Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 20:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Første HD-audio forstærker på vej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 27 September 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne her. Ser ud som om de første forstærkere med understøttelse for de nye HD-formater er på vej:
http://blog.stereophile.com/cedia2006/091606cary/


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
tpcarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Trist at folk har fået overbevisning at lydformater SKAL dekodes i receiver/pre-amp når en HD DVD/Blu-Ray afspiller uden problemer vil kunne
sende de dekodede 7.1 audio-signaler over HDMI. Om HD signalerne bliver dekodedet i afspiller eller receiver er fuldstændig ligegyldigt mht.
kvaliteten af det dekodede signal, og en dekodning i afspiller har endvidere den fordel at afspilleren så har mulighed for at mixe f.eks.
kommentarspor eller menueffektlyde ind i lydsignalerne inden de forlader spilleren.
Til top Vis tpcarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tpcarlsen
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

tpcarlsen skrev:
Trist at folk har fået overbevisning at lydformater SKAL dekodes i receiver/pre-amp når en HD DVD/Blu-Ray afspiller uden problemer vil kunne
sende de dekodede 7.1 audio-signaler over HDMI. Om HD signalerne bliver dekodedet i afspiller eller receiver er fuldstændig ligegyldigt mht.
kvaliteten af det dekodede signal, og en dekodning i afspiller har endvidere den fordel at afspilleren så har mulighed for at mixe f.eks.
kommentarspor eller menueffektlyde ind i lydsignalerne inden de forlader spilleren.

Nu kan det jo tænkes, at der er forskel på kvaliteten af de nye dekodere - præcis som det er gældende for de nuværende dekodere (altså indbygget i dvd-afspiller ctr. high-end surround dekodere)

 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Sådan som det ser ud med dvd-afspiller kontra forstærkere, skal der meget til at overbevise mig om at at den dekoder der sidder i en ny blu ray/hd-dvd af spiller kan toppe den dekoder der sidder i en god mellemklasse forstærker. Jeg tror ganske simpelt ikke på det, før jeg ser det.

__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes