Bruger siden: 24 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
Sendt: 11 September 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
hej drenge... Jeg aner ikke om det er det forkerte forum men jeg kan ved min gud ikke fatte hvad jeg gør galt og frygter at der er noget galt
med
anlægget(formentlig bare mig der er en tumbe)
problemet er at jeg ikke kan få liv i min Solid pb100 aktive subwoofer når jeg prøver at forbinde den til min nybrugtkøbte NAD t760.
Fra NAD'en forbinder jeg fra preamp subwoofer udgangen....
til sub'ens line in...
jeg har sat en phono splitter på uden at det har den store betydninge om jeg en eller to i sub'en...
Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
pisosse skrev:
jeg vil se hvordan man checker signalet ud, men ville den ikke give lyd på hvilken som helst cd i sterero mode?
Det skal du ikke regne med. Kun hvis du har sat din fronthøjttalere til "small". Hvis du har sat dine fronter til "large" vil den kun sende LFE-sporet fra dine dvd'er ud til subben (.1 i 5.1)
Sendt: 11 September 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
hmmm ok.. jeg sender lyden fra dvd'en i Digital Coax. Men jeg har en CD indgang også som jeg testede på. Lige nu er der langt mere bund i nogle
gamle B&O højtalere end i mit solid set. og når jeg tester det med test knappen kommer der ingenting fra sub'en
jeg prøver lige at sætte det til small og høre en cd i sterero mode.
Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
Sendt: 11 September 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
Står der ikke noget i manualen om opsætning af sub-out ?
Anyways, istedet for at prøve med en stereo CD ville jeg teste med en DVD med et garanteret 5.1 lydspor... du skal så vælge surround og ikke stereo på recieveren, medmindre den automatisk indstiller sig til surround.
Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
Sendt: 11 September 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
Nu har jeg fundet manualen http://207.228.230.231/manual/NAD-T760(EN).pdf og kigget lidt i den - på side 18, pkt. 4 står om højtaleropsætning - står "SUBWOOFER" til "ON" på denne menu?
Sendt: 11 September 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
ok.. jeg fik det til at virke. den hurtigste forklaring er at jeg tilsyneladende ikke var tilfreds med bunden i preset indstillingen og ikke rigtig fik noget i
stereo. Må være en buzz junkie.
Sendt: 12 September 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
Men du har vel mulighed for at justere niveauet op på sub'en - både på dens forstærker og internt i receiverens menu. Så vil du måske bedre kunne ramme din foretrukne indstilling.
Sendt: 18 September 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
Det kan godt passe. På min receiver mener jeg det hedder "pure stereo" som fortæller at det kun sender ud til to højttalere.
Jeg har selv haft samme problem med min gamle Sony receiver, og det lykkedes mig at få subben til at spille med, men jeg skulle anvende en anden indstilling end "stereo".
Nu har jeg ikke kunnet hente manualen på ovenstående link, så jeg kan ikke læse mig til det, men muligvis skal den stå på "auto" eller lignende.
Sendt: 18 September 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
Men du skal nok stadig have "subwoofer" stillet til "on" og "front" eller "L" og "R" til "small" i receiverens menu - og så i øvrigt stille low-pass cut-off og niveau for subben i menuen.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum