| Forfatter |
|
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min far er ved at købe et surround anlæg,
Dali blue 8008
Dali blue 1001
Dali blue 1000 center
Hvilken Sub vil i anbefale til det sæt? evt. 2 stk?
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket prisleje snakker vi om, og må det godt være brugt? Her vil man typisk få mere for pengene, men man skal selvfølgelig også være heldig at finde den man søger  . Har størrelsen også betydning? Skal det være basrefleks eller en lukket sub? Skal den bruges til musik og/eller film?
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen ved jeg ikke rigtigt, men så billigt som muligt, men han har penge nok hehe, men vil tro det er under 4000kr vi skal finde noget, og brugt er helt udemærket.
Primært til film, tror 8008 gør det fint alene til musik.
Jeg ved ikke om det skal være lukket eller med bas refleks, rummet det skal være i er ca 32kv/m
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det er et ret stort rum. Jeg har en SVS PB10 og kan se der er en til salg i hvid herinde som koster 4000,-. Ved ikke om du har læst noget omkring dem? De får i hvert fald positiv omtale - også i tests. Du kan læse mere her: http://www.lsound.no/eng/index.php?hide=menu&side=arkiv& amp;groupname=Tester&group=691&art=5664 Dog bemærk størrelsen! Den er noget større end en lukket sub, men leverer til gengæld også mere dybbas i forhold til mange af dens konkurrenter i samme prisklasse. Ellers er der et par B&W'ere som kunne være interessante: B&W asw2000 aktiv sub til 4000,- samt B&W ASW3000 til 5000,-
Det er umiddelbart dem jeg finder interessante i kbs her på siden, men de 2 B&W'ere har jeg ikke selv hørt. Blot udfra andres erfaringer.
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal være dali, han vil have det hele i samme mærke og i sort. Har ikke fundet noget til salg nogen steder som kunne være noget ved. Min personlige mening var at købe to stk, Cerwin vega subs den model med to stk 8" i, har den selv i mit setup, men da han VIL have dali, så tror jeg en concept 12" vil være det oplagte køb eller en DALI SWA12. dog ved jeg ikke hvilken en der vil være bedst.
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
| Det skal være dali, han vil have det hele i samme mærke og i sort. Har ikke fundet noget til salg nogen steder som kunne være noget ved. Min personlige mening var at købe to stk, Cerwin vega subs den model med to stk 8" i, har den selv i mit setup, men da han VIL have dali, så tror jeg en concept 12" vil være det oplagte køb eller en DALI SWA12. dog ved jeg ikke hvilken en der vil være bedst. |
|
|
Hmm okay. Han ved godt at subben sagtens kan være et andet mærke ik? Det er ikke ligesom front og center helst skal passe sammen. Kender ikke de CV subs, men til film vil de sikkert være OK. Har hørt godt om SWA12 til film, men kan være Concept 12" er bedre. Det kender jeg dem langtfra nok til, så der er der nogen andre der skal på banen med erfaringer. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med et budget på 4k er der plads til at købe 2 brugte SWA-12, de er som regle til salg lige omkring 2k. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han ved godt at sub ikke skal være af samme mærke.
Vi må se hvad der kommer til salg....
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
Okay, det er et ret stort rum. Jeg har en SVS PB10 og kan se der er en til salg i hvid herinde som koster 4000,-.
|
|
|
Det er der så ikke mere  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE, det var godt vedkomende fik den solgt. Og håbr køberen er tilfreds med sit køb.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 03:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept subben er med en 12" i lukket boks. Burde være rimeligt velkontrolleret.
|
| Til top |
|
| |