Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Spørgsmål til system LG LH-T755TK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe dette system:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000SgUYMbWj?ProductID=Ht vD4QFHACUAAAEOfVoEMOse&CatalogCategoryID=DknD4QFHKR4AAAE O1Q803xiY&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Som altid undersøger jeg hvad det koster i Tyskland og her står den måske til halv pris:

http://www2.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=77FC25D20FB2 61D3F0E7E1190DAAABE9?PROD=132448&EXT=Preissuch

Men spørgsmålet er om det er det samme system for LGs danske side har ikke den model som elgiganten sælger (elgigantens model hedder 756 den tyske 755). Måske nogen lige kan spotte en vigtig forskel ellers overvejer jeg at købe det i Tyskland.

Iøvrigt hedder den også 755 hos hifipriser.dk

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=203165

Måske nogen har erfaring med systemet?

På forhånd tak.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Ok nu er jeg først forvirret. Denne model hedder det samme men ser anderledes ud:

http://hifigalleriet.dk/index.php?main_page=product_info& ;cPath=44_52&products_id=130

Prisen er ovenikøbet billigere end i Tyskland.

Er der nogen der kender til hifigalleriet.dk, det er ikke en "fake" forhandler vel? Det ser ud til at man ikke kan betale med dankort det er derfor jeg spørger, bliver altid mistænkelig ved sådanne butikker.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville se efter noget andet, at se på hvad det er opgivet til, og andre specs lader det til at det er der producenten har lagt vægten. Det betyder at det er utroværdige oplysninger der bliver opgivet omkring produktet.

Hvis du har omkring 10k til rådighed har du mange andre, og sikkert mange gange bedre muligheder ved køb af noget andet. Og hvis du er villig til at købe noget af det brugt kan det gå hen og blive rigtigt godt!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej Ascari

Ja jeg ved godt mange skriver om at købe brugt, men jeg tror alligevel jeg går efter LG. Jeg har en et-værelses lejlighed så det behøves ikke at spille så højt, og de watt de opgiver lægger jeg ikke meget vægt i. Jeg synes det er et flot system og til ca. 6700 kr. i tyskland modsat 12.000 i elgiganten tror jeg ikke jeg går helt galt i byen. Jeg tager dog lige forbi elgiganten imorgen og lytter til det. Jeg køber det heller ikke før jeg har løst garantiproblemet 100%.

Jeg valgte at ringe til LG idag og fik at vide at jeg skal have en "international warranty". Digitalo ser dog ikke ud til at vide en pind om hvad det er så nu har jeg emailet LG nordic. Det har jeg bevidst gjort for at få reglerne sort på hvidt hvis der skulle opstå problemer senere hen.

Så til min lille lejlighed og som begyndersæt bliver det nok LGs hjemmebio.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo heller ikke så meget med at finde noget man synes spiller godt, det skal jo helst være det man finder bedst til prisen, derfor synes jeg du skylder dig selv at kigge lidt rundt omkring. Der ligger jo en hel del hifi forretninger i kbh, så jeg ville da tage ind og se hvad de kan både på også, og så vælge det der tiltaler mig mest.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ja jeg tror heller ikke det bliver det eneste system jeg lytter til, eller elgiganten bliver det eneste sted jeg besøger. Jeg tager nok lige en rundtur i københavn. Ingen grund til at købe katten i sækken.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Godt nok, så skal du nok finde noget der behager dig.

god vind med købet.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det bliver ikke til noget LG surround system. Jeg var ude og lytte til systemet i El-giganten og det lød rigtig dårligt når der blev skruet op. Systemet koster 12.000 kr. i Elgiganten og ca. 7000 kr. i Tyskland.

I mine ører er det ikke pengene værd hvis der skal lyttes til musik. Pudsigt nok glemte jeg helt at se systemet med en film sat til, jeg hørte kun forskellige CDer jeg havde med. Jeg lyttede til noget akkustisk guitar hvor bassen hurtigt rungede når jeg skruede op.

Senere tog jeg i hifiklubben for at lytte til B&W 602S3 afspillet fra noget NAD, og det lød meget meget bedre, og uden nogen rungelyd ved højere niveauer end i Elgiganten.

Det betyder at jeg vil bygge systemet op. Jeg starter med en Onkyo surround reciever (604E) og køber formentlig et sæt B&W 602S3 til. Derefter udvider jeg med højtaller senere hen.

Som sagt, den dag jeg tog ud og lyttede til sytemerne fik jeg kun lyttet til musik hvilket hurtigt fortalte mig at surround kommer i anden række.

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Det bliver ikke til noget LG surround system. Jeg var ude og lytte til systemet i El-giganten og det lød rigtig dårligt når der blev skruet op. Systemet koster 12.000 kr. i Elgiganten og ca. 7000 kr. i Tyskland.

I mine ører er det ikke pengene værd hvis der skal lyttes til musik. Pudsigt nok glemte jeg helt at se systemet med en film sat til, jeg hørte kun forskellige CDer jeg havde med. Jeg lyttede til noget akkustisk guitar hvor bassen hurtigt rungede når jeg skruede op.

Senere tog jeg i hifiklubben for at lytte til B&W 602S3 afspillet fra noget NAD, og det lød meget meget bedre, og uden nogen rungelyd ved højere niveauer end i Elgiganten.

Det betyder at jeg vil bygge systemet op. Jeg starter med en Onkyo surround reciever (604E) og køber formentlig et sæt B&W 602S3 til. Derefter udvider jeg med højtaller senere hen.

Som sagt, den dag jeg tog ud og lyttede til sytemerne fik jeg kun lyttet til musik hvilket hurtigt fortalte mig at surround kommer i anden række.

Det var også forventeligt:-)

Helt sikkert en markant bedre løsning du har fundet med B&W og 602S3

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Alternativt hvis du skal have et lækkert surroundsetup, som også spiller godt stereo så kig på KEF KHT 3005. Kan fåes til 10.000kr, og så køb en brugt surroundreceiver, så er du godt på vej

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej taz123456

Jeg har bestilt Onkyoen fra Tyskland og venter bare på den, så den står nok sikkert på B&W højtalerne til at starte med. Men ja KEF systemet mener jeg flere har skrevet godt om.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes