Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Cdér lyder MEGET diskant (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

 

Hejsa

 

har erhvervet mig en Denon 3806 som jeg bruger i surround og mine fronter er B&W 604S3, så jeg hører musik, er musikken domineret af meget diskant også når jeg sætter den på PURE DIRECT eller bare stereo.

JEg har brugt den mikrofon der hører med til opsætningen, og den sætter mine fronter til en forskel på 7db, den ene på -3,5 og den anden på +3,5db - men hvordan får jeg noget mere bund i mine cder? mangler jeg at gøre noget ???

 

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hvilken afspiller har du? Nu er Denon jo også ret lyse i lyden...



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 213
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Det lyder ret spøjst med præcis +-3,5db. Mon du har faset højttaleren korrekt, rød til rød - sort til sort??

__________________
Spændingsfilm, hvor mange volt er de på??
Til top Vis Fiend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiend
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg synes absolut du skal slå det på 0 alt sammen, og som Fiend nævnte, så kunne det nemt tyde på fase fejl.

Ps. tag og slå ALT fra der regulere lyden, brug dine ører, alt hvad der hedder bas/treble osv. skal altid stå ved 0, ret i stedet på rummet!

Det eneste du skal ændre på en surround reciever, er afstanden på dine højttalere, og hvor højt de spiller i forhold til hinanden.

Ikke forskellige lyd fra højttaler til højttaler, kan man ikke lyden som den er i normal, så er det forkert grej man har fået fat i!

Har man til gengæld et rum som fremhæver diskanten på forskellige måder, så lav rummet om/tilpas det så det bliver normaliseret.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

 

hejsa, har tjekket at plus sidder i plus osv, så det er ikke et fase problem, men har nu slået MANUAL EQ til og rodet lidt med den, så der er en del mere bund i nu

 

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hehe, jamen det var jo det du skulle undgå!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 469
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik

Jeg har selv haft et par 604 S2 på prøve i 14 dage, men min mening om disse er at diskanten er meget tydelig, om man kan lide dette er jo en smagssag.

Bemærk dog det var S2 modellen jeg have hjemme, så der kan være stor forskel på de to modeller...

Men prøv at rykk lidt rund på dine højtalere, det kan give en verden til forskel i lyden (som Mamba også forslog).

 

Go weekend... Andreas



__________________
Venligst Andreas

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH
 
jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

 

Hej Andreas

Havde en Sony reciever før og der var ingen probs med bas - men jeg har nu fået den lyd med bund som jeg er tilfreds med, uden at rive vægge ned osv  så det må være det.

 

tak for hjælpen til alle og go weekend til alle

 

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes