Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 06:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD Surroundreciever som IKKE suser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hey Hifi4all..

Lige pt består mit set up af NAD 743, NAD 216 thx x 2, NAD T524 og nogle vega'er. Alt mit NAD er i "nad grå", og ville derfor gerne have en nad reciever da matcher resten.

Og min nyindkøbte (!) nad 743 suser, så det er til at blive mærkelig af. Men hvilken NAD reciever skal man så købe, hvis l**tet ikke skal suse :(?

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Men hvilken NAD reciever skal man så købe, hvis l**tet ikke skal suse :(?

En Marantz

Eller noget andet, måske.

Jeg ved faktisk ikke om NAD laver receivere der ikke brummer og gør ved, men det er der sikkertandre der ør. Min eneste erfaring med NAD er en T750 fra for 7-8 år siden. Den sagde kun noget når den skulle.

mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med at kigge på en H/K? Ligner NAD i lyden, og suser ikke så meget
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Det var mest udseende jeg tænkte på. Nu har jeg jo det hele i NAD Grå.

Skal man op i en ren surroundforforstærker før NAD er værd at snakke om i surroundsammenhæng?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

jeg tror det afhænger af den enkelte receiver. jeg har en t763 der ikke suser
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

steenhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

min 743v2 suser ikke!!!!
Til top Vis steenhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steenhansen

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Ja, der er åbenbart nogle der har været mere heldige end mig 

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Hey Hifi4all..

Lige pt består mit set up af NAD 743, NAD 216 thx x 2, NAD T524 og nogle vega'er. Alt mit NAD er i "nad grå", og ville derfor gerne have en nad reciever da matcher resten.

Og min nyindkøbte (!) nad 743 suser, så det er til at blive mærkelig af. Men hvilken NAD reciever skal man så købe, hvis l**tet ikke skal suse :(?

Ifølge hifiklubben så skal en kraftig forstærker jo suse, så det skal nok ikke være der du skal købe en anden. Udover ville jeg kigge efter Marantz, H/K og Yamaha. Yamaha er jeg dog ikke så vild med i stereo. Men det bliver nok et problem at finde dem i NAD grå, det er svjv. kun NAD som bruger den nuance.

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Som jeg forstår det med susen fra NAD (har selv en T753 uden sus) skyldes det at pengene er lagt i et kraftigt udgangstrin, hvilket de færeste betvivler at NAD'en har.

De fleste der har været ude og lytte på surround forstærkere til ca. 5000,- som også har lyttet på NAD vil sikkert give mig ret i at den udgang har styr på højtalerne, endda markant mere end konkurenterne. Konkurenterne kan så levere en masse mere eller mindre nyttige features, samt et indgangstrin med bedre signal/støj forhold, det er et valg fra prducentens side hvad de føler har størst betydning for lyden.

Jeg, og sikkert mange andre, har ved at lytte os frem fundet at en udgang der har styr på enhederne betyder uendeligt meget mere for lyden end at du kan høre en svag susen i højtalerne når du skruer op til ca. max.

At NAD eller klubben (nu nok mest NAD) så har gang i at forbedre signal/støj forholdet på NAD er jo kun et plus, men på den anden side, konkurenterne har jo også smidt en masse nye features i deres maskine, så som autosetup - NAD holder så stadig fast i at forbedringer af lydkvaliteten kommer før features, noget de mig bekendt altid har kørt efter.

Så en nad der ikke suser - prøv de nye modeller, de skulle efter sigende være bedre end de gamle. Jeg har ikke selv lyttet, er stadig glad for min den gamle

Bare min personlige opfattelse, håber den kan bruges til noget.

Med venlig hilsen

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Som jeg forstår det med susen fra NAD (har selv en T753 uden sus) skyldes det at pengene er lagt i et kraftigt udgangstrin, hvilket de færeste betvivler at NAD'en har.

De fleste der har været ude og lytte på surround forstærkere til ca. 5000,- som også har lyttet på NAD vil sikkert give mig ret i at den udgang har styr på højtalerne, endda markant mere end konkurenterne. Konkurenterne kan så levere en masse mere eller mindre nyttige features, samt et indgangstrin med bedre signal/støj forhold, det er et valg fra prducentens side hvad de føler har størst betydning for lyden.

Jeg, og sikkert mange andre, har ved at lytte os frem fundet at en udgang der har styr på enhederne betyder uendeligt meget mere for lyden end at du kan høre en svag susen i højtalerne når du skruer op til ca. max.

At NAD eller klubben (nu nok mest NAD) så har gang i at forbedre signal/støj forholdet på NAD er jo kun et plus, men på den anden side, konkurenterne har jo også smidt en masse nye features i deres maskine, så som autosetup - NAD holder så stadig fast i at forbedringer af lydkvaliteten kommer før features, noget de mig bekendt altid har kørt efter.

Så en nad der ikke suser - prøv de nye modeller, de skulle efter sigende være bedre end de gamle. Jeg har ikke selv lyttet, er stadig glad for min den gamle

Bare min personlige opfattelse, håber den kan bruges til noget.

Med venlig hilsen

Jesper

Sådan som jeg har forstået det, er hele problemstillingen ikke kun NAD's signal/støjforhold hvor man alligevel ikke kan høre det når der bliver spillet lyd igennem. Så vidt jeg har forstået brummer nogle af dem.

Angående de forskellige features tror jeg det har noget med økonomi at gøre. Det er jo klart dyrere at finde på noget nyt end at komme med det samme en generation efter. Jeg tror da også der kommer til at gå et pænt stykke tid før vi ser den første NAD receiver/forstærker med dekoder til HD lyd.

moss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Min t752 susser også lidt. Det er træls
Til top Vis moss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moss

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

jeg har en t 763v2 der er ikke noget

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en v2 og det er meget begrænset hvad den gør. Det er kun når jeg skruer helt op og så skal der være helt stille før man kan høre det.

Men jeg mener at have hørt noget om at du kan be` klubben om at fixe det. Ved ikke om de kan fjerne det helt, men ihvertfald nedsætte det.
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Min er lige røget til rep.

Blev mærkelig i hovedet af at høre på det! Den susede helt fra -74dB så højt at det var belastende.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

gad vide hvorfor det ikke er alle der gør det. Man skulle jo tro de var bygget nogenlunde ens

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Der har jo altid været problemer med det!.. Anton er den første jeg har hørt, som overhovedet ikke har noget problem med det!.. Alle dem jeg har hørt om, har det altid været lidt.. Jeg har selv lige været nede med min for mine Rear var fuldstændig ulidelige at høre på!..

Så min personlige mening er: Der er ingen NAD-receivere som ikke suser, men måske nogle hvor man kan høre det tydligere på end andre!..

Zirio's Cinema

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Neustadt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 2 stk 753v2'ere i mit hjem, samt haft dem til rep. 5 gange med samme resultat at de brummede og suste. Hifiklubben købte den tilbage efter et år. Jeg har altid sværget til Nad, så jeg tog en chance efter samråd med hifiklubben og købte en 763er. Aldrig har jeg været så tilfreds. ingen sus og ingen brum. De havde undervejs mange forklaringer på hvorfor det suste og brummede, men ingen jeg ville bide på. Så hvis det er muligt, køb en 763er.

Mvh Neustadt 

Til top Vis Neustadt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neustadt

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ok det har jeg aldrig hørt før!.. Men det lyder da som en teori, nu hvor Anton oplever det samme som dig Neu.. Man burde simpelthen bare lave en test med alle deres maskiner på en gang, også høre, om der var forskel!..

Men jeg har hørt af HFK kunne fjerne den???.. nogle siger det er fjernet efter at de har haft det inde, og nogle kan ike mærke nogle forskellige!.. Ved ikke hvad jeres erfaring er??..

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

ja altså min er der jo heller ikke det vilde med, man kan ikke høre det når der kommer lyd ud og det er ikke så pokkers tit jeg sidder med anlægget tændt uden at høre noget

NosAnden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en T753v2 der brummede og de sagde at det var en prit plade der ikke helt passede til resten så fik den byttet til en 754 og jeg slap med 500 i differense og der har ikke været noget siden.

Til zirio

De kan godt rense din amp men cirka en måneds tid efter er det der igen derfor fik jeg byttet min

Til top Vis NosAnden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NosAnden

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes