Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Støj i surround kanaler på AVR-635 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever en del (tydelig) støj, lidt som en statisk knitren eller den lyd man får fra vinyl når alt ikke er helt rent, i mine rear surround kanaler på min AVR-635.
Har andre oplevet noget i denne stil med denne reciever? Jeg ved at NAD har en del af dette problem på alle kanaler, men HK har jeg ikke hørt det ved. (Det var faktisk én af grundene til jeg undgik NAD så det er både ironisk og træls at jeg har dette problem nu).

Jeg har ikke lavet udførlig troubleshooting endnu, men problemet opstår med alle kilder og kun i rear surround kanalerne, som bliver brugt til multiroom. Det svinger i intensitet; nogle gange er der intet problem, men andre gange er det ret irriterende som nu.

Det næste skridt er nok at slutte front højttalerne til rear-surround kanalerne og se om problemet vedbliver for at udelukke højttalere og kabler som fejlkilde.

L.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om der er en fejl i et af kredsløbene...

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har lavet lidt yderligere fejlfinding og fundet ud af det kun er når Zone1 (altså hoved rummet) er sat til DVD og Zone 2 er sat til at der kommer støj i Zone 2. Hvis Zone 1 står til noget som helst andet så er der ingen støj.

Lidt underligt. Jeg spekulerer på om det kan have noget at gøre med at DVD'en er tilsluttet med både optisk og analog, fordi Zone2 ikke har nogen DAC. (Og derfor ikke kan spille musik fra digitale kilder).

L.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes