Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilket kabel skal bruges? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chriller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig en dvd afspiller til min forstærker. Forstærkeren er en: Pioneer VSX-D712-K ( http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/VSX-D712-K/index. html ) og dvdafspilleren er: Pioneer DV-696AV-K ( http://www.pioneer.eu/eur/product_detail.jsp?product_id=1254 7&taxonomy_id=42-84 )

Mit spørgsmål er så, hvilket kabel er absolut det bedste at bruge til overførelse af lyd fra dvdafspilleren til forstærkeren. Kan jeg bruge noget digital kabel? Det skal være det bedste, for at få så god lyd som muligt. I kan se på hjemmesiderne billeder af forstærkeren og dvdafspilleren bag på. Så kan i bedømme hvilket kabel der kan sammensættes.

Fra dvdafspilleren bruger jeg bare et alm. scart kabel til min projektor, da det er en gammel projektor :(

Forklar venligst jeres svar på en måde jeg kan forstå. Er ikke særlig meget inde i Hifi forståelser.

Håber nogen kan hjælpe med en god opsætning. Kom gerne med links på de kabler der anbefales.

Til top Vis chriller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller

Kenneth Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Jeg foreslå at bruge SP/DIF forbindelsen mellem DVD'en og forstærkeren. Men hvis du spille SA-CD og DVD-A bliver du nok nød til at forbinde alle 6 kanaler analogt.
Til top Vis Kenneth Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Hansen

Van Kalt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 September 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Kennet ret i at hvis du skal afspille sa-cd og dvd-a, er den bedste løsning at forbinde alle kanaler analogt. Men hvis du ikke har nogen planer for det, kan du købe et godt optisk kabel.

http://av-connection.com/?PNo=AQ-OPL-010&PVer=0&ML1= 1&ML2=1&ML3=75&ML4=103

Mvh Van Kalt

Til top Vis Van Kalt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Van Kalt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes