Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Første gang der skal købes system! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
=GalleDalle=
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Efter at have sparet sammen i en god tid skal jeg nu (ENDELIGT) fået penge til at købe et hjemmebiograf/surround system af en nogenlunde god kvalitet .
Jeg er bare slet ikke klar over hvilke specifikationer sådan et system skal have.
Det må gerne kunne spille højt, men uden at man mister den gode lyd og bassen må også gerne være godt rungende til når man rigtigt skal se film .
Jeg har selv været ude og tjekket markedet, men som sagt har jeg ikke meget erfaring med det så i må lige forklare mig om dette er et okay system til pengene? eller ikke?
Nåh... så må vi se hvad i svarer.

På forhånd tak!
Til top Vis =GalleDalle='s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af =GalleDalle=

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Har ikke selv hørt/set kvaliteten, men overvejer selv samme system. Mange herinde vil sikkert med rette mene, at det er bedre value for money selv at stykke de forskellige komponenter sammen. Så meget går jeg ikke op i det, men vil stadig have noget nogenlunde velspillende.

På plus siden for mig ved det nye Philips surround er:

- Går et trin op fra mit nuværende 5.1 (også et bif system, fra Sony som jeg har været veltilfreds med) til 6.1 surround

- Opskalering til 1080i

- Vægophængt afspiller

- Kompabilitet med min Philips LCD skærm

- Tilslutningsmuligheder

- Meget slanke og stilrene højttalere med høj WAF

- Én kasse med forstærker, afspiller og radio.

- Overkommelig prisleje for et komplet system

På minus siden har jeg...

- Er ikke stor tilhænger af trådløse højttalere

...og ikke så meget andet (enlighten me)

Galle Dalle, du kunne jo eventuelt hente specifikationsfolderen fra philips.dk... Hvilke overvejelser har du gjort dig på plus og minus siden?

Hvis der er nogen derude som har gjort sig erfaringer med systemet, så smid lige en post! 

Ps. Nogen aftagere til et Sony DAVS 880 system? Hvad skal sådan et gammelt system sættes til salg til?

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 September 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:

På plus siden for mig ved det nye Philips surround er:

- Går et trin op fra mit nuværende 5.1 (også et bif system, fra Sony som jeg har været veltilfreds med) til 6.1 surround - der er ikke meget forskel på 5.1 og 6.1, især fordi de fleste film er lavet i 5.1 og så mixer éns receiver den sjette HT.

- Opskalering til 1080i

- Vægophængt afspiller

- Kompabilitet med min Philips LCD skærm - den er jo også kompatibel med alverdens HD-kompatible TV.

- Tilslutningsmuligheder - en regulær surround receiver har flere ind/udgange.

- Meget slanke og stilrene højttalere med høj WAF - der er ikke særlig meget kvalitet over de HT'ere, MEN kvalitet er jo et flygtigt begreb.

- Én kasse med forstærker, afspiller og radio. - dette er også et (temmelig stort) minus, idet de mange komponenter skaber støj og interferens med/mod hinanden.

- Overkommelig prisleje for et komplet system - tjaa...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

En del af det jeg mente med kompabilitet havde også at gøre med, at jeg ikke har nogen multifjernbetjening og derfor skal fedte med to stykker.

JA, selvfølgelig har deciderede receivere oftest flere tilslutningsmuligheder, men til mit formål er systemet tilstrækkeligt, da jeg blot skal bruge HDMI'en.

Nu har jeg godt nok ikke skrevet noget om kvaliteten ved højttalerne(da jeg ikke aner noget om dem), men det kan være du kan uddybbe hvorfor de er mindre gode - du har måske hørt systemet eller er det kun specs du begrunder dette med?

Og 7.300 for et samlet system ink. fragt kan vist ikke gøres meget billigere for samme specs., eller har du andre/bedre forslag Da_Saint så må du hellere end gerne poste dem...

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 September 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

jeg ville holde mig fra sådanne samlede bio systemer, medmindre man kan se/høre det er kram. og det er vist heller ikke just det philips er kendt for! køb hellere en god brugt reciever og måske nogle af hfk's mindre højtalere. det er ihvertfald en bedre start end et komplet 5x800 watts surroundanlæg fra philips, sony eller lignende...
Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 06 September 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bruge de 7.2k på noget andet end det du linker til. Noget brugt Dali, B&W eller andet som højttalere, og så Marantz, H/K, DENON eller NAD som surround receiver, det giver en del mere end det du har kig på. 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

=GalleDalle=
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene alle.

Jeg har også overvejet at selv samle et system, men det kan vist ikke helt lade sig gøre med min lille viden om den slags .
Mine krav til systemet er at det ikke må tage for meget gulvplads, systemet må gerne en smule fremtidssikret og så må systemet gerne kunne få mine venner over når der skal ses film .

Ps. Systemet er fundet til 6.619 kr. pc-netto.dk de 700 kr gør en del
Til top Vis =GalleDalle='s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af =GalleDalle=

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Sony 790 QS 1700kr
DENON DVD 1730 1599
Højttallere fra DBA 2000
og så kabler for det resterende evt nogen bedre højttalere

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Hej mester, jeg er også selv begyndt at købe anlæget til "hjemmebiografen" har en tråd lidt længere nede på listen, den burde du tjekke, Dali, højttalere spiller framragende til en overkommelig pris, jeg har det lidt ligesom dig med at bassen gerne må runge godt under filmen, derfor valgte jeg at købe Cerwin vega´s sub, de er jo nærmest mest kendte for deres villle bas. Mhs, til valg af forstærker kan jeg kun sige NAD oplyser RIGTIGE Watt den forstærker jeg har valgt at købe mig yder "kun" 5 x 50W men den er langt mere kraftfuld end den Eltax jeg har lige nu som er opgivet til 5 x 60W. men hvor du vil sparer lidt på forstærkerdelen så er der denons nye avr 1306. 

Prøv at tjekke følgende på Hifiklubbens hjemmeside.

Dali concept 1  x 4 = 2996kr

Denon avr 1306 = 1999kr

denon dvd 1720 = 1399kr

sub = Cerwin vega = 2499kr

Dali Center = 1099kr 

Samlet pris = 9992

Men dette er kun lidt vejledning fra en som også kun selv er begyndt på sit anlæg.

Mvh. Morten

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

=GalleDalle=
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Mange tak Hasselstream!
Synes det er et meget fint sæt du har sat sammen som eksempel og skal lige selv tjekke hvor billigt jeg kan få det til. Har i forresten gode links til steder der sammenligner priser eller har et stor udvalg så det kan købes sammen?? Ellers forsøger jeg lige med hifipriser.dk og ser hvad der sker

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

7299 kr er ikke ret mange penge, når man tager i betragtning hvor meget du får:

- 7 højttalere
- 7 forstærkere til at drive ovennævnte højttalere
- kredsløb til trådløs overførsel til surround
- d/a konverter
- digitale kredsløb til dolby digital, dts, etc
- billedkredsløb
- drev der kan læse cd, sacd, etc
- analoge kredsløb til FM tuner
- fjernbetjening
- papkasse
- transport fra Kina til Danmark

Det kan vist kun lade sig gøre ved at slække kraftigt på kvaliteten - ikke mindst lydkvaliteten.

Jeg vil foreslå at du kaster mange flere penge efter et nyt surroundanlæg. Alternativt bruger de 7k på et stereosystem. Film kan sagtens ses i stereo og det er sjovere at se en film i god stereo end i elendig surround.

Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

DENON DVD-1730 DVD-afspiller  1.599,00kr.

DENON AVR-1707 surround receiver  3.199,00kr.

KEF KHT2005,2  5.000.00kr.

Det havde jeg klar kigget nærmer på... og efter min mening kan f.eks Dali Concept godt gå hjem og lig sig i forhold til KEF KHT2005,2 og de koster næsten det samme, Concept er dyre...

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 September 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

HVIS, det absolut skal være en alt i én løsning, så kig hellere på nogle Harman/kardon systemer!! Ellers var Mr. MBG bud faktisk rigtig fornuftigt...

Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes