Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Out of phase (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hvad søren har jeg sat forkert op? Min nye anlæg siger: Out of phase, når det kører en selv justering, hvad er det?

Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at bytte om på det ENE sæt ht.kabler. Ellers er liidt mere info nok en god ide ;-)
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Tror ikke helt at jeg er med? Hvilket højtaler kabel skal jeg bytte rundt på? Mit fronthøjtaler kabel? Altså bare mellem + og - eller(eller hvad man nu kalder det)?

Jeg har bare slået alle højtalere til, og derefter skulle jeg køre en auto setup, hvorefter min yamaha receiver siger at den er ude af fase, men hvad betyder det egentlig? Så kunne det være jeg kunne finde ud af det!

På forhånd tak for hjælpen 

Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Du skal tjekke at + og - sidder rigtig både i forstærkerenden og højttalerenden

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hehe... tror nok at jeg har fundet problemet, ellers skal jeg nok skrive tilbage :)
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

ok

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hey håber du har fundet løsningen.

For lige hurtigt at vende tilbage, til det med at den siger de er ude af fase. Så betyder det i bund og grund at en af højttalerne (det kan også være flere), er blevet sat modsat til + - end de andre. Det betyder for højtalernes vedkommende, at når den ene højttalers membraner bevæger sig ud, bevæger de andre højttaleres membraner sig indad. Når dette sker vil det gøre at man får svært ved at retningsbestemme lyden, stereoperspektiv mm. falder til jorden, og det kan lyde mudret. Dette er skyldes hvis man skal beskrive det rent fysikmæssigt, at når to modsatte lydbølger mødes skaber de destruktiv inteferens, hvor de forsøger at udligne hinanden.

Håber ikke det var en alt for langhåret forklaring på faseproblemer. Skriv endelig hvis der er noget jeg ikke har forklaret ordenligt.

Mvh. Silhouette



__________________
Min Denon og B&W Nautilus Bio...
Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes