| Forfatter |
|
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,  Jeg sidder og kigger på nettet efter et billigt Bose Lifestyle 48 system. Indtil videre koster det ca. 45.000 kr. i DK. Men i US. koster det ca. 24.000 kr. (ex. moms, ex. forsendelse) Ialt ca. 30.000 kr. I dette tilfælde vil jeg spare ca. 15.000 kr. Har desuden forhørt at garantien virker herhjemme samt 110V/230V er standard i anlægget. Foruden dette skal jeg bruge eksta cube-speakers samt ekstra link-forstærker. (Billigt i US). Er der nogen af jer der ved noget om købe dette i US? Vil der blive problemer? (Tolden)? OSV.
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvom du gi`r 30k er det stadig for dyrt med hensyn til lydkvaliteten, hvis du går op i den overhovedet , siden du vil have Bose.
__________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kammerat har selv Bose 48 serien! Syntes det spiller rigtigt godt! Jeg bor selv i lejelighed så jeg kan alligevel ikke brage den for vildt igennem! Ønsker derfor en mere ren lyd! Tilgengæld skal jeg bruge 7 ekstra højtalere, sub. link.forstærker, (Soveværelse, stue2, køkken,WC) hvor jeg tror Boses link-system vil spille ok. Den radiobølg. remote er også et plus! At folk skodder bose på lyden er jeg fuldstændigt uening! Prisen er tilgengæld latterlig! Jeg har fået et tilbud fra hifiklubben. (bl.a. Denon AVR-2307/DVD2930, NAD T754/C445, B&W MT-30, B&W AS2, B&W M1/CCM616.) På ialt: 64.595 kr. og en rabat på 3500 kr.  Der håber jeg at bose kan gøre det billigere for mig! Og husk på at jeg bor i lejelighed!
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holda op!!! jeg kan ikke la vær med at spørge om du aldrig kommer ud?
Du bor i STOR - København, jeg troede at man som sjøbenhavner havde et forspring hvad angår hi-fi
Ta og kik dig omkring og besøg nogle af de dejlige butikker der er så vil du også finde ud af at der findes andet end bose, men hjælpe dig nej det vil jeg ikke, du må gøre noget selv.
Hæld og lykke
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er skam ude hele tiden!  Har været rundt omkring og kigge! Og leder efter noget med noget link-system. Kan man få andre anlæg der har RF-remote? Har selv kigget lidt på noget Harman/Kardon CP45 Home theater system. Virker det bedre? og hvad med deres link-system.? Håber i kan hjælpe...
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ihvertfald meningen at man skal betale told oveni......ved ikke den præcise tarif for netop dette produktsegment......men er vel en 10-12% oveni de 25% moms.......og man skal vist også betale moms af tolden og vist også af fragten? så det er (24000+fragt)*(1,10-1,12)*1,25 der vil blive buddet på den reelle pris du står med.
Det vil sikker stadigvæk være billigere end den danske listepris men er du nu sikker på at garantien er lige så god......er vel ikke omfattet af købeloven ihvertfald så der må være tale om producentgaranti?.
Du kan måske også presse dem der sælger Bose i Danmark lidt ned i pris.
Overvejede selv at hive en Accuphase forstærker hjem fra USA eller Japan da jeg stod med et lignende regnestykke.
Men så endte jeg med at købe en dansk demomodel til ca. samme pris som jeg kunne hive den hjem for.
Har personligt ikke den store fidus til Bose mærket efter jeg så "Hifi og elektronik" skille deres højtalere ad for 10-15 år siden.
Værre skrammel skulle man lede længe efter......især til den relativt dyre pris.
Var vist kun topmodellen (hed vist 901 eller noget i den stil) der brugte hæderlige enheder.
Er ikke sikkert at Bose laver samme skrammel i dag......og ja deres life style er da bestemt flot.
Men jeg har stadigvæk ikke tillid til mærket  __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ehm havde kun set systemet og ikke højtalerne.
Højtalerne ligner betænkeligt meget dem fra deres tidligere sub satelitsystem.
Kan næsten med garanti sige at der ikke kommer ordentlig lyd ud af dem.
45000? .......selv den amerikanske pris lyder dyr....burde i mine øjne ikke koste mere end 10000.....well måske 15000....men så er designet vist også købt og betalt.
Højtalerne ligner jo l... Hvis de vil have så hampre priser pga. lækkert design er de nød til også at gøre mere ud af højtalerne. __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa, det lyder som om at bose ikke er et ordentligt system?. Lyder ellers godt i bilen!  Selvfølgelig går jeg efter god lyd! Men det der også trækker mig til bose er altså deres Link-system, indbygget harddisk, RF-remoten, uMusic, den kan streame 2 forskellige lydkilder til hver enkelt rum. Det er nogle fede features!  Ved i om der er andre produkter på markedet som har nogenlunde det samme? Det behøver sgu ikke at være Bose, bare et godt anlæg med de features! Og det med moms fra US. Det kan jeg muligvis godt trække fra...  __________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
|
| Til top |
|
| |