Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz/Yamaha? Reciever og DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have ny DVD-afspiller og på et tidspunkt også en ny surroundreciever, og jeg vil af en eller anden grund meget gerne holde det indenfor samme mærke...

Mulighederne er:
Marantz SR5100 + DV6100
Yamaha RX-V1700 + S1700

Jeg bruger primært mit anlæg til film, og det er også lidt her mit problem opstår, for jeg er faktisk mere end tilfreds med min opsætning som den er når jeg ser film... - det er når jeg hører musik jeg tror det kan blive bedre... - det kan nemlig blive lidt lyst og lidt skrigende i toppen...- dog kun når jeg måske nok spiller det en smule for højt, men alligevel...

Jeg er bare ikke helt klar over om det er fordi min Sony-reciever mangler styrke, eller om det er fordi den er for lys i lyden, og det gør jo en forskel for valget af den næste...

Marantz skulle vist være mørkere i lyden (!?) hvor Yamaha skulle minde mere om min Sony, men med langt mere effekt bag... -begge går vist for at have gode stereoegenskaber, men med Marantz foran på stereo, og Yamaha foran på surrounddelen...

Jeg tror jeg bruger det 70% til film og 30% til musik, men selvom musikken ikke fylder mest, skal den altså være iorden...

Begge muligheder koster lige omkring 10.000 kr

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har Yamaha kombinationen som du kigger på.

Det jeg indtil videre har oplevet, er at den er nem at gå til, rumkorrektion er god, og med HDMI stik får du det ikke nemmere end det her. Receiveren har alle de tilslutninger du måtte have brug for.

Jeg kæmper stadig lidt med at indstille mig ud af, at få baghøjtalerne til at spille højere, samt få subben mere med, men det hænger formentlig også sammen med at det er spritnye højtalere, og jeg er en noob til det her :-)

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hvilken Sony receiver har du for nuværende ????????..........og DVD ??????

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Sony STR-DE 485E, jeg brugte en Toshiba SD-350, men bruger i øjeblikket en Pioneer DV-370...

Recieveren er 5 år gammel, og hedder 5*80 W... - der skal ny dvdafspiller til uanset hvad, da Toshibaen er stået af, og Pioneeren er et lån fra mine forældre, der alligevel aldrig bruger den...

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Steffeng; jeg har selv en ældre Sony-sag ligesom dig ( dog lige et par modeller større ), og ville også udskifte den sidste år, og havde i den forbindelse en marantz SR-5600 hjemme........den returnerede jeg, da den på ingen måde spillede bedre i stereo end min gl. Sony, så umiddelbart ville jeg nok springe Marantz-sættet over.

Yamaha'en vil jeg mene et betydligt bedre end netop marantzen...men den er da vist også noget dyrere.......

Jeg tror at den største forbedring for dig vil være at købe en god CD/DVD-spille.....den Pioneer du har er glimrende til film...men musik/ Hifi  

Og har du overvejet at købe en effekt-forstærker til din Sony fremfor at købe ny receiver...jeg vil LOVE dig for at med et godt effekt-trin, vil din lyd blive HELT anderledes

mvh

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Du mener altså en seperat cd-afspiller, og så bare en "billig" DVD, og en effekt...

Tja, det ville i hvert fald være meget billigere, selvom det ville være lidt træls at skulle have 2 kasser mere stående... - det er mit møbel i hvert fald ikke lige lavet til...

Yamahaen koster 6500 kr, så den er da lidt dyrere end Marantz'en, men DVD-afspilleren fra Marantz er så tilsvarende dyrere end DVD'en fra Yamaha... -pointen er lidt at jeg vil have en DVD-afspiller med god cd-afspilning, men det koster vel ikke engang mere end at købe en cd-afspiller og en ok DVD... - det er bare så pokkers svært at finde, da de anmeldelser jeg umiddelbart kan finde drejer sig om billede og funktioner

Umiddelbart vil jeg hellere give lidt ekstra og få en ny reciever med kræfter nok, men tror jeg skrinlægger reciever-projektet foreløbigt så... - Skal have prøvet et par dvd-afspillere, formentlig i næste uge... Godt nok ikke en yamaha, da jeg ikke aner hvor de kan købes, men Thomson, Denon og Marantz... (Forhåbentlig Marantz i hvert fald, har ikke snakket med forretningen endnu)

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Du mener altså en seperat cd-afspiller, og så bare en "billig" DVD, og en effekt...

DET VIL HELT SIKKERT GIVE DIG DET BEDSTE RESULTAT !!..........

Tja, det ville i hvert fald være meget billigere, selvom det ville være lidt træls at skulle have 2 kasser mere stående... - det er mit møbel i hvert fald ikke lige lavet til...

...ingen roser uden torne

Yamahaen koster 6500 kr, så den er da lidt dyrere end Marantz'en, men DVD-afspilleren fra Marantz er så tilsvarende dyrere end DVD'en fra Yamaha... -pointen er lidt at jeg vil have en DVD-afspiller med god cd-afspilning, men det koster vel ikke engang mere end at købe en cd-afspiller og en ok DVD... - det er bare så pokkers svært at finde, da de anmeldelser jeg umiddelbart kan finde drejer sig om billede og funktioner

Tro mig, at finde en god DVD OG CD-spille i eet og samme apperat er tilnærmelsesvis en umulighed.....ihvertfald hvis vi snakker maskiner til under 15/20K

Umiddelbart vil jeg hellere give lidt ekstra og få en ny reciever med kræfter nok, men tror jeg skrinlægger reciever-projektet foreløbigt så... - Skal have prøvet et par dvd-afspillere, formentlig i næste uge... Godt nok ikke en yamaha, da jeg ikke aner hvor de kan købes, men Thomson, Denon og Marantz... (Forhåbentlig Marantz i hvert fald, har ikke snakket med forretningen endnu)

Hvis du vælger at beholde din nuværende Sony SS-receiver, hvorfor så ikke købe en Sony DVD-spille ?........deres billeder er faktisk ganske fine..og til priser hvor alle kan være med...og så passer din receivers fj.betjening jo til DVD'en også  

- og afslutningsvis vil jeg da lige sige, at du måske skulle overveje at finde/købe en brugt Sony CD'er fra deres ES-serie - det har jeg gjort...og den spiller ALLE DVD-maskiner til jorden i stereo. Der er faktisk INGEN sammenligning i CD-lyden..........

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes