Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Placering af center højttaler. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at anskaffe et nyt TV (Panasonic TH 42 PX 60) og center højtaler (DLS RC 55), mit problem er at TV'et og centerhøjttaleren skal placeres på et skrivebord. Skrivebordets højde er 74cm. Dvs. at hvis TV'et sættes på bordet (incl. fod), vil der til bunden at TV'ets skærm være ca 90 cm, hvilket jo er lidt højt i forvejen.
Hvis jeg så også skal have en centerhøjtaler under TV'et, bliver den samlede højde til bunden af billedet ca. 110 cm. Tror I at TV'et kommer til at sidde for højt?
Jeg kunne også placere centerhøjtaleren over TV'et, vinklet ned ad, men mon jeg ville kunne høre at centeren sidder højt placeret (vel ca. 160 cm)? Altså vil det være generende?
Det skal lige siges at jeg sidder 2,5-3 meter fra TV'et.

Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Det ER en høj placering af TV'et. Placerer du centeren ovenpå, VIL du kunne høre dens placering, såfremt du lytter bevidst efter det. Men når en god film er på, lytter man meget med øjnene - så i praksis kan du sikkert sagten leve med det .

(Går ud fra du ikke kan placere centeren lige under skrivebordet?)

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Det ER en høj placering af TV'et. Placerer du centeren ovenpå, VIL du kunne høre dens placering, såfremt du lytter bevidst efter det. Men når en god film er på, lytter man meget med øjnene - så i praksis kan du sikkert sagten leve med det .

<FONT face="Times New Roman" size=3>(Går ud fra du ikke kan placere centeren lige under skrivebordet?)

Lyden ska sådan set ramme dig i ansigtet i dt sweetspot!! så om det er oven på eller neden under må du afgøre om hvor det er tættestpå i din hoved højde:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Har været inde i TP, og hørt den center højttaler som jeg regner med at købe (DLS RC 55), i en højde der ca. svarer til det jeg vil få, og det kunne jeg sagtens leve med. Jeg skulle tænke over at centeren sad så højt, ellers lod jeg ikke mærke til det. Nedenunder bordet, er ikke rigtig en mulighed, tror også det ville komme til at lyde lidt sjovt (da der alligevel er lidt bas i centeren).
Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes