Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 21:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Problem med DTS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 November 2003 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Jeg er ikke så stiv inde for det her med surround, så jeg har lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har sat min Sony DVP-S715 til min Denon AVR 3300 reciever med et coixal kabel. Problemet er, at jeg ikke kan få DTS til at virke. Den vil kun afspille i DD. DVD'en har IKKE DTS dekoder, men det har recieveren. I indstilning for DVD'en er den så sat til at sende et DD signal (jeg kan jo ikke vælge DTS da den ikke har dette). Recieveren modtager derfor kun DD, hvilket jeg er lidt ked af, da jeg gerne ville have DTS. Jeg troede da bestemt at man godt kunne bruge DTS selvom DVD'en ikke har det, når recieveren nu har det. Jeg har sat filmen på DTS lydspor, og prøvet både at få recieveren til at vælge mellem DD og DTS automatisk og sat den til DTS manuelt, men det virker ikke.

Er der nogen der kan hjælpe mig til hvordan jeg får det til at køre med DTS, hvis dette i det hele taget kan lade sig gøre? Det ville være en MEGET stor hjælp!

Spørg endelig hvis der er noget der skal forklares yderligere.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

guldborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 November 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hej Rune.

Egentligt burde det ikke være så svært at få det til at virke, dog er der to ting der skal være tilstede.

1: Din Sony skal kunne sende DTS ud digitalt på dit coax kabel. Jeg har kigget lidt efter din model på internettet og det ser desværre ikke ud til at den kan sende DTS ud på dig. udgangen. Prøv dog lige at checke

2: Din Denon skal bare stå på den digital indgang der er forbundet med din DVD så skal den nok selv finde ud af det korrekt format DD eller DTS.

Venligst

Peter. Håber du får held med det. DTS er meget bedre en DD!

Til top Vis guldborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guldborg

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hej rune-nielsen

For at din receiver skal kunne dekode et dts signal, kræver det, at din dvd-afspiller er leveringsdygtig. Din SONY dvd-afspiller, som jeg selv har haft fornøjelsen af, er ikke dts kompatibel. Du bliver med andre ord nødt til at anskaffe dig en ny dvd-afspiller for at kunne høre dts lydsporene fra dine dvd-film. Jeg skiftede selv min afspiller af samme årsag. Alle dvd-afspillere i dag er dts kompatible.

Vh

Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2003 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej Guldborg!

Tak for dit svar. Det er ikke noget problem at få recieveren til at finde det rigtige format. Problemet ligger nok snarere i, at DVD'en ikke sender DTS signalet. Den har ikke DTS sådan at forstå at den er fra før DTS kom frem, og det "står ikke på fronten" af den. Der står kun "Dolby Digital" og "MPEG Multichannal" (der vist er et analog signal ikke?)

AHh. Der var da virkeligt ærgeligt hvis jeg ikke engang kan bruge det DTS. Jeg troede bare at DVD'en sendte signalet ud uden at gøre noget ved det, og så recieveren tog sig af dekomprimeringen og det hele. Måske der er nogen der har kenskab til en måde hvorpå det kan lade sig gøre at få det til at virke?

Pete: Du var vist lidt hurtigere end jeg    Øv øv og atter øv. Nu var jeg ellers lige så glad. Det er da en skam, for jeg syntes nu min DVD gjorde et fint stykke arbejde. Jeg tror bare jeg lever med DD et stykke tid endnu. Der er ikke lige råd til ny DVD lige i øjeblikket. Øv øv. Men rigtig mange tak for svar begge to!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes