Emne: B&W MT-30 Theatre ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
CasperAdrian Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var i den lokale HFK med kæresten og lytte til B&W MT-30 sættet. WAF barometret var helt i top, og højtalerne har en rigtig god lyd. Både jeg og kæresten er selvfølgelige blevet forelsket i højtalerne - det er nok alle de runde former. PV1 subwooferen er helt i særklasse synes jeg. Problemet er så bare, at det sæt ikke er SU-venligt. I HFK koster det 18.000 kroner, som jeg straks er gået på jagt efter, men jeg vil jo ikke skyde mig selv i foden, så er der andre forhandlere i Danmark, Sverige eller Tyskland, der sælger sættet billigere?
Jeg har selv kigget en del rundt omkring, men er endnu ikke kommet på noget, der er billigere end HFK.

|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær opmærksom på at af de 18.000 koster subwooferen alene de 11.000 (når man køber den i løssalg), så den er en væsenlig grund til at sættet er så dyrt. Du kan spare en del ved at købe højttalerne løst, og så købe en anden subwoofer som er billigere. Højttalerne koster 1500,- for de 4 surround højttalere. Jeg ved ikke om centeren er en anden højttaler, eller bare en almindelig der er vendt på siden, men hvis den er magen til de andre, så koster højttalerne jo kun ca. 7.500,-, så du sparer kun 500,- ved at købe det som sæt i stedet for løst. Du kunne så overveje at købe en subwoofer som f.eks. AS1 eller AS2 til henhv. 2499,- og 3699,-. Så kan du komme helt ned på mellem 10.000,- og 11.500,- for et fuldt sæt. De er ikke så lækre i WAF som PV1, men subben kan jo gemmes væk, modsat de øvrige højttalere, så hvis den f.eks. kunne stå under/bag sofaen eller i et hjørne, så er det måske ikke så slemt at have med at gøre. Jeg synes måske også at PV1 er lidt overkill til resten af sættet? Når subwooferen alene koster 1/3 mere end hele resten af højttaler systemet, så er et måske en dårlig prioritering af pengene. Det er en lækker sub, især til musik (den er ret hurtig i respons, selvom den ikke har det samme punch i dybden som f.eks. SVS), men den er også i en anden klasse end M1 højttalerne. L.
__________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Centeren er præcis den samme ht'er som de andre.. Mener at PV1'eren er lavet til B&W's XT-serie, som ligger betydligt højere i pris og lyd end M1..
Så vidt jeg ved er HFK de eneste der sælger B&W i danmark, så det er det nok ogsp i norge og i sverig.. Måske du kan finde noget i tyskland..
Held og lykke
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizer: Så vidt jeg husker kom PV1 faktisk før XT serien, men den er på B&W's side med som sub til resten af XT'erne. Jeg ved ikke helt hvorfor HFK har valgt at lave et sæt med PV1'en til M-1'erne, det virker som en lidt skæv kombination, men jeg har ikke hørt det så det kan være det funker fint. Jeg kan se at det faktisk er AS2 der er "beregnet" til at spille sammen med M-1'erne. Har I prøvet at lytte til dem? L.
__________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
CasperAdrian Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som sagt haft lyttet til MT-30 sættet, men det var i HFK i Køge. Inden at jeg beslutter mig, så vil jeg låne sættet med hjem, så jeg er helt sikker. Mht. AS2, så er jeg ikke interesseret i et sæt med den, da jeg ikke bryder mig om designet. Der synes jeg faktisk, at en sort subwoofer fra SVS er pænere.
Jeg har imidlertid også kigget lidt på et 5.1 sæt fra SVS. Umiddelbart kan jeg dog ikke høre det noget sted, da jeg har forstået det sådan, at SVS kun sælges over nettet?
Når vi når hen i september måned hvor pengene er sparet sammen, tror jeg at jeg vil tage endnu en tur i HFK og lytte til et B&W XT setup med PV1. De næste højtalere jeg køber, de skal være tilfredsstillende i mange år fremover.
Er der andre alternativer, der kan være fornuftige? Der er selvfølgelig stor forskel i prisen for et MT-30 óg et XT setup, men alt har interesse. Grænsen går i hvert fald ved et XT setup økonomisk. Designet spiller en stor rolle, men jeg går selvfølgelig ikke på kompromis med lyden. Ethvert input er ønskeligt. SVS er ingen designer perle, men jeg har fået det indtryk, at jeg vil få meget for pengene for sådan et sæt.
Casper
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|