| Forfatter |
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor de nye lydformater er ved melde sig på banen ved introduktionen af hhv. Blu-Ray og HD-DVD synes jeg at der melder sig nogle spørgsmål.
1: Med de første HD-DVD og Blu-Ray dvdafspillere til salg på det danske marked hvorfor har vi så ikke samtidigt set et udvalg af surroundrecievere med HDMI 1.3 sat til salg?
2: Er der stor forskel i produktionsomkostninger ved hhv. at udstyre et produkt med HDMI 1.1 og 1.3? Dette spørgsmål kommer ud fra konstateringen af at der er flere recievere på markedet med HDMI 1.1 ned til en pris omkring de 3500kr (Sony fx) hvor den eneste reciever som jeg har set har den nye standard (version 1.3)indbygget er Denons kommende nye monster forforstærker hvilket må formodes at ligge i et helt andet prisleje.
3:Vil man med de nye lydformater HD-DD & HD-DTS sidde med en WOW-oplevelse iforhold til de "nuværende" lydformater DD & DTS?
4: Vil THX-standarden kunne forventes at ændre sig ved introduktionen af de nye lydformater?
Mvh Hattori __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg formoder at Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio giver en lydmæssig wow-oplevelse. Dette er ud fra den betragtning at de begge på papiret burde lyde bedre end DVD-Audio. Efter min mening giver DVD-Audio (og SACD) i multi-channel en wow-oplevelse i forhold til de kendte formater DD og DTS. Så vidt jeg har forstået Denon's planer får stort set alle deres 2007 (model xx08) surround-receivere HDMI 1.3, men det vil kun være de dyreste der får dekodere for Dolby TrueHD og DTS-HD. http://www.lydogbilde.no/index.php?id=413662
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Jeg formoder at Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio giver en lydmæssig wow-oplevelse. Dette er ud fra den betragtning at de begge på papiret burde lyde bedre end DVD-Audio.Efter min mening giver DVD-Audio (og SACD) i multi-channel en wow-oplevelse i forhold til de kendte formater DD og DTS.Så vidt jeg har forstået Denon's planer får stort set alle deres 2007 (model xx08) surround-receivere HDMI 1.3, men det vil kun være de dyreste der får dekodere for Dolby TrueHD og DTS-HD.http://www.lydogbilde.no/index.php?id=413662
|
|
|
Ved kun at introducere dekodere for DT-HD og DTS-HD i deres topmodeller er det så fordi at prisen ved at installere teknikken er for dyr iforhold til de "billige" recievere eller snakker vi en simpel skimming-markedsføringsstrategi?
....og har du kenskab til hvilken model der som den billigeste i Denons recieverserie får de førnævnte DT-HD & DTS-HD dekodere indbygget? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den mindste kommende Denon receiver jeg har set er AVR-4308, og så vidt jeg kan se er der både Dolby True HD og DTS-HD logoer på    Jeg tror at det hovedsageligt er af marketingsårsager at topmodellerne får det først. Jeg kender dog ikke prisen på udgiften til licenser og indarbejdelse. Det var det samme med DTS-ES og Dolby EX. Dey er først de sidste år at selv den mindste receiver har 7 kanaler og understøttelse af alle formater (de gamle formater).
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville næsten være en skam, hvis man ikke køber en forstærker med hdmi 1.3 i år, der understøtter DT-HD og DTS-HD, når man alligevel er oppe i de prisleje. Jeg havde selv besluttet mig for at købe THULE's surround for- og effektforstærkere, da jeg både vil have surround og stereo i top klasse, uden at det fylder for meget i dybden. Jeg håber bare, at THULE hopper med vognen i år!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen lyder, hvis ikke rimeligt, så inden for rækkevidde...AVR-4308 er forhåbentlig ikke langt fra den nuværende AVR-4306 i pris...som jo koster 14999kr fra ny
Nu kan jeg ikke rigtig på ovenstående billede om AVR-4308 har den nye buede front men er det igen kun for de dyrere modeller eller snakker vi over hele linjen? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se får 4308 også den nye buede front. Jeg vil tro at det er hele linien der skifter udseende. Tag en DCD-2000/1500AE og giv den et stort display så har du udseendet på de kommende DVD (HD-DVD/BR?) afspillere fra Denon. Dette er dog kun et gæt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Så vidt jeg kan se får 4308 også den nye buede front. Jeg vil tro at det er hele linien der skifter udseende.Tag en DCD-2000/1500AE og giv den et stort display så har du udseendet på de kommende DVD (HD-DVD/BR?) afspillere fra Denon. Dette er dog kun et gæt.
|
|
|
Det ser altså bare rigtig godt ud med det nye design og så i sort uha uha
Der er vel ikke kommet præcise specs på den der 4308 og mon ikke at Denons nye xx30 dvd-afspillere kommer med 1.3 til sommer...det ville da kun være et naturligt skridt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ting der har irriteret med ved denon i nogle år efterhånden, er den udemærkede funktion at man kan slukke for displayet, men man skal stadig se på det grimme grønne lys fra standbyknappen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
en ting der har irreteret med ved denon i nogle år efterhånden, er den udemærkede funktion at man kan slukke for displayet, men man skal stadig se på det grimme grønne lys fra standbyknappen
|
|
|
Så skulle du prøve at have en NAD Masters M25 til at stå  men kan godt følge dig...det er ikke videre smart når man tænker på at man sidder i mørket og ser film...det mindste man må kunne forlange er selv at kunne vælge lysstyrke __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
brasch skrev:
en ting der har irreteret med ved denon i nogle år efterhånden, er den udemærkede funktion at man kan slukke for displayet, men man skal stadig se på det grimme grønne lys fra standbyknappen
|
|
|
Så skulle du prøve at have en NAD Masters M25 til at stå men kan godt følge dig...det er ikke videre smart når man tænker på at man sidder i mørket og ser film...det mindste man må kunne forlange er selv at kunne vælge lysstyrke  |
|
|
det er ikke fordi jeg synes det generer synderligt, men når man nu alligevel havde fat i den lange ende. Det skal nok også nævnes at anlægget så ikke står lige ved siden af/under tv'et.
|
| Til top |
|
| |
crap Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige nævnes at HDMi 1.3 ikke giver bedre lyd, men kun bedre billede (Farvegengivelser).
Lydformaterne HD-DD & HD-DTS kan allerede nu sendes gennem hdmi 1.2.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis afspilleren kan dekode Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio kan lyden sendes ukomprimeret via HDMI 1.1 til receiveren.
Så HDMI 1.3 er ikke et krav for at få Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt...men ville nu selv mene at sandsynligheden for at dekoderen i en surroundreciever gør et bedre arbejde med at decode lyden er noget bedre end den som sidder i en dvd-afspiller __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det har noget at gøre med at udbyddet af IC'ere, som understøtter HDMI 1.3. Det er pt. meget begrænset. Hvis man ser hvornår 1.3 standarden blev vedtaget, så er det jo ikke ret længe siden. Så IC producenterne skal først have "rettet" deres designs til, og så have dem HDMI certificeret. Mit bud er om 3-6 mdr, vil det vælte frem med HDMI 1.3 produkter. Tjek evt. Silicon Image's hjemmeside: http://www.siliconimage.com/De er opfinderen og grundlæggerne bag HDMI. /Jensby
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Personligt ved jeg ikke om jeg er helt enig med arkitekturen, om HDMI i receiveren.
Har altid haft den holdning: Video for sig, og Audio for sig 
Kan ikke se at Video switch'ning i en receiver kan bibringe andet end støj og forvrægning!
Så jeg glæder mig til vi ser en kilde m dobbelt HDMI udgang!!!!  - En udgang til overførsel af lyd, og en anden til overførsel af video....
/Jensby
|
| Til top |
|
| |