| Forfatter |
|
Andresen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet mig for at investere i et surround system. Systemet må ikke løbe over 15.000,- (inkl. kabler) da jeg mener det er smertegrænsen for det beløb jeg har til rådighed - hvilket også betyder det godt må være billigere.
Jeg har gjort mig masser af overvejelser om reciever og højttalere, men jeg når aldrig en konklusion da jeg hele tiden finder noget der på papiret er bedre, men naturligvis også dyere.
Jeg har af en eller anden grund en forkærlighed for Denon, men jeg er dog fleksibel. Dog ønsker jeg mulighed for 7.1-tilslutning. Jeg har kigget på Denon's AVR-1907, nu da AVR-2106 øjensynligt ikke rigtig er at opdrive længere. Jeg har dog mere eller mindre besluttet mig for at blive en af disse.
Beslutsomheden er dog noget mindre på højttalerområdet. Lige umiddelbart har jeg kigget på en del forskellige, også systemer, og indtil videre er mit valg Hifi-Klubbens 'Dali Concept 1'-system til 7500. Vil jeg mærke nogen hørbar forskel hvis jeg skifter Concept 1 ud med Concept 2? Er der nogen der har andre forslag til systemer, som ikke overskrider budgettet?
Jeg skal naturligvis ud og lytte på nogle forskellige systemer inden jeg beslutter mig helt, men da tid er penge, vil jeg gerne høre folks erfaringer med de nævnte produkter så jeg ud fra det kan danne mig en idé om hvad der er kvalitetsmæssigt bedre end andet.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det hele være nyt?
Du kan spare mange penge - eller rettere få noget bedre til samme pris hvis du f.eks. køber højttalerne brugt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
simart Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
har sendt en privat besked - ligger i din indbakke når du logger ind
|
| Til top |
|
| |
Andresen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
simart -> jeg har svaret dig
MichaelWB -> Nej det skal ikke nødvendigvis være nyt. Jeg leder umiddelbart stadig på dba og andre lignende sider, men af en eller anden spøjs årsag bor dem med de bedste "tilbud"/priser i København, hvilket er omkring 300km øst for hvor jeg bor.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andresen skrev:
simart -> jeg har svaret dig
MichaelWB -> Nej det skal ikke nødvendigvis være nyt. Jeg leder umiddelbart stadig på dba og andre lignende sider, men af en eller anden spøjs årsag bor dem med de bedste "tilbud"/priser i København, hvilket er omkring 300km øst for hvor jeg bor.
|
|
|
Sjovt - jeg synes altid de spændende tilbud er i Jylland 
Hvis man skal købe brugt skal man nogen gange være lidt tålmodig og vente på det gode tilbud, men hvis du finder ud af hvad du vil have kan du jo prøve at indrykke en købsannonce både her og på DBA. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med DVD, kabler mv. - skal det også indgå i budgettet på 15K eller er der 15K til receiver og Ht? Hvor mange højttalere skal der indgå i budgettet 5.0, 5.1 eller 7.1?
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Andresen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en DVD, eller to. Kabler er inkluderet i de 15.000. Umiddelbart kunne 5.1 gøre det, så kan jeg altid udvide senere. Medmindre jeg kan høre mærkbar forskel på DTS-ES og almindelig DTS?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andresen skrev:
| Jeg har en DVD, eller to. Kabler er inkluderet i de 15.000. Umiddelbart kunne 5.1 gøre det, så kan jeg altid udvide senere. Medmindre jeg kan høre mærkbar forskel på DTS-ES og almindelig DTS? |
|
|
og det vil du sandsynligvis ikke kunne 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Andresen skrev:
simart -> jeg har svaret dig
MichaelWB -> Nej det skal ikke nødvendigvis være nyt. Jeg leder umiddelbart stadig på dba og andre lignende sider, men af en eller anden spøjs årsag bor dem med de bedste "tilbud"/priser i København, hvilket er omkring 300km øst for hvor jeg bor.
|
|
|
Sjovt - jeg synes altid de spændende tilbud er i Jylland 
Hvis man skal købe brugt skal man nogen gange være lidt tålmodig og vente på det gode tilbud, men hvis du finder ud af hvad du vil have kan du jo prøve at indrykke en købsannonce både her og på DBA.
|
|
|
Hmm jeg kunne godt finde et spændende tilbud til dig i Århus, nærmere betegnet i min bolig hvis det skulle være 
|
| Til top |
|
| |
Andresen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay? Lad høre. :)
|
| Til top |
|
| |