Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: KANONANMELDELSE: Sony STR-DA1200ES (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Har netop set nedenstående fra What Hi-Fi?, hvor den har fået kanon anmeldelse.

Se nedenstående, og klik på linket:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=445b5128d4944f4bc 7a05c5d2963cd3f&act=Attach&type=post&id=27318

og

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=445b5128d4944f4bc 7a05c5d2963cd3f&act=Attach&type=post&id=27319

1) Nogen der har erfaringer med denne model endnu?

2) Auto set up bliver rost til skyerne, men er det "kun" afstand og niveau eller har den også equalizer funktioner som f.eks Pioneer og Denon?

3) Nogen der ved hvilken HDMI version den har?

Til top Vis Mads Jorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Jorgensen

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Ser meget spændende ud, jeg havde selv set på Denon 1907
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 November 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Godt for Sony! 

I den seneste tid har de lavet noget fedt & temmelig billigt audio-udstyr, men folk har en eller anden fordom overfor Sony og de har bare fået kritik med på vejen, selv om de fortjener bedre.

Altså, jeg er ligeglad med hvordan det går Sony, men det er bare synd hvis gode produkter bliver sablet ned pga. fordomme.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 01 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

og det får mig til at tænke på måden disse test bliver udført på..

vi har sikkert alle sammen fordomme om visse mærker om det så er positivt eller negativt, hvilket farver vores opfattelse af produktet. som fx sony der har fået tæsk fordi det hedder sony og dermed ikke har fået en fair anmeldese. eller det modsatte er sket at et nyt produkt er blevet hypet til skyerne fordi det er nyt. men når sandheden så kommer frem var det faktisk noget l**t.

hvorfor bruges der ikke blindtest? du aner ikke hvad du lytter til og kan dermed give en objektiv analyse af produktet. ja der var sikkert en del anmeldere der skulle æde deres ord men os forbrugere slipper for deres fordomme, dem skal vi jo ikke bruge til noget.

jeg har prøvet dette godt nok på noget helt andet nemlig øl  og det gav overraskende resultater fordi pludselig var det måske en kedelig alm. dansk der fik flere points istedet for en eller anden smart belgisk øl.

Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

@ lille splint: Enig! 

Jeg har dog en mistanke om, at nogle anmeldere er i lommen på div. producenter og derfor er objektive anmeldelser ønsketænkning. Hvis de udførte blindtests ville de sikkert gå glip af en masse penge/goder.
Se bare på bladet High Fidelity og det tyske AreaDVD; ingen af dem har nogensinde sagt noget dårligt om et testet produkt. Alt er bedst til prisen, alt roses til skyerne. De ligner mere reklamekataloger fra HFK end "seriøse" anmeldere. Hvordan skal man stole på div. sites og blade, når alt de anmelder er bedst til prisen?? Ja, lyt selv, men de respektive anmeldere skal vel teste produkter for læserens skyld, og ikke fordi de kan få fede sager fra en eller anden producent, hvis de bare roser produktet??

Nåh, det var en lang smøre, jeg kom med, men skulle bare ud med det.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Mads Jorgensen skrev:

Har netop set nedenstående fra What Hi-Fi?, hvor den har fået kanon anmeldelse.

Se nedenstående, og klik på linket:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=445b5128d4944f4bc 7a05c5d2963cd3f&act=Attach&type=post&id=27318

og

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=445b5128d4944f4bc 7a05c5d2963cd3f&act=Attach&type=post&id=27319

1) Nogen der har erfaringer med denne model endnu?

2) Auto set up bliver rost til skyerne, men er det "kun" afstand og niveau eller har den også equalizer funktioner som f.eks Pioneer og Denon?

3) Nogen der ved hvilken HDMI version den har?

Jeg kender ikke dette produkt skal jeg sige med det samme, men jeg synes at have hørt at netop dette blad har det med at være særdels ukritiske og bare "super anmelde" hvad som helst de får kig på. Hvis det er rigtigt, så skal man måske tage det som de skriver med et gran salt

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Jeg kender ikke dette produkt skal jeg sige med det samme, men jeg synes at have hørt at netop dette blad har det med at være særdels ukritiske og bare "super anmelde" hvad som helst de får kig på. Hvis det er rigtigt, så skal man måske tage det som de skriver med et gran salt

Årh hva´ jeg synes da JVC og Onkyo for lidt halvlunkne anmeldelser i forhold til resten, så det ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Godt for Sony! 

I den seneste tid har de lavet noget fedt & temmelig billigt audio-udstyr, men folk har en eller anden fordom overfor Sony og de har bare fået kritik med på vejen, selv om de fortjener bedre.

Altså, jeg er ligeglad med hvordan det går Sony, men det er bare synd hvis gode produkter bliver sablet ned pga. fordomme.

Enig. Må dog selv erkende at når jeg høre navnet SONY så tænker jeg bare på et billigt minianlæg selv om jeg ved de har lavet rigtig god kvalitets hifi.

Undre mig at Onkyo ikke får bedre karakter.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
rattanhuset skrev:

Årh hva´ jeg synes da JVC og Onkyo for lidt halvlunkne anmeldelser i forhold til resten, så det ...

Ja, det synes jeg også. Især JVC får ringe karakterer. Såeh, jeg ved ikke hvor meget argumentet holder.

Og jeg er også overrasket over, at Onkyo ikke får bedre karakterer.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

sasja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Den forstærker vandt også guld i årets prisuddeling i det (efter min mening) ret sobre hifi choice.  Så jeg tror, det er en vinder (Denon 1907 vandt bronze)
Til top Vis sasja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sasja

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes