Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvordan løser jeg dette? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
esQu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Status: Offline
Sendt: 21 December 2003 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet foræret et ældre Pioneer anlæg. Efter at have sat det op finder jeg ud af, at der medfølger 3 surround sound højttalere og 15 m. kabel, der åbenbart er designet til anlægget.

-- Så er det, jeg tænker: ”Herligt. Hvad i hulens gør jeg nu?!”

Jeg har absolut ingen forstand på ud- og indgange, hvilke kabler man skal bruge til hvad osv. Nemlig, det er så her, I kommer ind i billedet. ;)

For at gøre det hele lidt nemmere hev jeg fat i digitalkameraet, tog et par shots og smed det op på mit website:

http://www.ravers.dk/1/

Jeg kan se, at kablerne ikke passer ind i anlægget (der er 3 RCA udgange*) – kun i højtalerne. Skal jeg have fat i 3 nye kabler eller kan det klares med nogle transformere?

*Tror jeg da, de hedder.

Som et sidespørgsmål: hvis jeg gerne vil slutte mit anlæg til mit fjernsyn, dvd eller vhs, så jeg kan bruge surround sound sættet optimalt, er dette så muligt?

-- Her tænker jeg på, at I måske kan se, hvilke udgange, der er på anlægget.

På forhånd mange tak!

P.S. Det skal lige siges, at jeg også har postet dette under 'tilbehør / tweaks', da jeg ikke helt ved, hvor det hører hjemme.

Til top Vis esQu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esQu

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

hmm...jeg kender ikke lige anlæget men det ser ud til at der ikke er indbygget forstærker til surround og center. I så fald skal du have fat i forstærkere som kan drive dem. Jeg synes dog det virker lidt underlig hvis der køb som pakkeløsning.

Har du brugsanvisning? Hvis du har så undersøg lige hvor mange forstærkere anlæget har. eks 2x40W eller 5x40W

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

esQu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 21 December 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Anders_K,

I følge manualen er det de 3 RCA stik, højtalerne skal tilsluttes. Jeg har lige prøvet at fremhæve dem på et af billederne. Du brude kunne se dem nu (du skal dog muligvis lige "refresh'e").

Desuden har jeg lige uploadet en tegning fra manualen, hvilket er det tætteste man kommer på en opsætningsvejledning.

http://www.ravers.dk/1/

Mit problem er vel egentlig, at jeg ikke ved, hvilken slags ledninger, jeg skal bruge til at tilslutte højtalerne -- og om jeg evt. kan bruge en trasformator til dette, da jeg allerede har 15m ledning.

Til top Vis esQu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esQu

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 December 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Der sad oprindeligt RCA-stik på kablerne til bag- og centerhøjttalerne. De er tilsyneladende klippet af, og så er du nød til at se om du kan finde noget andet kabel dertil. Prøv at tjekke ved en forhandler af Pioneer om ikke de kan være behjælpelige! Måden at lave kablerne på med de RCA-stik var meget populær da det anlæg kom frem og det kunne man finde på de fleste små anlæg med surround indbygget!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes