Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Summen fra T763 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 21 September 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er en glad ejer af en Nad T763 reciever som har har fungeret efter hensigten. Den trækker et par B&W DM604s3 samt 2xDM601s3 på bagkanalerne.

Her den anden dag kom der "pludselig" en summen fra højtalerne når recieveren er tændt. Hvis jeg skruger helt ned er der ingenting, men så snart jeg skruger lidt op er den der med det samme. Jeg troede først at det var et par kabler som var faldet ud, men jeg har ikke rodet med noget og kan ikke se hvad der skulle have været sket.

Er den ved at stå af eller hvad sker der? Jeg har været rigtig glad for den og den har spillet virkelig godt. Hvis jeg ser fjernsyn eller spiller en cd, kan jeg stadig høre en summen i det fjerne og det irretere mig

Nogen der har haft lignende problemer eller kender til det?

 

Håber I kan hjælpe

-HOLDEN

Til top Vis Holden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holden
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 21 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hvis fejlen er der fra flere signalkilder ( fjernsyn og cd ), er der nok en fejl i receiveren. Det kan være en intern stelfejl eller fejl i strømforsyningen. Du bliver nok nødt til at sende den til reparation desværre.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Holden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 21 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Hvis fejlen er der fra flere signalkilder ( fjernsyn og cd ), er der nok en fejl i receiveren. Det kan være en intern stelfejl eller fejl i strømforsyningen. Du bliver nok nødt til at sende den til reparation desværre.

 

Det er en fejl der forekommer fra alle signalkilder ja. Fjernsyn, DVD, CD, Radio, iPod osv. Kan bare ikke forstå hvorfor der lige pludselig sker en fejl. Den har jo stået stille hele tiden og har ikke rodet med nogle kabler eller noget. Har ikke engang haft trykket på ON/OFF switchen, men brugt min fjernbetjening. Det er mig en gåde, men sådan er det vel når man har med mekanik at gøre

Har bare ikke lyst til at undvære den i 3 uger som HiFi klubben sikkert tager om at få den repareret... øv!

Men er det sikkert at det er en systemfejl eller "intern" fejl om man vil kalde det. Kan det ikke være andet?

Til top Vis Holden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holden
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 21 September 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Fejl opstår desværre også nogle gange selvom man er forsigtig og gør alting korrekt.

Som du beskriver fejlen, kan jeg ikke lige se andre fejlmuligheder end en fejl i receiveren. Hvis du vil være sikker inden du indleverer den til Hifiklubben, kan du evt prøve at tilslutte den hos en kammerat og høre om problemet er det samme med hans højttalere og cd m.m.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Holden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 21 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Mange tak for Jeres svar alle sammen

Jeg har formået at fixe problemet af mig selv og det ser ud til at virke. Ved at google mig lidt frm på nettet og læse på andre fora, ser det ud til at jeg ikke er den eneste der har/havde, dette problem. Folk skrev noget om en såkaldt "factory reset" som forbrugeren selv kunne benytte sig af.

Dette blev gjort som følgende:

To reset your T763 please follow these instructions:

With unit switched on press the VIDEO and TONE DEFEAT (right most key)

Display will show "AH RESET DONE"

Power off from rear panel mains switch and back on.

Unit is now reset.

 

Det virkede og jeg er atter en glad HiFi nørd

Nu skal jeg blot lave alle indstillingerne om , men det er tros alt bedre end at undvære apperatet i 2-3 uger

Til top Vis Holden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holden
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 September 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en Sanyo Z3 projektor og blev lidt rystet over hvad der står i manualen (frit oversat efter hukommelsen): Hvis projektoren opfører sig normalt skal man trykke på reset-knappen - undlad dog at gøre dette for ofte!
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Holden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 September 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

HAHA Det var en af de bedre. Det siger bare at elektronik er uforudsigeligt men at de lige frem opfordre en til at nul-stille apparatet hvis den opføre sig normalt, er da helt ude i hampen :)
Til top Vis Holden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holden
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 22 September 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Holden skrev:
HAHA Det var en af de bedre. Det siger bare at elektronik er uforudsigeligt men at de lige frem opfordre en til at nul-stille apparatet hvis den opføre sig normalt, er da helt ude i hampen :)

Ja det var da godt nok noget af en bommert  Der skulle naturligvis stå unormalt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
fmrp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 25 September 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lidt af det samme på min 743, men det er ganske vist meget, meget lidt... spørgsmålet er, om højttalerne tager skade af det.. det er det jeg tænker på..(m.h.t. summen)

Til top Vis fmrp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fmrp
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes