| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer lidt om jeg skal hælde til nad masters serien, eller denons avc-a1xva. Er der nogen der har nogen tanker?
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giv begge dele et lyt selv, og bedøm ud fra det. Simpelt og enkelt.  Har selv hørt Masters serien og var ret imponeret, men det bedste du kan gøre er at arrangere en demo i Hifi Klubben, det burde ikke være noget problem.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
Giv begge dele et lyt selv, og bedøm ud fra det. Simpelt og enkelt. 
Har selv hørt Masters serien og var ret imponeret, men det bedste du kan gøre er at arrangere en demo i Hifi Klubben, det burde ikke være noget problem.
|
|
|
Ikke noget problem med NAD'en, men de tager kun den store denon hjem på bestilling, men det kan jo være de et eller andet sted har den gamle version stående, det burde vel give et hint?
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må kunne lade sig gøre, at tage begge dele hjem. Der er tale om løsninger 45.000 kr. klassen. Det køber man ikke uhørt. Jeg har set anmeldelser på begge dele, som er positive. Jeg er tilhænger af seperate løsninger. Mest fordi, du kan skifte for og effektforstærker, som det passer bedst. Det er også en faktor, hvilke højtalere den/de skal spille på.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht højttalerne vil det ikke rigitgt være et problem, da jeg alligevel skulle ud og have nye. Jeg er også selv tilhænger af seperate for- og effektforstærkerdele, hvilket vil tale for NAD, men så er der rumkorrektion i Denon, det er jeg også positiv overfor, da det ikke kun er mig der bestemmer indretningen herhjemme (fandt jeg ud af). Igen er det jo ikke sikkert at jeg falder for nogen af dem, men hvis jeg sagde at jeg med sikkerhed ville købe en af delene tror jeg ikke det ville være noget problem..De ville nok blive temmeligt bitre hvis jeg fik dem til at bestille udstyr hjem for 100K og jeg gik ind ved siden af og købte noget helt tredje
|
| Til top |
|
| |
Isildur Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rumkorrektionen i Denons forstærker er ikke p***e god IMO, da den efterlader lyden flad... Så hellere bruge lidt tid og sætte det ordenligt op med en lydtryks føæler og god tålmodighed.
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal så siges, at Denon har en god EQ(har jeg læst). Jeg ved ikke hvad NAD har, men lur mig, om de ikke har noget lignende
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor finder man en lydtryks føler og hvad er prisen ca.?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clinton skrev:
| Det skal så siges, at Denon har en god EQ(har jeg læst). Jeg ved ikke hvad NAD har, men lur mig, om de ikke har noget lignende |
|
|
Det har de så ikke 
Der var en test af Master Series i Home Cinema Choice nr. 135 - meget positiv. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 05:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den. Tast af NAD Master serien. Ikke dårligt, iføgle HIFI4ALL.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 05:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clinton skrev:
| Så kom den. Tast af NAD Master serien. Ikke dårligt, iføgle HIFI4ALL. |
|
|
Bliver spændende at høre noget mere om den 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit indtryk af Masters serien er meget positiv, der er virkeligt knald på, godt perspektiv selv i stereo, og en dejlig klarhed i lyden.
Jeg ved ikke om jeg har hørt den omtalte Denon, men jeg hørte en af de store Denon modeller for noget tid siden, og syntes ikke den imponerede, eller også var det Heliconerne den var sat til der ikke imponerede mig. I hvertfald var den kombination ikke noget for mig. Jeg skal ned og høre NAD masters + Helicon snart, så kan jeg evt. sige om lyden er vågnet lidt op i forhold til Denonen.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| Jeg overvejer lidt om jeg skal hælde til nad masters serien, eller denons avc-a1xva. Er der nogen der har nogen tanker? |
|
|
Jeg syns det fins mange andre gode alternativ i den prisklass.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 03:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
brasch skrev:
| Jeg overvejer lidt om jeg skal hælde til nad masters serien, eller denons avc-a1xva. Er der nogen der har nogen tanker? |
|
|
|
|
|
det kan du da ikke bare skrive uden at komme med eksempler...gi noget
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde lejlighed til at lytte lidt på Masters serien, og jeg må sige at, selvom jeg ikke havde uanset med tid, så fik jeg ganske overraskende et positivt oplevelse. Den effekt spiller sg godt, men til pengene synes jeg bare den er "med" dér hvor der findes så meget andet og mindst lige så spændende grej. Så selvom jeg ikke vil affeje den på forhånd, synes jeg at man skal tage ud og lytte på meget andet også inden man "springer på" den.
Michael
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Jeg havde lejlighed til at lytte lidt på Masters serien, og jeg må sige at, selvom jeg ikke havde uanset med tid, så fik jeg ganske overraskende et positivt oplevelse. Den effekt spiller sg godt, men til pengene synes jeg bare den er "med" dér hvor der findes så meget andet og mindst lige så spændende grej. Så selvom jeg ikke vil affeje den på forhånd, synes jeg at man skal tage ud og lytte på meget andet også inden man "springer på" den.
Michael
|
|
|
Jeg kan godt følge din tanke, men nu har jeg nærmest allerede bestemt mig for NAD eller Denon. Dvs igen et spørgsmål om brugervenlighed vs. kvalitet. Spørgsmålet er jo om denons brugervenlighed (og kvaliteten i deres topmodell) kan direkte konkurrere mad Nads kvalitet. I virkeligheden kan jeg ikke bruge kommentarene, "jeg har ikke selv nogen erfaring med mærkerne men.." til ret meget
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Johan N skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
det kan du da ikke bare skrive uden at komme med eksempler...gi noget
|
|
|
Det kunde jeg. :)
Hos Hfif-klubben fins Thule, Classé blir nok lidt før dyrt men lyder himmelskt.
Udenfør Hifi-klubben så fins alt f eks fra Onkyo TNXR 5000, Rotel, Audionet, Roksan, Linn med månge fler.
Kan du tenke dig brugt så fins det alt. fra Krell og Classé i den prisklass.
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ved at være længe siden, vi har hørt noget. Har du købt, eller lytter du stsdig?
__________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD Masters M25...kan kun anbefales herfra...givet et løft i lydkvalitet og lydbillede (og ikke mindst design  )....som er helt utrolig __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps...tjek dog lige med dig selv og ikke mindst kæreste/kone om du/i kan leve med de blå leds der er indbygget i M25 inden evt. køb...lyser en del op i mørket __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |