Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 05:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af ny anlæg!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hamburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

 

 

Hey jeg er ny inden for hifi så jeg kender sq ikke så meget til det endnu, så beklager hvis jeg ikke
kan alle de faglige udtrykke  Men til det sjove nu. jeg har tænkt mig at lave en lille bio i vores stue, så jeg ville bare lige høre om der var håbede på at i kunne give mig nogle gode råd inden jeg køber det.

Anlæg Spec:
NAD T163v2 surround-forforstærker =5000kr

Front højtalere: B&W DM309        =5000kr
Bag højtalere: B&W DM303          =2000k
Midter højtalere: B&W DM303       =2000kr
Center: B&W LCR 3           ;       =2000kr
Front Sub: B&W ASW600 10" bas     =4300kr
Bag Sub: B&W ASW300 8" bas        =3300kr

Projektorer: TOSHIBA MT200        =9000kr

Lærrede: Qualityscreen CEL2420-V  =5725kr
Format: 16:9 
Dug: Hvid - gain 1,1 
Lærred str.: 240 x 165 cm 
Billed str.: 230 x 129,5 cm

I alt rundt regnet excl. Kabler   =38325kr

For det første hvad kan i anbefale af kabler? og det skal selfølgelig være i den ok billige ende  100kr pr meter ca går nok.

Vil det gøre en stor forskel hvis jeg bruger GALE XL189 kabel 20kr pr. Meter til mine
Bagerste og midter højtalere, mens jeg kører med noget dyr kvali kabel med bare front
højtalere?

Tilbage til opstillingen, som jeg havde tænkt mig med de 4 bagerste højtalere vil jeg hejse dem lidt op, måske lidt højere end frontne... Vil det ødelægge lyden?

og er setuppet fint nok? eller kan jeg stille det op på en bedre måde? jeg tænkte også på
om det gør en forskel at den højre front højtalere får mere luft til siden end de andre?
hvis i ved hvad jeg menner? ;)

og så det sidste... Den bagerste Sub er det en fin ide? tænkte bare om det ikke
vil blive lidt tamt uden?

Well det var det.. håber jeg får lidt respons :) og der tages lige forbehold for stave og gramatik fejl heh



__________________
Fisk
Til top Vis Hamburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamburger
 
Brutus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Umidlebart ligner det en rigtig god biograf. Men idet du kun har tænkt dig at købe en forforstærker vil der ikke kunne kommer noget lyd ud af det, du mangler en effektforstærker så som:

NAD T973 effektforstærker

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Forst aerker/NAD_T973_effektforstaerker_Graa.htm

Tror dette vil vælte dit budget lidt så jeg ville forslå at du købte:

NAD T753v2 surround receiver

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/NAD_T753v2_surround_receiver_Graa.htm

Denne understøtter dog ikke 7.1 så du må nøjes med 6.1 lyd. Dette vil give dig 1000kr ekstra til evt. bedre kabler til dine fronter.

Har ingen idé om hvor storer DM309/DM303 er men den burde kunne trække dem alle.

Til top Vis Brutus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutus
 
Hamburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet Jamen så må jeg lige spare det ekstra op til en effektforstærker  Vil helst have 7.1 Men jeg har lige et spørgmål mere... Ang Musik, ja jeg hører så grum død noise metal... og er også vild med div. Jazz bands/klasisk... mit nuværende anlæg er Cerwin-Vega og B&W.. Men det er sq lidt kikset.. Men ud fra de 2 mærker kan man klart høre at B&W har bedre lyd... Men jeg syntes alligevel at B&W mangler lidt ekstra bas og Cerwin-Vega er bare l**t ud over at de kan holde til alt skrig i metal  jeg vil helst gerne have mulighed for at høre begge genre. Men jeg ville lige høre om der er andre her inde som hører metal og har clean B&W, er i tilfreds? jeg håber at de 2 sub jeg ville købe giver det sidste kryderi



__________________
Fisk
Til top Vis Hamburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamburger
 
Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med én sub, og så kan du jo købe en lidt større én, for så for du også den bas som du vil have.

Hvis du vil have 7.1 så synes jeg at du skulle vælge en en af disse forstærkere: NAD Denon
Eller måske en Harman-Kardon, for de laver også nogle gode forstærkere.

Nu kender jeg ikke den Projektor der, men jeg synes at du skulle vælge en med HD-opløsning istedet.

Hvad har du tænkt dig at bruge som DVD-afspiller.
Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen
 
Hamburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Min dvd afspiller er en Daytek religeons fri  men i første omgang har jeg tænkt mig at booste min lyd  men ang. de 2 forstærkere, det har jeg så desvære ikke lige råd til lige nu... Jeg har ca 38.000 at gøre med i alt.. men B&W ASW650 12" sub vil det ikke blive for meget for de andre B&W højtalere? alså ikke fordi jeg ikke er glad for bas  og hvis jeg nu købte den, så har jeg stadig den lille B&W ASW300B&W 8" sub til baggrund, vil den stadig kunne høres? og lige en ting til, jeg regner også med at bruge min comp til at se film noget af tiden, vil en 7.1 lydkort til omkring 500kr stadig virke som 7.1 med 9 højtalere? har ikke så meget forstand på lydkort Men er bare bange for at det kommer til at lyde lidt falsk når det kommer fra computeren.

 



__________________
Fisk
Til top Vis Hamburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamburger
 
Hamburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

ohh sorry overså at du skrev en sub ;) men hva nu hvis jeg køber en lille sub til baggrund? vil det blive for meget bas?

__________________
Fisk
Til top Vis Hamburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamburger
 
Hamburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

er blandt andet et lydkort i kan anbefale?

__________________
Fisk
Til top Vis Hamburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamburger
 
Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Nej jeg tror ikke at en ASW650 bliver for meget, men hvorfor er det at du vil have to sub?

Jeg gav de forslag om forstærkere da du sagde at du ville købe den NAD effektforstærker til 15.000, så mente jeg at du i stedet skulle vælge en integreret forstærker.

Ang. lydkort så er et 7.1 kort beregnede til 7 højtallere og en sub, men hvis du bruger den digitale udgang på et lydkort, så mener jeg at den bare sender det orginale Dolby eller DTS signal videre, som kun er 5.1 og så er det forstærkerens job at lave signalet om til 7.1.
Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen
 
Hamburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Nåh men det var også en god ide med den der integreret forstærker.. Men jeg har desvære ikke lige pengene til at starte ud med sådan en, det samme gælder NAD T973 effektforstærkeren derfor bliver det nok en NAD T163v2 jeg ligger ud med. Eller kan jeg også bare bruge den der integreret nad forstærker som en effektforstærker kombineret med NAD T163v2? man sparer da 5000kr frem for at købe den der NAD T973 effektforstærker har ikke så meget kendskab inden for det... grunden til at jeg godt kunne tænke mig at købe den ekstra sub til baggrund. er for at krydre bag lyden lidt nu når jeg må nøjes med de små DM303, men er det fornuftig nok? jeg ved ikke helt hvordan det kommer til at lyde, men igen jeg er ny inden for hifi

__________________
Fisk
Til top Vis Hamburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamburger
 
Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun køber en NAD T163v2 vil der slet ikke komme noget lyd ud, da det er en forforstærker, så derfor skal du købe en intergreret forstærker i steden for, eller en effektforstærker udover.

Hvordan har du tænkt dig at du vil tilslutte den sub til baghøjtallerne?

Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen
 
Hamburger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

damm jeg har misforstået det totalt sry heh  Men jeg skal stadig spare lidt på pengene  så jeg tænkte på en DENON AVR-2106 http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/DENON_AVR-2106_surround_receiver_Sort.htm   er det en okay forstærkere til 7.1 lyd?

ehm og ang. det med sub til baggrund, er det ikke meget normalt at man kan instille dem til det? bare noget jeg gik ud fra... Men hva dælen hvis ikke det kan lade sig gøre, så bliver der bare flere penge til forstærkere 



__________________
Fisk
Til top Vis Hamburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamburger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes