Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 09:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surroundreceiver til line-indgang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har et brændende ønske om at forbedre stereo-siden af mit setup, således at jeg igen kan nyde almindelig cd-lytning uden konstant at irriteres over den dårlige gengivelse i min Denon AVR-2805. Vil dog samtidigt gerne beholde surroundmuligheden til film og koncert-dvd'er.

Derfor vil jeg høre om det er muligt at trække et signal fra Denon'ens "preout-fronter" til en lineindgang på en integreret forstærker (f.eks. noget Cayin), og så bruge denne som effekt til fronterne, når jeg ønsker surroundsound? Jeg tror nemlig ikke at en ren effektblok vil løse problemet for mig, da denons forforstærker-del formentlig ikke er på højde med mange  stereoforstærkere i samme prisklasse (ca. 7000-8000kr). Hvis det virker, er det vel noget med at  skrue godt op på den integrerede, og så justere samlet for alle kanaler på Denon'en, eller hvad?

Håber der er nogle der har erfaringer som de vil øse af, da jeg næppe er den eneste med ovenstående problem?

Mvh Mads

Til top Vis madsek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsek

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Der findes en del stereoforstærkere i dag, der har en homecinema/surround indgang, hvor signalet går direkte til effektdelen og receiveren så fungerer som forforstærker når du skal bruge surround.

I princippet tror jeg godt du kunne bruge en "almindelig" indgang, men det bliver ikke enmt at få det til at fungere ordentligt, det ville blandt andet betyde at volumen skulle være præcis det samme sted hver gang, på stereoforstærkeren, da receiveren så ikke kan kontrollere effektdelen i stereo forstærkeren.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

madsek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Michael. Tak for svaret.

Har godt set, at der er  nogle forstærkere med den omtalte homecinema-indgang. Kender dog ikke andre end Classic 6.6b, Musical Fidelity A 3.5 og A 5 samt Atoll IN 200.

Førstnævnte har jeg faktisk hørt på egne højttalere, og var meget begejstret for lyden. Men designet faldt bestemt ikke i kærestens smag, og da hun i forvejen var lidt irriteret over at skulle have endnu en enhed stående i stuen, kigger jeg nu andre veje. Musical Fidelity A 3.5 har jeg lagt øre til hos Tapeconnection, og jeg synes umiddelbart at den gjorde det fornuftigt. Men det var på nogle Vienna højttalere og med MF's A 5 cd-afspiller, der formentlig er klasser bedre end min egen, hvorfor jeg har svært ved at bruge lytteseancen til ret meget. Atoll kender jeg ikke.

Desværre forhandles både MF og Atoll ikke i Aalborg-området, hvilket besværliggør at høre forstærkerne på eget setup. De er også prismæssigt lige lidt over budgettet. Derfor ville jeg høre om løsningen med en line-indgang var en mulighed, da det jo forøger udvalget af integrerede betragteligt - også i forhold til at kigge på brugtmarkedet.

Til top Vis madsek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes