| Forfatter |
|
jannikmariager Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
har erhvervet mig en Denon 3806 som jeg bruger i surround og mine fronter er B&W 604S3, så jeg hører musik, er musikken domineret af meget diskant også når jeg sætter den på PURE DIRECT eller bare stereo.
JEg har brugt den mikrofon der hører med til opsætningen, og den sætter mine fronter til en forskel på 7db, den ene på -3,5 og den anden på +3,5db - men hvordan får jeg noget mere bund i mine cder? mangler jeg at gøre noget ???
Jannik
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken afspiller har du? Nu er Denon jo også ret lyse i lyden...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ret spøjst med præcis +-3,5db. Mon du har faset højttaleren korrekt, rød til rød - sort til sort??
__________________ Spændingsfilm, hvor mange volt er de på??
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg synes absolut du skal slå det på 0 alt sammen, og som Fiend nævnte, så kunne det nemt tyde på fase fejl.
Ps. tag og slå ALT fra der regulere lyden, brug dine ører, alt hvad der hedder bas/treble osv. skal altid stå ved 0, ret i stedet på rummet!
Det eneste du skal ændre på en surround reciever, er afstanden på dine højttalere, og hvor højt de spiller i forhold til hinanden.
Ikke forskellige lyd fra højttaler til højttaler, kan man ikke lyden som den er i normal, så er det forkert grej man har fået fat i!
Har man til gengæld et rum som fremhæver diskanten på forskellige måder, så lav rummet om/tilpas det så det bliver normaliseret.
|
| Til top |
|
| |
jannikmariager Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, har tjekket at plus sidder i plus osv, så det er ikke et fase problem, men har nu slået MANUAL EQ til og rodet lidt med den, så der er en del mere bund i nu
Jannik
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jamen det var jo det du skulle undgå!
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik
Jeg har selv haft et par 604 S2 på prøve i 14 dage, men min mening om disse er at diskanten er meget tydelig, om man kan lide dette er jo en smagssag.
Bemærk dog det var S2 modellen jeg have hjemme, så der kan være stor forskel på de to modeller...
Men prøv at rykk lidt rund på dine højtalere, det kan give en verden til forskel i lyden (som Mamba også forslog).
Go weekend... Andreas __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
jannikmariager Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andreas
Havde en Sony reciever før og der var ingen probs med bas - men jeg har nu fået den lyd med bund som jeg er tilfreds med, uden at rive vægge ned osv så det må være det.
tak for hjælpen til alle og go weekend til alle
Jannik
|
| Til top |
|
| |