| Forfatter |
|
ZuzPecT Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2003
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well jeg kan vel lige så godt fortælle hvad mit problem er...
Jeg har købt følgende:
- Dantax Magic pro-logic surround system "højtalere"
- Dantax PRO-2010 Receiver
- Soundblaster live 1024 <-- "Pc lydkort"
Her kommer så mit spørgsmål, hvordan forbinder jeg disse dele sammen. Jeg vil bruge mit anlæg på min computer, ikke tv eller dvd. Jeg har kigget i manualen, men der står ikke noget om en computer. 
OBS. Jeg er totalt en nybegynder til sådan noget, håber i vil skære det ud i pap for mig... 
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal købe en jack til rca, bagefter skal du købe noget phonokabel.
det hele kan købes hos http://www.frequence.dk kig under tilbehør __________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
| Til top |
|
| |
ZuzPecT Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo bare perfekt... men
Det vil da kun give stereo ??? <--- er det ikke muligt at gøre så man kan få Sorroundlyd ???
Ellers tusind tak for dit indlæg Kagemand, hvis det andet ikke kan lade sig gøre. Så har jeg jo ikke andet valg 
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZuzPecT skrev:
|
Det er jo bare perfekt... men
Det vil da kun give stereo ??? <--- er det ikke muligt at gøre så man kan få Sorroundlyd ???
Ellers tusind tak for dit indlæg Kagemand, hvis det andet ikke kan lade sig gøre. Så har jeg jo ikke andet valg 
|
|
|
Nu kender jeg hverken reciever eller lydkort, men hvis lydkortet kan surround så er det jo bare et spørgsmål om at købe nok kabler. Altså en jack til rca til hver udgang og ligeledes kabler.
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Løsningen med RCA kabler vil kun give stereo jo...og da lydkort ikke har analog 5,1 udgang skal du bruge et specielt kabel. Kablet kan købes på www.avconnection.dk --> lydkabler --> Digital audio (koaxial) --> special fremstillede --> Koaxial Digital Audio Lydkort Kabel (D2 special edition)
Dette kabel kan dog kun bruges hvis din forstærker har en koaxial digital indgang (det har den nok!)
MVH Christian
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Chiller- skrev:
|
Hej...
Løsningen med RCA kabler vil kun give stereo jo...og da lydkort ikke har analog 5,1 udgang skal du bruge et specielt kabel. Kablet kan købes på www.avconnection.dk --> lydkabler --> Digital audio (koaxial) --> special fremstillede --> Koaxial Digital Audio Lydkort Kabel (D2 special edition)
Dette kabel kan dog kun bruges hvis din forstærker har en koaxial digital indgang (det har den nok!)
MVH Christian
|
|
|
Nu skriver du lydkort. Jeg ved ikke om du mener lydkortet. Men du kan sagtens få lydkort med 5.1 analog out. På Soundblaster's hjemmeside kan jeg kun finde et lydkort med navnet Live! (ikke noget nr.) og det har 5.1 analog udgang.
Men hvis det nævnte lydkort også har en form for digital udgang - optisk eller koax - så vil den nok være at foretrække. Personligt vil jeg foretrække optisk når det har noget med pc at gøre. Ellers er koax bedst.
|
| Til top |
|
| |
Svend Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 04 December 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZuzPecT
Du skal for at få din PC`s DVD til at give et brugbart "lyd" signal ud, bruge Digital out fra den (sidder inden i DVDen på bagsiden), dette signal føder din Receiver der jo har Dolby Decoderen.
Med venlig hilsen
Svend
|
| Til top |
|
| |
ZuzPecT Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo perfekt, nu har jeg jo en masse muligheder for at gå videre. Jeg bliver nok nød til at købe 2 af de jackstik, for det er korrekt at mit soundblaster live 1024 ikke kan give rigtig sorround...
En eller anden form for Eax lyd "Tror ikke helt det er sorround "
Skal nok også invistere i et nyt lydkort på et tidspunkt. Nu er jeg jo ikke muliti sound freak, men jeg vil da gerne have en god oplevelse når jeg ser film 
Men i skal have TUSIND TAK for alle svarende, det skal nok hjælpe mig videre 
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg havde engang en computer med live lydkortet, det er ved at have et par år på bagen...Og jeg mener da det kan levere Dolby Digital 5.1. Det er et kabel som det på avconnection du skal bruge. I den ene ende er et "alm" minijack stik, pg i den anden et koaxial kabel, det skal i lydkortets 6-channel S-PDIF udgang(Mener det er det det hedder). Det kan ikke levere DTS, med mindre dit DVD-drev har en lydudgang.
Til Anders K: Mente lydkortet, da jeg selv har haft et lignende engang, vidste ikke at man kan bruge de forskellige analoge udgange til surround! (Det er jo bla. hovedtelefonudgangen man bruger til fronterne så!).
MVH Christian
|
| Til top |
|
| |