| Forfatter |
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står og skal hjælpe en med at købe en surround reciever - han er går ikke vildt op i det - men vil gerne have lidt hjemmebigrafstemning derhjemme. Han snakker om en ny - men jeg mener man kan spare mange penge (eller få bedre kvalitet) ved at købe brugt - og så måske droppe nogle af de fine nye standarder.
Så kommer spørgsmålet: hvor mange af de nye standarder er fis og gejl - og hvilke standard bør sådan en brugt fætter minimum have ?
Er det nok med ProLogic 5.1(I) og DTS ? eller SKAL man simpelthen have 6.1EX, 7.1EX, ProLogic II, ???
Har du evt. forslag til nogle gode brugte modeller fra Yamaha, Onkyo, HK eller ?
Håber du kan hjælpe.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, det med 6.1ex osv. er ikke et absolut must, jeg har DD, DTS, PL alle i 5.1 og det er rigeligt til mig...
jeg har købt min forstærker brugt, så jeg sparede rundt 4-5k mod at købe nyt. bare lyt på tingene inden man betaler.
men hvad er budgettet?
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo an på havd det skal bruges til. Hvis det udelukkende skal bruges til DVD afspilning er der ingen grund til alle de nye formater med mindre man går meget op i det.
Hvis han derimod har planer om at at bruge til TV lyd eller Vhs ( altså alt det analoge) er Prologic II meget højere standard end Prologic
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
nej, det med 6.1ex osv. er ikke et absolut must, jeg har DD, DTS, PL alle i 5.1 og det er rigeligt til mig...
jeg har købt min forstærker brugt, så jeg sparede rundt 4-5k mod at købe nyt. bare lyt på tingene inden man betaler.
men hvad er budgettet?
|
|
|
Hej
Jeg vil tro det er omkring 2K
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
2K? Tjah, der er jævnligt en Sony 5X80 Watt surround receiver på tilbud til netop den pris... Osse i denne uge, jag kan bare ikke huske hvor . Det er selvfølgelig i en af de større kæder.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
i den prisklasse får I nok mest ud af at købe brugt, med mindre fona lige skulle have et godt tilbud (jeg købte min første surroundforstærker i fona)
her er et par bud fra dba.dk:
| Denon AVR-1800, Dolby Digital, DTS, 5x75W. Som ny i gold design. Orginal emb. og brugsanvisn. nypr. 5.000 kr |
2.000,- |
----
| Harman/Kardon AVR 25 Surround Reciver.Strømstærk & tung High-End reciver m.Pre-out udgang. Fjernbetjening. Fv. sort. Fejlfri. nypr. 5.497, - kvitt. haves |
1.800,- |
27-11-2003 |
|
 |
|
|
87 81 90 11/28 55 29 82 E-mail [»] Odder | Jylland - Øst |
---
| Pioneer VSX-811 Receiver, sort, 6x100W, 7Højtalerudg., DTS-ES disc./neo6, DD-EX+ProLogic2, 6.1 ind/ud, Effektrin ubrugt, da brugt som forforstærker, restgar. i org embl. m. lærbar FB, som ny |
1.999,- |

---
| Yamaha RX-V795RDS, sort, digital surroundreciever m. RDS, Dolby Digital, DTS, ingen ridser, mange tilslutninger, kan evnt. bruges som for-forst. (pre-out på alle kanaler) |
2.000,- |

der er desuden en del sony STR-DExxx modeller til salg, af disse modeller har jeg hørt, 375, 475(mener jeg den hedder) og 635, sidstnævnte havde jeg før min H/K, og den er glimrende absolut en god forstærker til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tusind tak for forslagene !
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv om du kan finde en NAD741. Den er ikke så kraftig, til gengæld
lyder den godt. Den har ikke dolby prologicII, og ej heller alle mulige
hall, church, arena effekter. Den har desuden pre-out på alle
kanaler.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nørd!
Fremragende idé at købe brugt, og jeg mener helt sikkert også du kan undvære de mange nye formater. På den måde får du meget bedre kvalitet til pengene. Bare den har DTS er det efter min mening godt nok.
Jeg har ikke hørt ret mange forskellige surround-recievere, men jeg købte for ganske nyligt en Denon AVR 3300 på 5x105 watt til 2000, og den gør det rigtig godt syntes jeg selv, men jeg har som sagt ikke rigtigt noget at sammenligne med. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |