Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: lille små spørgsmål ang. snurrerundt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

går lidt med tanker på at få noget souround men jeg har altid tænkt på hvoffor er det man næsten altid vælger en baghøjtaler der er mindre en fronten ? har det noget at sige lydmessigt? ville det ikke blive bedre med ens højtalere hele vejen rundt?
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Det som bare fordi bagerste ik ska lave så meget som den forreste:-)

Så vælger man tit små som bagerste isteder for at have fire mega klodser stående:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

znefi skrev:
går lidt med tanker på at få noget souround men jeg har altid tænkt på hvoffor er det man næsten altid vælger en baghøjtayyler der er mindre en fronten ? har det noget at sige lydmessigt? ville det ikke blive bedre med ens højtalere hele vejen rundt?

Jeg kan godt se hvad du mener, og jeg har ikke svaret som sådan. Men mange "mindre sæt" er jo også lavet af samme ht hele vejen rundt oftest. Men ang svaret lytter jeg lige med og ser hvad de kloge siger *S'

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

dels fordi, som don dario siger, at baghøjttalerne ikke har så pokkers meget at lave, men nok også fordi mange gerne vil høre musik i stereo og det er fronterne der bruges i stereo

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Det har faktisk enormt meget at sige, men det er et kompromis der trods alt er til at klare...

-personligt har jeg gulvhøjtalere hele vejen rundt... (ikke center) og godt nok er baghøjtalerne et nummer mindre end fronterne, men det har virkelig løftet filmoplevelsen helt utroligt i forhold til de almindeligt små baghøjtalere... - men pung og plads gør at baghøjtalere næsten altid nedprioriteres lidt... -forståeligt nok igrunden, selvom det i mine øjne er det hele værd...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

znefi skrev:
går lidt med tanker på at få noget souround men jeg har altid tænkt på hvoffor er det man næsten altid vælger en baghøjtaler der er mindre en fronten ? har det noget at sige lydmessigt? ville det ikke blive bedre med ens højtalere hele vejen rundt?

Det optimale ville være ens højttalere hele vejen rundt ja....men prisen kan godt ende med at blive en smule afskrækkende for de fleste

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Don rammer hovedet på sømmet - baghøjtalerne skal ikke bestille så meget, og er i praksis mindre kritiske. I princippet er det bedst med ens højtalere over det hele, men skal der prioriteres, og osse tages hensyn til almindelig musikgengivelse (stereo), kan der være god mening i at have større fronter end bag'er .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Som udgangspunkt er 5 ens højttalere jo, at foretrække. Jeg har selv haft store baghøjttalere, bestående af henv. Dali evidence 470. Dali Grand. og Euphonia MS5. Dog er det kun 470erne der har stået og spillet som permanent baght. De andre to har kun været i en mindre periode.
Der er slet ingen tvivl om at den bedste gengivelse bliver med de store højttalere da de ganske enkelt  går dybere end de "små" man normalt bruger. For selv om nogle er inde på at baght. ikke skal lave så meget som fronterne har jeg nu oplevet at de har en ganske stor betydning for helheden af oplevesen.
Så hvis man har pladsen og økonomien til det, er der for mig, ingen tvivl om at det er de store man skal gå efter
MVH WRONG

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
znefi skrev:

Det optimale ville være ens højttalere hele vejen rundt ja....men prisen kan godt ende med at blive en smule afskrækkende for de fleste

kommer lidt an på hvilke man køber, ik? dm601 hele vejen rundt er ik ret dyrt, men heller ik ret godt

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

ja men nu skal det ikke være nogen hemlighed at jeg overvejede et sæt  Mirage mere til at lave sourund med
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes