Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Indstillinger NAD T743 og Concept sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Lars-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en NAD T743 med Concept 6, Center og Concept 2.

Nu har jeg fået en Concept Sub, men er lidt i tvivl om indstillingerne og desværre har jeg ikke min brugervejledning til NAD T743 mere.

1) Ved stereo sætter jeg front til small, center til off, surround til off  og sub til on. Men hvad bør Crossover Freq sættes til?

2) Ved surround sætter jeg front til small, center til small, surround til small og sub til on. Men hvad bør Crossover Freq sættes til?

3) Jeg har hørt at når jeg bruger kabel i LFE-indgangen, så skal jeg ikke indstille Crossover Freq på selve subben, er det korrekt?

På forhånd tak.

Til top Vis -Lars-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Lars-

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hey Lars..

1)Der er noget jeg ikke lige kan finde ud af, hvorfor har du sat dine front til small, når du kører stereo???.. men det kommer an på hvad dine ht'er / din sub har som freq.. altså jeg har vidst min på 40 hz, fordi mine ht'er kan komme rimelig dybt, men bare 60 hz ville være helt normalt!:..

2) igenkan jeg ikke se hvorfor dine front skal være "small" ??...Men der vil 80 nok være helt fint..

mvh Henrik

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 November 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Laver du indstilliingerne om hver gang du skal se gå fra film til musik og omvendt? Jeg har 753'eren og den finder dar selv ud af om det er et stereo eller surround signal den får. Så kan ikke helt forstå hvor du du sætter din din center og surround til off.. det burde være uden betydning for de burde slet ikke spille! Jeg har sat min op på følgende måde:

Front: Large (B&W 604S3)

Center: Large (B&W LCR600S3)

Surround: Small (B&W 601S3)

Har ingen sub, så kan ikke udtale mig om cross over.

Men ellers kan jeg kun give zirio ret: dine front til large

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 November 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej

1) kan du ikke bare sætte din reciver til stereo? så spiller den jo kun på front ht'en, og med prøv dig frem med cross over, sæt noget musik på og prøv alle de cross over din resvier har. og brug den der lyder bedst!

2) prøv dig frem igen. (jeg vil gætte på at det er enten 60 Hz eller 80 Hz i både stereo og surr.) men brug det du syntes bedst om....

3) Ja! på subben sætter du den til det højste (tror at det er 250 Hz) og indstil resten på resiveren.

og som de andre siger prøv at sætte din front ht'er til Large.

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Sendt: 26 November 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hov glemte lige en ting! Hifi klubben har en gang haft en guide til at sætte surr anlæg op. prøv at se om du kan få fat i den, det står mange gode ting.

fandt lige den her på deres hjemme siden http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=wgrt (men kan nu bedre li' den gamle, kan bare ikke finde den på hjemmesiden)

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 27 November 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

At du ikke behøver at anvende subbens eget filter, skyldes, at delingen klares via surroundampens digitale delefilter - det er jo osse derfor, du kan vælge delefrekvens på ampen. Tror, at dine Concept 6 går dybt, så 60 Hz er nok fint for stereo. Til surround kan du godt køre højere, f.eks. ved de 80 Hz som er en slags standardfrekvens - så beskyttes dine mindre center & baghøjtalere osse lidt mere.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes