Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: minipod vs sony ss-la500ed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cyberhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline
Sendt: 05 December 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen håber i an give mig nogle gode råd...!

Jeg står for at skal ehverve mig nyt surround højt. sys., det jeg havde i tankerne var enten minipod eller sony´s ss-la500ed (evt. sa-ve835ed). Jeg har læst anmeldelser af dem alle, dog var minipod og la 500 på engelsk, hvilke voldte mig en del problemmer. Er der evt nogen der ved et sted hvor de er på dansk.

ang sa-ve835ed har jeg læst de gør det udmærket til film, men hænger når vi snak musik..?

Prisen på minipod er opgivet til 17000, hvorimod jeg har fundet la500ed til 13000 på shopman.dk.... det er også hver at ha med

Til top Vis cyberhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberhouse

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2003 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har selv personligt et komplet 6.1 st af Sony's SS-LA500ES serie og kan kun sige at jeg syntes de lyder bedre end minipod'ene til film. LA500 er dog ikke så musikalske som Minipod'erne, men mere dynamiske og effektfulde.

Jeg har suppleret med 2 stk. B&W AS6 subwoofere for at få hele bunden med. SS-LA500ES er iøvrigt nogle rigtig fede speakere rent desingmæssigt. Især hvis du sætter dem på de org. standere fra Sony og som er fremstillet i alu.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

cyberhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

hej ctatca..... super at hører dine erfaringer med la500, det bliver nok også der jeg ender... dog havde jeg tænkt at købe sonys sub sa-wd200 på 250 w som hører til la serien har du nogle erfaringer med denne..? hva prisleje ligger din AS6 i, måske dette også er en mulighed. 

Min surroud reciver er ik specielt stor(sony str-de475) og dvd (dvp-ns410), så jeg har ik mulighed for at tilkole 2 sub, da jeg kun er i besiddelse af 1 udgang...Den sub jeg jager skal være kraftfuld, stram, med punch. Pt har jeg n sub fra jamo(e4sub.1) hvor det hele er nedadrettet(baselement+basrør), hvilket gør den meget rungende og uden rigtig punch..... Jeg synes også designet er rigtig fedt, dog viker standeren som lidt af en klods, jeg dog ik set den live, kun fra sonys katalog jeg savner en stander der måske ligner foden som sidder på la 500.... den stander du omtaler er det ws-fv500, og har du evt. billeder af denne... 

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 December 2003 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Sony's sub, det skal siges at den ikke er ret stor, jeg ville prøve at se om ikke jeg kunne købe en brugt B&W eller en Dali aktiv subwoofer.

Din forstærker er i underkanten for et 5.1 system, du skal trække 4 stk. LA500 og  1 stk. LA505 (center) og jeg er bange for at en STR-DE475 ikke er strømstærk nok. Det vil desværre nok komme til at lyde lidt overanstrengt, og din forstærker er bestemt ikke egnet til musik.

Prøv at se om ikke du kan købe brugt, jeg har af og til set LA500 serier går for 6-7.000,- i den Blå Avis. Og de står som nye, folk passer på de der magnesium kabinetter som LA'erne består af. Der er ofte også forstærkere (reciewere) til rimelig penge. Jeg har en spritny 780'er fra Sony stående i sølv hvis det har interesse (har været pakket ud 2 gange og brugt til nogle demo-opstillinger) Mail mig hvis det fanger din interesse.

Der findes kun een gulvstander, kan desværre ikke huske modelnr. i hoved, men du kan se et billede her fra min test-stue: http://www.hifi4all.dk/forum/uploads/Resize_of_IMG_6055.JPG

Jeg syntes ikke de ligner en klods, de skal jo stå fast, og designet gør at der er lidt ubalance, men det kompentere den store runde fod for. Standerne kan fyldes med sand eller bly, og så bliver perspektivet i lydbilledet faktisk en tand bedre.

En B&W AS6 kan ikke købes mere, men de røg for 4.995,- for 7-8 år siden. Du kan købe tilsvarende i samme prisleje fra B&W og Dali. Og brugt går de for ca. 60% af nyprisen. Du SKAL have en subwoofer til et sæt LA500, ellers mangler du noget bund i lydbilledet, især film, men det siger næsten sig selv.

cyberhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej ctacta.... endnu en gang tak for svar.....det passer mig udmærket hvis min forstærker er i underkanten af hvad der er behov for, et vigtigt våben i kampen for at overbevise den bedre halvdel, at det må være på høj tid at opgraderet forstærkeren til noget med lidt mere "power" i... Fint billede, og der må jeg indrømme at standeren slet ikke virker klodset.... Du siger subén er lille, der går jeg ud fra du mener w...?hvad vil du anbefale som min...? Hvad ang. forstærker, hva ska jeg min bruge af kraft... jeg selv kunne forstille mig nad, harman, eller måske en større udgave fra sony, da resten er fra sony, for at holde en linie...  Fra sony kunne jeg forstille mig STR-DB790/2000....har du erfaringer med disse...?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 December 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Men bliv nu ikke skuffet over den "flade" lyd på din nuværende forstærker, LA500'erne kan sagtens levere varen. Sony's sub til La serien har små enheder, den lille af den kun 1, den store har 2. Jeg har hørt den nede i en butik, nok ikke det bedste sted på denne jord, men jeg var bestemt ikke imponeret. Og da jeg havde 2 B&W'er stående, så blev de brugt. Du skal ikke se på Watt angivelsen, min B&W har kun 150W forstæker indbygget, men den spiller væsentlig bedre og dybere end Sony'en til enhver tid. Det er frekvensgang der er afgørende, og små enheder er nemmere at styrer (stram bas) end store. Men store enheder kan flytte mere luft, hvilket er aktuelt hvis du har et stort rum.

Jeg har ikke hørt 790 eller 2000, de er begge baseret på S-Master digital teknologi fra Sony. Men 3000'eren er jeg brændt lidt varm på, den har nemlig RS-232 port til ekstern styring.

cyberhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Min stue er vel et par om 20 kvm, men med ganske få ting i....Rart at høre din oplevelse  af sonys sub, har du forslag til alternativer... evt. dali SWA12.. har du kendskab til denne.. som jeg har skrevet tidligere vil jeg gerne have en med punch.... men må erkende at jeg som nybegynder har svært ved at orientere mig i denne " jungle". Ka godt følge dig i STR-DA3000es, men prisen er også tilsvarende højere..

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 December 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Har ingen erfaring med de nye fra B&W eller Dali, bortset fra en B&W ASW800, men den ligger helt udenfor det prisleje du ser på, og er rent overkill til LA500 serien.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes