Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Primare SPA-20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
detritus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Status: Offline
Sendt: 22 November 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Davs.

Jeg er ny her på forum, men jeg har et spørgsmål vedrørende min nyindkøbte primare SPA-20 surround forstærker.

Jeg synes den er temmelig varm, selvom den blot står på standby. Er der nogen der ved om det er normalt for denne model? Eller måske for Primare i det hele taget?

Mvh.
detritus
Til top Vis detritus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detritus

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej Detrius,

Velkommen i "Primare klubben".  Jeg har tidligere haft en A10 og nu har jeg en I20, begge integrerede forstærkere.  Jeg har ikke noteret mig nogen særlig varmeudvikling når er på standby.

Vh/Bob 

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2003 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Mine erfaringer med A20 og A30.1 er ikke forbundet med et sådant problem.. Det er jo lidt svært at kommentere det, da vi jo ikke egentlig ved hvor varm den bliver. Hvad er temmelig varm, brænder du hånden ?

detritus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2003 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Falken skrev:

Mine erfaringer med A20 og A30.1 er ikke forbundet med et sådant problem.. Det er jo lidt svært at kommentere det, da vi jo ikke egentlig ved hvor varm den bliver. Hvad er temmelig varm, brænder du hånden ?

Man brænder ikke hånden, men den er smålun på de fleste flader.  Mest omkring strømforsyningen naturligvis.

Hvis man kigger på Primares hjemmeside, så har SPA20 en power consumption i stand-by på < 42 W.  Det er betydeligt mere, end der er angivet for deres andre forstærkere.

bernd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 November 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hej detrius.

Lige et spørgsmål nu jeg kan se du har en primare spa20, jeg har selv kikket lidt på den til mine audiovector ht´er.

Hvordan er lydkvaliteten vs. andre recivere du har hørt.

Mvh. bernd

Til top Vis bernd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bernd

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2003 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej Detritus,

Jeg har en A30.2 og den bliver også lun !

Medmindre den bliver så varm at du brænder dig når du rører ved den, tror jeg ikke du skal bekymre dig over varmeudviklingen.

Jeg havde på et tidspunkt en Densen DM10 den blev også relativ lun, meget af det "lune" var simpelthen fordi, at låg m.m. blev anvendt til at aflede varmen.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

detritus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2003 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Bernd >> Den er stadig rimelig ny, så jeg har ikke været ude i alle krogene endnu. Men allerede nu vil jeg godt påstå at den til stereolytning ligger et pænt stykke over min tidligere Marantz AV9000 forforstærker.  Surrounddelen lader bestemt heller ikke noget tilbage at ønske 

happy >> Det var rart at høre. Jeg var heller ikke blevet rigtig bekymret endnu, det var blot lidt anderledes i forhold til mine tidligere forstærkere.

detritus

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej Detritus

Jeg har også lige købt en spa20 og du har ret i at den fungere også som en bedre el radiator. Jeg var dog advaret på forhånd af forhandleren, som gjorde mig opmærksom på, at det var meget normalt for visse af primare's produkter.

Jeg har haft den i to dage nu og synes allerede lyden er dejlig, så glæder mig til den er rigtig spillet til. Har dog har enkelte problemer med den, så som, at on sceen displayet ikke ville virke til at starte med og først efter helt at have slukket strømmen til spa'en virkede det igen. Det var ikke så betrykkende. Jeg synes heller ikke den altid lige reagerer, når man drejer volume knappen.

Hvad er ellers dine foreløbige erfaringer med din Spa? Hvorfor valgte du netop denne? Har du været ude på en større lytte tur? Og hvad har du evt. samlignet med?

med venlig hilsen

Claus

Til top Vis Begynder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Begynder

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 23 November 2003 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Begynder skrev:

Hej Detritus

Jeg har også lige købt en spa20 og du har ret i at den fungere også som en bedre el radiator. Jeg var dog advaret på forhånd af forhandleren, som gjorde mig opmærksom på, at det var meget normalt for visse af primare's produkter.

Jeg har haft den i to dage nu og synes allerede lyden er dejlig, så glæder mig til den er rigtig spillet til. Har dog har enkelte problemer med den, så som, at on sceen displayet ikke ville virke til at starte med og først efter helt at have slukket strømmen til spa'en virkede det igen. Det var ikke så betrykkende. Jeg synes heller ikke den altid lige reagerer, når man drejer volume knappen.

Hvad er ellers dine foreløbige erfaringer med din Spa? Hvorfor valgte du netop denne? Har du været ude på en større lytte tur? Og hvad har du evt. samlignet med?

med venlig hilsen

Claus

Jeg er meget interesseret i et produkt som både kan spille stereo samtidige med

at du har surroundfunktionen med også. Både primare & Thule kan tilbyde dette

dette i et og samme apparat. Jeg er ejer af Thules ia250, som jeg synes gør det

utrolig godt til prisen. I forbindelse med Thules lancering af ia350 som efter sigende skulle være meget bedre kunne jeg godt tænke mig at høre om i har gjort jer nogen erfaringer med denne sammenlignet med spa20´eren. Påtænker mig nemlig at give disse to et lyt

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

detritus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2003 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Begynder skrev:

Hej Detritus

med venlig hilsen

Claus

Dejligt at høre at det ikke bare er min!

Sjovt du nævner det med on-screen displayet, jeg kunne ikke få det til at virke på mit Philips 8506, så både forhandleren og jeg var overbevist om, at den var defekt. Til alt held prøvede jeg at grave et gammelt Prosonic tv frem fra kælderen, og der fungerede det sørme.

Jeg havde en Thule Sphere av100 til test herhjemme, men den kunne slet ikke leve om til mine krav. Manglede dynamik i mine ører. Og efter en demonstration af spa20 hos en forhandler var jeg bare solgt.

detritus

Begynder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Skægt Detritus, mit valg låg også mellem thule Sphere av100 og spa20'eren. Da jeg har B&W højtalere med metaldromer, som er rimelig lyse i forvejen, faldt valget på spa'en. Det var ligesom den tilførte højtaleren lidt varme og med dens gode kontrol over dem, blev de overraskende musikalske. Hvorimod Thulens lidt køligere/neutrale lyd gjorde diskanten for skingre i længden at lytte til. Og der var slet ingen tvivl fra min side, da forhandleren tilbød mig spa'en til samme pris som thulen.

Lyhne-> Jeg bliver lidt i tvivl om præcis hvad du mener, når du siger at havde surround og stereo i et og samme apparat. For IA350 har kun mulighed for at give effekt til 5 kanaler, ikke at dekode et surround signal og er derfor ikke lige umiddelbart sammenlignelig. Man kunne så vælge at have en særskilt processor på eller en dvd med indbygget decoder. Jeg har dog endnu ikke hørt en dvd, der formåede at decode et signal optimalt.

Hvis man skal sammenligne thule og Primare, så er det nok mere Sphere av100/120 og spa20'eren, der er i samme katagori. Her var, som sagt, Spa'en et bedre valg for mig.

Vil du op i Thule 350 serie, er det nok mere PR/PA 350, som er interessant, men til en noget anden pris. Her er primare pedant A30.5/SP31.7 til en lidt billigere penge og utrolig rost kombination, der har fået flere topkaraktere og ville havet stået i min stue, hvis pengene havde været til det.

Claus

Til top Vis Begynder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Begynder

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 24 November 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Begynder]

Lyhne-> Jeg bliver lidt i tvivl om præcis hvad du mener, når du siger at havde surround og stereo i et og samme apparat. For IA350 har kun mulighed for at give effekt til 5 kanaler, ikke at dekode et surround signal og er derfor ikke lige umiddelbart sammenlignelig. Man kunne så vælge at have en særskilt processor på eller en dvd med indbygget decoder. Jeg har dog endnu ikke hørt en dvd, der formåede at decode et signal optimalt.

hej Claus

Du har ret. Det afhænger selvfølgelig af at du har en dvd med 5.1 output.

Min denon dvd1600 har denne mulighed og gør det ganske udmærket når du i ny

og næ har lyst til at se film.

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg har et sæt Thule PR250B/PA250B og spiller på Scanspeak 9800 alu-domer på hele fronten. Jeg oplever IKKE den kølige/neutrale klang som andre hører. Jo den er måske neutral, men ikke kølig. Tværtimod synes jeg at det er ret musikalsk. Rock (som jeg hører mest af) lyder realistisk mht bækkener osv.

Men ok, det er vel afhængigt af hvilken type musik man hører.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes