Forfatter |
|
Marko Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Da min mega gamle Onkyo sorround forstærker er gået død, skal jeg ud og have en ny. Har kigget lidt på disse to, og vil gerne høre hvilken en I ville anbefale.
Marantz SR 5600 eller Pioneer VSX-1015-S
|
Til top |
|
|
Marko Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nogen der kender disse forstærkere?
|
Til top |
|
|
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz helt klart, dem har jeg gode erfaringer med  __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marko skrev:
Da min mega gamle Onkyo sorround forstærker er gået død, skal jeg ud og have en ny. Har kigget lidt på disse to, og vil gerne høre hvilken en I ville anbefale.
Marantz SR 5600 eller Pioneer VSX-1015-S
|
|
|
Hvorfor ikke en ny Onkyo?
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt tilfreds med min SR 5600, men kender ikke den Pioneer, så jeg kan ikke sammenligne.
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Marko Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til det ikke bliver en ny Onkyo er nok at jeg ikke var særlig tilfreds med den gamle jeg havde....
Men den er jo også over 10 år gammel.
Det skal nok også siges at den primært skal bruges til Film og ikke så meget musik... Mener bare at have læst et sted at Marantz er super til musik, men lidt mere flad i lyden når det angår surround.
Med hensyn til Pioneer havde jeg læst den var rigtig god til surround.
er der hold i dette eller?
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået en Pioneer 1016 (ikke 1015) - den er efter helt fantastisk til surround. Autosetop-funktionen er simpelthen genial og virker perfekt.
"Lytter" ikke så meget til musik, dvs. det er sjældent jeg har tid/lyst/lejlighed til at sidde og bare lytte til en hel skive, så jeg er ikke den store stereo-analytiker og der er helt sikkert mange audiofile der mener at der er ting der er meget bedre når det gælder stereo... anyhow - har naturligvis lyttet til en del musik siden jeg fik den, for også at vurdere den på den front, og det er muligt jeg ikke kan "høre" hvad rigtige audiofiler kan, men jeg synes den lyder fremragende, også til musik. Masser af overskud til at jeg kan spille mere end højt nok - har endnu ikke haft volumen i nærheden af 0db... og mine Tannoy HT'er er ikke specielt følsomme, nærmest tværtimod...
Har også fornyligt købt nogle SACD'er for lige at tjekke den side ud, og det lyder simpelthen helt vildt godt! Dark side of the moon med Pink Floyd sparker total r*v i mulitchannel - det er nu min 6. kopi af den skive (2xLP, 1 "japaner-pres" LPog 2x CD) - en plade jeg altså virkelig kender, men som først nu lyder "rigtigt", som jeg tror den har været tænkt fra starten. PF har jo rodet med multikanal-lyd siden 60'erne - det virkede bare ikke med datidens teknik på pladerne, så man har hidtil kun kunnet høre det live - det er simpelthen en himmelsk oplevelse at genhøre denne skive i 5.1 :-)
- men jeg kender ikke Marantz og mit indlæg her er 100% subjektivt, så måske er det ikke det rigtige for dig... men til mit brug er den perfekt. (Har Marantz iøvrigt HDMI?).
Omtale af VSX 1016: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1314&zoneid=1
Fås p.t. til en rigtig god pris hos bl.a. cinemagic.dk ... som jeg intet har med at gøre, udover at jeg har købt min der..
|
Til top |
|
|
Marko Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu læst lidt reviews og jeres kommentarer, og tror det bliver Pioneer 1015.
Jeg takker mange gange for jeres svar =)
|
Til top |
|
|
Mikkel Drewsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke du skal afskrive Marantzen... Jeg har den selv, og synes den er rigtig fed -både til musik og surround. Tag og lyt til begge forstærkere og vælg den du synes lyder bedst!
|
Til top |
|
|
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv den glade ejer af en Marantz SR5500 (samme som SR5600 men uden HDCD dekodning), og jeg er rigtigt godt tilfreds med lyden, både i surround men i særdeleshed også i musik. Efter at have hørt flere af de nyere Pioneer er jeg dog ikke i tvivl om at det er den vej jeg skal, næste gang surround delen skal opgraderes. Til gengæld vil jeg så også have et dedikeret stereo setup ved siden af.
|
Til top |
|
|