| Forfatter |
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey knægte! Jeg er den efterhånden knap så glade ejer af en NAD 743 Surroundreciever. Først gik der noget udgangstranistiorer halløj, som kostede omkring 900,- at få lavet, og nu tror jeg den er gal igen. Lige meget hvad jeg prøver, så kan jeg simpelthen ikke få Center/Bag -højtallerene til at spille. På fronterne har jeg 2stk Icepower asp1000/ 2stk nad 216thx, og fronterne spiller fint. Jeg har været inde i "Setup" og aktiverer alle højtallerne på "Enchanced Stero 1/2", men lige meget hjælper det, ingen lyd. Jeg har også tjecket kableføringen, og heller ikke der ser det ud til at der er noget i vejen. Er forstærker delen brændt sammen?!
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne godt se ud som om der er røget en trafo da alle de kanaler den skal trække er døde. Prøv at sætte dine fronter til den også, og se hvad den siger. Det kan godt tyde på at du har været for hård ved den!
Hvis du er heldig at få liv i den igen, eller du køber en anden ss receiver i samme klasse, så vil jeg råde dig til at fordele dine effektblokke mere ligeligt ud til dine andre højttalere, så kan du spille højt igen ;)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Hey knægte!
Jeg er den efterhånden knap så glade ejer af en NAD 743 Surroundreciever. Først gik der noget udgangstranistiorer halløj, som kostede omkring 900,- at få lavet, og nu tror jeg den er gal igen.
Lige meget hvad jeg prøver, så kan jeg simpelthen ikke få Center/Bag -højtallerene til at spille. På fronterne har jeg 2stk Icepower asp1000/ 2stk nad 216thx, og fronterne spiller fint.
Jeg har været inde i "Setup" og aktiverer alle højtallerne på "Enchanced Stero 1/2", men lige meget hjælper det, ingen lyd. Jeg har også tjecket kableføringen, og heller ikke der ser det ud til at der er noget i vejen.
Er forstærker delen brændt sammen?! 
|
|
|
Har du prøvet på "EARS" og Dolby Prologic Music?? Begge dele er beregnet til at spille med alle kanaler i drift med et almindeligt stereo-signal. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Kunne godt se ud som om der er røget en trafo da alle de kanaler den skal trække er døde. Prøv at sætte dine fronter til den også, og se hvad den siger. Det kan godt tyde på at du har været for hård ved den!
Hvis du er heldig at få liv i den igen, eller du køber en anden ss receiver i samme klasse, så vil jeg råde dig til at fordele dine effektblokke mere ligeligt ud til dine andre højttalere, så kan du spille højt igen ;) |
|
|
Har ikke rigtig brug for mere power til center og bag højtallere, da det bare er cerwin vega V serie. Mine effektblokke er brokoblet for at trække mine clsc215. Må lige prøve at smide fronterne på forstærkerdelen i surroundrecieveren, og se om det virker. Er der nogle af jer der ved hvad det evt koster at få lavet? - Det kan jo snart ikke lønne sig at reperer mere rundt på det skrammel! __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
StylaH skrev:
Hey knægte!
Jeg er den efterhånden knap så glade ejer af en NAD 743 Surroundreciever. Først gik der noget udgangstranistiorer halløj, som kostede omkring 900,- at få lavet, og nu tror jeg den er gal igen.
Lige meget hvad jeg prøver, så kan jeg simpelthen ikke få Center/Bag -højtallerene til at spille. På fronterne har jeg 2stk Icepower asp1000/ 2stk nad 216thx, og fronterne spiller fint.
Jeg har været inde i "Setup" og aktiverer alle højtallerne på "Enchanced Stero 1/2", men lige meget hjælper det, ingen lyd. Jeg har også tjecket kableføringen, og heller ikke der ser det ud til at der er noget i vejen.
Er forstærker delen brændt sammen?! 
|
|
|
Har du prøvet på "EARS" og Dolby Prologic Music?? Begge dele er beregnet til at spille med alle kanaler i drift med et almindeligt stereo-signal. |
|
|
Yes, ingen lyd :( __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Kom lige tanke om der sad sådan nogle "clips" i der hvor man sætte effektforstærkerne til (altså til pre-out).
Jeg har engang flået dem alle sammen ud, kan det have noget at sige? (kan ikke finde dem )
|
|
|
DOH! 
Klart at du ikke får noget lyd så. 
Du kan bare bruge alm. phono kabler i stedet. Hvis de er af god kvalitet vil du endda få bedre lyd end med de originale "clips.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
StylaH skrev:
Kom lige tanke om der sad sådan nogle "clips" i der hvor man sætte effektforstærkerne til (altså til pre-out).
Jeg har engang flået dem alle sammen ud, kan det have noget at sige? (kan ikke finde dem )
|
|
|
DOH! 
Klart at du ikke får noget lyd så. 
Du kan bare bruge alm. phono kabler i stedet. Hvis de er af god kvalitet vil du endda få bedre lyd end med de originale "clips.  |
|
|
Hehe okay, lægger lige ud med nogle billige nogle og tester om det virker. Tak for det :) __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, for søren...  Har du så fundet ud af hvad det ellers kunne være?
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Nåh, for søren...
Har du så fundet ud af hvad det ellers kunne være?
|
|
|
Fandt ud af det, man skulle åbenbart aktiverer "Speakers A". 100 år siden jeg havde brugt surround funktionen, men ved det da nu :P __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |