| Forfatter |
|
agentmichael1 Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Skal have min første rigtige surroundsound modtager/forstærker og har ikke råd til at spise kirsebær med de store...
Hvilken anlæg med højttalere til under 3.000,- vil I anbefale ?
Har selv fundet 2 : Sony HTSS1000 - http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241823
Sony HT DDW880 - http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208679
Har stadig billedrørsfjernsyn, men må også godt virke til LCD/HDMI
??
Håber at I har tid og lyst at hjælpe ??
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var meget få penge du vil bruge på dit projekt, desværre. For jeg tror ikke at du finder noget specielt godt til de penge. Og jeg tror simpelthen at det kan være hip som hap hvilket system du vælger. For kan du lide god lyd, ender du nok alligevel med at skifte det ud inden for ret lang tid.
Jeg ville nok spare, mindst, 5000,- sammen så man kan få ok surround.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Mastervol, skrab minimum 5000,- sammen og køb brugt, så kan det sagtens lade sig gøre, at få en hæderligt surround system. Med kun 3000,- kan du glemme alt om god lyd, komplette surround anlæg i den prisklasse lyder ret ens, nemlig p***edårligt. 
Du kunn evt bruge de 3000,- på et stereo anlæg(brugt) til, at starte med og så opgradere til surround senere, god stereo er altid bedre en dårlig surround. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mastervol & Bassøe
Tak for jeres svar. Jeg har allerede et godt stereo anlæg og har ikke brug for et nyt.
Havde nu håbet på lidt hjælp inden for den nævnte prisgrænse, og håber
da stadig, at der er en eller flere der gider se, hvilken af Sony
forstærkerne der er bedst ? eller komme med forslag til en anden ?
Mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
agentmichael1 skrev:
Hej !
Skal have min første rigtige surroundsound modtager/forstærker og har ikke råd til at spise kirsebær med de store...
Hvilken anlæg med højttalere til under 3.000,- vil I anbefale ?
Har selv fundet 2 : Sony HTSS1000 - http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241823
Sony HT DDW880 - http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208679
Har stadig billedrørsfjernsyn, men må også godt virke til LCD/HDMI
??
Håber at I har tid og lyst at hjælpe ??
Hilsen Michael
|
|
|
Hvad med at købe mit Logtech Z5500 for 1500 kroner. Så har du råd til en god DVD afspiller oven i købet. Jeg har i hvert fald været meget tilfreds med det sæt og man får ekstremt meget for pengene ved det køb.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
agentmichael1 skrev:
Hej Mastervol & Bassøe
Tak for jeres svar. Jeg har allerede et godt stereo anlæg og har ikke brug for et nyt.
Havde nu håbet på lidt hjælp inden for den nævnte prisgrænse, og håber da stadig, at der er en eller flere der gider se, hvilken af Sony forstærkerne der er bedst ? eller komme med forslag til en anden ?
Mvh Michael
|
|
|
Problemet i den prisklasse er, at der er meget svært for os, at kunne sige noget som helst om dem. Der er så mange anlæg i den prisklasse og de bliver hyppigt skifter ud med nyere modeller så chancen for, at en herinde kender nogen af modellerne er ret lav. Endvidere så er kvaliteten af de billige anlæg så lav, at det kan være næsten hip som hap hvad du vælger. Det er også begrænset hvor mange hifi/surround entusiaster der har interesse for netop det pris segment, et segment som med rette kunne bære prædikatet "ragelse".
Det er måske sat lidt på spidsen og lyder nok lidt hårdt/grovt men det koster altså hvis man vil have bare en nogenlunde kvalitet. 
Hvorfor udvider du ikke dit eksisterende stereo anlæg hvis det er i en ordentlig kvalitet? Jeg har ihverfald gjort det sådan, startede med 2 højttalere - surround receiver+DVD afspiller og jeg købte så eferhånden som jeg havde råd de resterende højttalere. Det var en god løsning for mig og er også den måde som utallige andre herinde har startet på.
Men held og lykke med din søgende efter et surround anlæg.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Bassøe heri. Men Bassøe, det lyder som om at han skal bruge det i et andet rum eller lignende, så tror ikke han kan udebygge sit eget anlæg.
Men skulle jeg give et bud, ville jeg skyde på et nr. 2 du fandt ville være det "bedste". Udelukkende fordi det er en reciever af en hvis størrelse der kommer med, og det er jeg næsten helt sikker på medfører bedre kvalitet og mere power.
Men jeg ville nu alligevel købe en brugt reciever og brugte højttalere. Det vil være et langt bedre køb. Men det er op til dig, og nu fik du mine overvejelser. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker igen for jeres svar, som alle bliver taget til efterretning
En gang i mellem må jeg lave en behovsanalyse og det har jeg også gjort
her. Jeg skal bare have en bedre lyd end den der kommer ud af mit
fjernsyn, specielt når jeg ser DVD.
Har i øjeblikket en LG DT-585, hvor dvd'en er gået i stykker (den har
indbygget surroundsound) og nu er jeg træt af at have kombi anlæg, hvor
jeg skal skifte det hele, når en del går i stykker.
Tænkte at jeg kunne starte med en receiver/forstærker og nogle
højttalere og når der så en gang igen er penge på kistebunden skifte
højttalerene ud, hvis dem der følger med ikke er okay. Jeg har ikke en
hjemmebiograf og det er også begrænset hvor mange dvd'er vi når at
kigge på et år !
Havde kigget på et brugt anlæg til 1000,- (Kenwood audio video surround
receiver KR-V6080 + KEF model 60s satellite/surround og 80c
center-channel højtaler), men jeg synes bare at højttalerene er for
store !
Men tusinde tak for jeres meninger :)
Mvh
Michael
|
| Til top |
|
| |
GlemSom Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lige købt et Sony HT SF1000 og er godt tilfreds med det. Nautrligvis er det ikke så godt som de "professionelle" anlæg, med til ca. 3000 er det efter min mening et godt anlæg til de penge! Desuden har det efter min smag et fedt design - hvilket jo også spiller en rolle efter min mening. Så som de andre siger, så får man hvad man betaler for... Der ER forskel på et anlæg til 2000 og et til 8000... Sådan er det bare.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ikke bare er der forskel, men meget stor forskel. Det kan bare ikke betale sig at spare synes jeg. Det samme med 3000 for et stereo anlæg mod til 8000 for et stereo anlæg. Der er MEGA forskel. Kommer prisen ned til og under 3 k for et komplet anlæg, begynder de altså seriøst at bruge dårlige komponenter.
Og når jeg tænker på hvor skidt et stereo anlæg til 3 k lyder, hvor skidt er det så ikke med 5 Ht'er og subwoofer... 
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have en billig surround receiver har jeg en til salg: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=30058
Men du ska op i ca 7-8 k før du overhovet kan få noget, vil anbefale dig at kigge på noget Dali Concept hvis det ska være billigt så 4 stk Concept 1, 1 stk Concept Center og så undvær sub'en, så har du brugt 4100 på højtalere, så mangler du så bare en receiver..
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en kammerat som grundet studie også kiggede efter surroundsystem inden for "rimelighedens" penge...og endte selv med at vælge Logitech Z-5500 (Omkring 2000kr) som system og det har han ikke fortrudt på noget tidspunkt i forhold til prisen  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da vi havde brug for et ekstra surroundanlæg købte vi osse et billigt Sony alt-i-et til ca. 2.500. Højtalerne stinker, men de vil blive skiftet hen af vejen. Har allerede sat to Concept 1 til som sider, gav en alvorlig forbedring. Da jeg osse er selvbygger, kan jeg byggge en passende passsiv sub, der kan trækkes af Sonyens indbyggede sub-amp.
|
| Til top |
|
| |