| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle på Hifi4all Jeg har i øjeblikket en Nad C320BEE stereo forstærker. På den er der koblet et par Dali Concept 6, og det synes jeg lød fint til musik, men jeg manglede bas til film synes jeg, så derfor er der også tilkobledet en hjemmebyggede subwoofer med en 12" xxls endhed i. Subben er tilkoblet via pre-out og main-in. Subben er uundværlig i film, men jeg kunne godt tænke mig nogen gange at slå den fra når jeg spiller musik, da den der godt kan blive lidt for meget. Derudover kan jeg heller ikke bruge mine hovedtelefoner, uden at subben spiller med. Derfor overvejer jeg at skifte til en NAD T744, da jeg så nemmere vil kunne opsætte subwooferen. Derudover overvejer jeg at købe nogle baghøjtallere på et tidspunkt. Jeg kunne godt tænke mig den NAD da jeg har været rigtig glad for min nuværende forstærker som har rigeligt med kræfter. Derudover kan jeg også godt lide nad-lyden. Derfor vil jeg gerne spørge hvor meget lydkvalitet jeg vil miste på den udskifting, mest med hensyn til musik, for jeg regner da med at en surround reciever vil behandle et lydspor i en film lidt bedre end min stereoforstærker. Jeg regner selvfølgelig også med at NAD har fået ordnet alle problemerne med susen i højtallerne, i deres nye receivere, det har jeg i hvert fald hørt. Jeg skal selvfølgelig selv ned og sammenligne de to forstærkere på et tidspunkt, men jeg ville bare lige gerne høre jeres mening også  . På forhånd tak.
|