikke bryde mig om at købe brugt.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du er frisk på at købe brugt, er det jo nemt nok:

Front + Bag: Dali 104/505 - <700 par (Har hørt de skulle være rimelig fede til prisen)

Center: Dali SC-7 - <700

Så er der ca. 2500 til brugt reciever, det bliver ikke noget problem at finde, du skal bare lige spørge herinde, inden du køber noget.

Så er der 5k til en brugt Sanoy Z2 pj.

Hvis du finder nogle af delene billigere, Kan du jo evt. købe en Dali SWA-12...

Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Uden sådan lige at komme med gode konkrete forslag... så ville jeg foreslå dig at købe en god brugt projektor, en surr. reciever og et par gode fronter.. Brug væggen til pj til at starte med (forudsat den er hvid af en slags)... så kan du altid udbygge hen ad vejen
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Uden sådan lige at komme med gode konkrete forslag... så ville jeg foreslå dig at købe en god brugt projektor, en surr. reciever og et par gode fronter.. Brug væggen til pj til at starte med (forudsat den er hvid af en slags)... så kan du altid udbygge hen ad vejen

Problemet er jo at det ikke er alle der har hifi som interesse, men bare vil ha et kvali anlæg. Og så er det jo ikke altid man har lyst til at bruge så mange penge

Kan du følge mig?

zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

hey.. ja kan godt følge dig, jeg vil bare gerne ha et godt anlæg der kan spille godt og højt, men er næsten lige godt hva mærke det er fordi det skal jo bare kunne spille godt ikk .?

det er jo ikk alle der vil ofre 50.000,- på en hjemme bio vel

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

KennethB skrev:
Kaizers skrev:

Problemet er jo at det ikke er alle der har hifi som interesse, men bare vil ha et kvali anlæg. Og så er det jo ikke altid man har lyst til at bruge så mange penge

Kan du følge mig?

Sagtens.. men så kom der lige en projektor ind, og sådan lidt.. så bliver det hurtigt svært at holde det under 10.000 stort set lige meget hvad man køber...

Måske denne kunne gøre det godt?
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=15978 - NAD 716 : 1200,-
sammen med
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=15853 - NAD 513 : 800,-
og et sæt:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=14950 - Dali 450: 1700,-
Eller
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=14268 - Dali 850 : 2200,-
Eller
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=14344 - Dali 909 : 2300,-

en conept center : 1099,-
et par concpet 1 : 1498,-

1200+800+1700 (2200, 2300)+1099+1498= 6297 (6798,6897)

Så skal der lidt til kabler... kan nok ikke komme med bedre bud.

PS. husk at tjekke ophængene på dali'erne hvis du køber dem... det kan være på vej til at smudlre..

Lykke til
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

zZMCZz skrev:

hey.. ja kan godt følge dig, jeg vil bare gerne ha et godt anlæg der kan spille godt og højt, men er næsten lige godt hva mærke det er fordi det skal jo bare kunne spille godt ikk .?

Netop derfor må du ud og lytte, så du kan finde ud af "Hvad er godt er" - og ikke mindst hvad det koster for dig. Der er bestemt ingen grund til at bruge 50.000kr, hvis du synes et Bilka anlæg til 5000kr spiller fint.

Ud og lyt, og find så noget brugt - det er vist det bedste råd herinde fra, hvis du vil holde dig indenfor 10.000kr og stadig vil have "kvalitet". Der er jo allerede kommet flere modeller på banen. Jeg kan i øvrigt tilslutte mig en Sanyo Z2 projekter, har selv haft en et par år og er virkelig glad for den - burde kunne findes brugt forholdsvis billigt på nuværende tidspunkt.

zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Kaizers: ja det var nogen rigtige gode bud du kom med.  og vil se nærmere på dem  tak for det,

tobywan: så må jeg da ud og lytte lidt  ;)

a_frisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg startede med at købe et Yamaha sourround system fra elgiganten til 3.500 kr. Det var da godt nok i starten, indtil min lillebror købte et ordentligt stereosetup. Så fandt jeg ud af, hvor ringe det egentlig var til musik.

Til film er det udemærket, men til musik duer det slet ikke.

Men som mange andre siger, køb brugt. Hifi produkter blir ikke gamle, som så meget andet elektronik. Og vent med projektoren.

Til top Vis a_frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_frisk

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

a_frisk skrev:

Hejsa

Jeg startede med at købe et Yamaha sourround system fra elgiganten til 3.500 kr. Det var da godt nok i starten, indtil min lillebror købte et ordentligt stereosetup. Så fandt jeg ud af, hvor ringe det egentlig var til musik.

Til film er det udemærket, men til musik duer det slet ikke.

Men som mange andre siger, køb brugt. Hifi produkter blir ikke gamle, som så meget andet elektronik. Og vent med projektoren.

Det er ikke helt rigtigt når vi snakker surround, hvor der som minimum skal være DD og DTS

zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

det skal lige siges at jeg høre mest techno, men højtalerne skal os bruges til film. :)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes