Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt skal det til. Lidt hjælp til idioten? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen. Først vil jeg gerne sige at dette er mit første emne, og kun andet indlæg. Så tilgiv mig hvis jeg har lagt emnet forkert. Har jeg det ?

Det korte af det lange er at jeg er en 17 årig dreng der kun har haft erfaring med ghettoblasere og små kompakte anlæg.

Jeg vil nu derfor tage skridtet videre og købe noget nyt. Et surround anlæg blev det til. Og jeg har da lidt forstand på tingene, og jeg er ved ligeså godt som alle jer nørder ( det var en kompliment ) at en l**te kompakt anlæg fra fona puttet i scart udgangen på det gamle 28 tommer jvc ( som vi jo alle har ståene ikke ? ) ikke duer. Derfor vil jeg købe noget ordenligt den første gang.

Jeg har skrabet cirka 33.000 kr. sammen, og de skal bruges på at give mig nogle man hours.

Jeg har ikke fundet nogle ting som jeg gerne vil have. Så jeg er i jeres hænder.

Det eneste jeg har kigget på er Denon, Nad, Dali og b&w. - men det er jo det klasiske, og derfor vil jeg gerne høre mere om det sjældne. Cerwin vega er udelukket. De kan kun "basse"  Vil have noget med god lyd.

Det jeg hælder mest til er : Denon og dali. Men lad os se :)

Jeg skal forresten også have projektor. Men det kan godt vente til maj hvor jeg gerne skulle have 20.000 kr. eller nærmere 15.000 kr. Jeg bor stadig hjemme, men har  masser af plads. ( der hvor det skal være er ca. 8 x 3 meter ) så det vil jeg mene er nok  ) væreslet gider jeg ikke tegne, men en beskivelse gør vel ikke noget. Det der 8 x 3 meter, og så ellers Helt firkantet. Det er gips vægge, det rasler jo i væggene når der bliver skruet op for subben. Ikk?  Men helt firkantet 8 x 3 meter stort rum lavet af gips.

De i skal give råd til er :

- Receiver

- Dvd

- hjt'ere

- Projektor

ps. Sub behhøves ikke endnu.  Og jeg skal ikke spille musik på anlægget

Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest  - UD OG LYT - find ud af hvad du ønsker, lyt til dem du nævner men også til Marantz, vincent  rotel og andre

Når du har lyttet og dannet dig et indtryk, så forsøg at begrænse dig og find frem til det du synes er mest i din smag.
Lån det evt. flere forskellige med hjem og prøv det hjemme for det lyder helt sikkert anderledes hos forhandleren.
Køb ikke det første og bedste tilbud du får smidt i nakken.

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Det er jeg self. Klar over ( at jeg skal ud og lytte ) Men det ville bare være rart at have noget at gå efter når man går ind i shoppen. Og det har du giivet mig :) hvor arbejder du egentlig ?

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen
Til top Vis skAlkiO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skAlkiO Besøg skAlkiO's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hvad med de speakers du har som display billede?

Anyway, H/K laver også gode og stærke forstærkere...

Hvis det også må være brugt har du mange muligheder for at få et godt setup!

Skal det være gulvhøjttalere som front, eller hele vejen rundt? Eller passer det dig bedre med nogle "mindre" reolhøjttalere og en stor sub?

Du skal også tænke på hvad du selv mener er god lyd, jeg går ud fra at bas ikke er alt eftersom du ikke er til Cerwin Vega. Hvilket Dali og hvilket Denon har du lyttet til eftersom du mener det er det bedste du selv kender til?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Skal det være gulvhøjttalere som front, eller hele vejen rundt? Eller passer det dig bedre med nogle "mindre" reolhøjttalere og en stor sub?

Du skal også tænke på hvad du selv mener er god lyd, jeg går ud fra at bas ikke er alt eftersom du ikke er til Cerwin Vega. Hvilket Dali og hvilket Denon har du lyttet til eftersom du mener det er det bedste du selv kender til?

Jeg har opdelt det i farver.

Haha. Det kan ikke engang stå op på mit værelse. Og jeg sagde jeg havde 30.000 kr. ikke 3.000.000 kr. hehe Håber det var en joke ascari

Hmm. jaa, men : det er lidt for dyrt I.F.T hvor mange watt de leverer. synes jeg. Er også blevet mere vild med denon's 8 pre-out udgange. Og jeg synes man bedre kan arbejde vidre på en denon end en harmon kardon.

Det er jeg ikke såååååååå vild med p.g.a af at jeg har haft meget dårlige erfaringer. Folk der gav forkerte adresser og sendte noget l**t over : det der hvor man får en seddel i postkassen, og kan hente det på posthuset. Så jeg er ikke så vild med det. Så svaret er nej. Det er også dejligt at få noget splinternyt. efterkrav hedder det

Jamen det kommer klart af hvilke højttalere det er ( mærke ). Altså f.eks cerwin vega's små højttalere stinker. Men dali's små højttalere lyder mega fedt. Så svaret er jo faktisk ja, for jeg vil jo ikke have bas højttalere.

Jeg synes alle dali højttalere spiller rigtig godt  ( har hørt :  ikon, concept, megaline,helicon og evidence. )  Af alle dem kommer rækkefølgen sådan : 1. Megaline 2 .helicon 3.concept 4.ikon 5.evidence. Så valget er vel concept. ikke ? og senere opgradering med helicon 800. og det er det jeg vil spille med resten af livet.  Af denon har jeg hørt :

DENON AVR-2807 surround receiver,

DENON AVR-3806 surround receiver,

DENON AVR-4306 surround receiver og sidst og mindst  

DENON AVR-2307 surround receiver ( den synes jeg ikke var ligeså fed som topmodellerne. )

Egentlig så leder jeg efter et anlæg a'la,  DENON AVR-2807 surround receiver, og concept 10

PS. DIT ANLÆG SER FEDT UD

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper, og velkommen til !

Vi havde for ikke så længe siden en gut herinde med nogenlunde de samme overvejelser, så hvis det er okay med dig citerer jeg lige mig selv fra denne tråd:

Stengaard skrev:
Jeg har lige nogle indspark til mulige "forbedringer":

• Hvis jeg var dig, ville jeg overveje en SVS-subwoower i stedet for den lille B&W der. Til de penge kan du få deres mastodont af en sub: SVS PB12-Plus/2 ! Jeg vil uden at blinke kunne garantere, at den giver den B&W seriøse tæv i alt, hvad du kunne kræve af en sub. Se eventuelt hvad jeg selv har skrevet om den i linket i min signatur.

• Nu skal du selvfølgelig selv ud og lytte, og da jeg kan se, at du bor i Århus, skulle du tage at smutte ind til TapeConnection og få et lyt på et par DLS R 55 mk. II. Personligt foretrækker jeg dem langt over B&W, hvis lyd jeg slet ikke kan forligne mig med. Sammen med subben ovenover vil du kunne få et system, der både kan spille flot men samtidig have kraften til at rive dig rundt i de store actionfilm.

• Slutteligt ville jeg anbefale dig at give de nye store Marantz-recievere et lyt, hvis du alligevel er i TapeConnection. Jeg har endnu selv til gode at høre dem, men jeg har slev eget en af forgængerne, som var den her nævnte NAD klart overlegen. Marantz SR-8001 er den største i den nye serie og kommer nok til at koste nogenlunde det samme, som den NAD der gør.

Bare et par forslag fra min side af. Held og lykke med valgene.

Mvh Julian Stengaard

Stengaard skrev:
Satanion skrev:
Stengård. jeg har tænkt over det, og jeg synes ikke at jeg skal lade mig påvirke af det lidt grimme ydre på de højttalere som du anbefaldede, og derfor synes jeg at du skal forestille dig at du havde de penge, og derefter skal du sige til mig hvad du ville købe med link til tak ?

Jamen så skal jeg da sammensætte noget her til de samme penge, som de forslag du kommer med, og som jeg personligt ville vælge, hvis det var til bio.

Det vigtigste element i en hjemmebiograf er og bliver, efter min ydmyge mening, subwooferen. Intet andet element i kæden stilles der så høje krav til, og det er det allerværste sted at spare. Højttalere til surround skal ikke nødvendigvis opløse ligeså flot som en højttaler til musik. Ofte er højttalerne et langt mere fornuftigt sted at spare.
Deraf udleder vi mit første valg til din bif:
  • En SVS PB12-Plus til 9.017 DKK inkl levering (Kan købes her hos L-Sound)
Men højttalere skal man jo selvfølgelig have, og ville det ikke være dejligt, om man kunne få noget, der ikke var helt ringe til musik heller?
Når man har en så kompetent subwoofer, som den ovenstående uden tvivl er, så behøver man ikke at voldtage sit rum, ved at sætte overdimensionerede 15"-enheds basmonstre ind. Ofte kommer man til langt bedre med mindre standerhøjttalere eller små gulvstående modeller. Subwooferen kompenserer nemlig for det eneste svage led, som de "små" højttalere har: bassen.
Da er en mindre højttaler ikke skal bruge så meget kabinetmateriale, så mange enheder og så avancerede delefiltre som en større, får man så godt som altid langt mere for pengene på den måde.
Derfor synes jeg, at DLS'en her er et uhyggeligt godt bud. Den kan nemlig noget, som mange højttalere ikke kan: spille homogent. Dvs. uden afstikkere i forskellige områder. Du sidder ikke og tænker, at den har for meget diskant, for lidt diskant, for meget mellemtone eller for lidt. I stedet opleves lyden som en helhed, der virker meget overbevisende.
Dertil selvfølgelig matchende bag- og centerhøjttalere:
  • 2 stk DLS R55 til 7.998 DKK sættet (Kan købes hos TC her)
  • 2 stk DLS R 50 til 4.498 DKK sættet (Købes samme sted her)
  • 1 stk DLS RC 55 til 2.999 DKK (Købes samme sted her)
  • Som lille fodnote kan det nævnes, at ovenstånde priser uden tvivl kan "pruttes" ned, når du køber et helt sæt samlet på den måde.
Grundstenen i surroundsound er din reciever, for det er her, at lyden converteres fra dvd-skivens digitale signal og om til lyd og senere forstærkes, så dine højttalere kan spille.
Derfor må man heller ikke gå på kompromis her. De to vigtigste ting at sørge for ved køb af en en surroundreciever er, at den har kræfter nok. Ingen vil ende op med en forstærker, der slukker, fordi den bliver for varm af at spille højt eller får lyden til at skratte og falde i niveau, fordi dens strømforsyning er underdimensioneret.
Af mærker, som jeg personligt har oplevet have "kræfter nok" uden at sprænge budgettet, kan nævnes NAD, Marantz og Harman Kardon. Selv foretrækker jeg Marantz, da den ikke ødelægger muligheden for god stereolyd på samme måde som de to andre. Selv har jeg eget en Marantz SR8500, der kan købes til 7.999 kr i TapeConnection. Men den er nu officielt erstattet af en ny serie, der skulle komme i butikkerne inden længe. Så indtil videre kan du få dette link:
  • En Marantz SR8500 til 7.999 DKK for en demo-model. (Kan købes her hos TC)
  • Denne skulle gerne erstattes af en nyere indenfor ganske kort tid til ca. samme pris.
Dvd-afspiller kan jeg desværre ikke anbefale dig noget af, da jeg ikke kender meget til emnet. Da recieveren kommer til at stå for al lydkonvertering, behøver du ikke at skænke lyden en tanke ved dvd-valg. Her skal du udelukkende kigge på billedet, som den leverer. Lyden du vil få i sidste ende, vil nemlig være den samme, om du vælger en dvd til 400kr fra Bilka eller en til 10.000kr fra HiFi-Klubben.

På den måde ender prisen på 32.511 DKK, for et sæt der giver din lokale biograf baghjul ikke bare til film, men i allerhøjeste grad også til musik.
Husk endelig at der sikkert kan spares yderlige adskillelige tusinde kroner, når du du køber store dele af sættet samme sted (Her tænker jeg alle højttalere og surroundrecieveren)

Hertil skal du selv finde:
  • Dvd-afspiller (Her kunne du f.eks. tage den NAD, du selv valgte ovenfor til et par tusind eller finde en det sted, hvor du i forvejen får mængderabat)
  • Projektor (Her ville jeg gå efter f.eks. de meget populære Sanyo PLV Z4 og Panasonic PT AE900, begge til under 10.000kr.)
  • Lærred
  • Kabler
Dette system kan, omend det måske ikke er så "pænt" i dine øjne som Dali, overgå alt tidligere foreslået her, for stort set alles vedkommende.
Jeg overvejde engang selv de Concept 8 der, og lad mig sige dig en ting Christopher: De er kedelige med stort K. Det er tydeligt at mærke, at de er en "billig"-serie, synes jeg i hvert fald, og overfor DLS har de ikke den mindste chance.

Jeg håber det gav dig blo på tanden til at forsøge dig andre steder end lige den typiske HiFi-Klubben-butik.

Mvh

Bare lidt indspark..

Forresten, vil du så ikke være venlig at undlade det der farvekode fremover. Det gør forståelsen meget svær desværre. Brug i stedet for citat-funktionen og del citaterne op, så du svarer på dem enkeltvis. Her har jeg gjort det for dig:

skAlkiO skrev:
Ascari skrev:

Haha. Det kan ikke engang stå op på mit værelse. Og jeg sagde jeg havde 30.000 kr. ikke 3.000.000 kr. hehe Håber det var en joke ascari

Ascari skrev:

Hmm. jaa, men : det er lidt for dyrt I.F.T hvor mange watt de leverer. synes jeg. Er også blevet mere vild med denon's 8 pre-out udgange. Og jeg synes man bedre kan arbejde vidre på en denon end en harmon kardon.

Ascari skrev:

Det er jeg ikke såååååååå vild med p.g.a af at jeg har haft meget dårlige erfaringer. Folk der gav forkerte adresser og sendte noget l**t over : det der hvor man får en seddel i postkassen, og kan hente det på posthuset. Så jeg er ikke så vild med det. Så svaret er nej. Det er også dejligt at få noget splinternyt. efterkrav hedder det

Ascari skrev:

Jamen det kommer klart af hvilke højttalere det er ( mærke ). Altså f.eks cerwin vega's små højttalere stinker. Men dali's små højttalere lyder mega fedt. Så svaret er jo faktisk ja, for jeg vil jo ikke have bas højttalere.

Ascari skrev:

Jeg synes alle dali højttalere spiller rigtig godt  ( har hørt :  ikon, concept, megaline,helicon og evidence. )  Af alle dem kommer rækkefølgen sådan : 1. Megaline 2 .helicon 3.concept 4.ikon 5.evidence. Så valget er vel concept. ikke ? og senere opgradering med helicon 800. og det er det jeg vil spille med resten af livet.

Held og lykke med valgene ! Glæder mig til at se, hvad du vælger.

Mvh
Julian Stengaard

Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Nu skal du ikke lade dig nare af watt! Jeg har haft en 70 watts rotel effekt på prøve som tævede min Denon som har 2x 90 watt, watt har stort set intet at sige, lyt dig til hvad der er kraftigt! At H/K måske er opgivet til ½ så mange watt som Denon, betyder ikke at Denon nødvendigvis er kraftigere, da H/K med deres tilsvarende modeller, og også mindre modeller levere meget mere strøm, hvilket holder en højttaler i et jerngreb, og gør at anlægget ikke brænder af, altså er H/K kraftiger en Denon på trods af mere beskedne effektopgivelser.

Hvis du vil have noget med effekt bag skal du ikke kigge på Denon, medmindre du vælger de store modeller og nogle mindre krævende højttalere, eller udbygger med effekttrin på diverse udgange. Det sidste har jeg valgt at gøre, og der er dog stadigt gået en udgang på et tidsspunkt fordi jeg gav den lidt for meget gas herhjemme.

Tak for rosen omkring mit anlæg, jeg er skam også rigtigt glad for det

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
Hej Jesper, og velkommen til !

Vi havde for ikke så længe siden en gut herinde med nogenlunde de samme overvejelser, så hvis det er okay med dig citerer jeg lige mig selv fra denne tråd:

Stengaard skrev:
Jeg har lige nogle indspark til mulige "forbedringer":

• Hvis jeg var dig, ville jeg overveje en SVS-subwoower i stedet for den lille B&W der. Til de penge kan du få deres mastodont af en sub: SVS PB12-Plus/2 ! Jeg vil uden at blinke kunne garantere, at den giver den B&W seriøse tæv i alt, hvad du kunne kræve af en sub. Se eventuelt hvad jeg selv har skrevet om den i linket i min signatur.

• Nu skal du selvfølgelig selv ud og lytte, og da jeg kan se, at du bor i Århus, skulle du tage at smutte ind til TapeConnection og få et lyt på et par DLS R 55 mk. II. Personligt foretrækker jeg dem langt over B&W, hvis lyd jeg slet ikke kan forligne mig med. Sammen med subben ovenover vil du kunne få et system, der både kan spille flot men samtidig have kraften til at rive dig rundt i de store actionfilm.

• Slutteligt ville jeg anbefale dig at give de nye store Marantz-recievere et lyt, hvis du alligevel er i TapeConnection. Jeg har endnu selv til gode at høre dem, men jeg har slev eget en af forgængerne, som var den her nævnte NAD klart overlegen. Marantz SR-8001 er den største i den nye serie og kommer nok til at koste nogenlunde det samme, som den NAD der gør.

Bare et par forslag fra min side af. Held og lykke med valgene.

Mvh Julian Stengaard

Stengaard skrev:
Satanion skrev:
Stengård. jeg har tænkt over det, og jeg synes ikke at jeg skal lade mig påvirke af det lidt grimme ydre på de højttalere som du anbefaldede, og derfor synes jeg at du skal forestille dig at du havde de penge, og derefter skal du sige til mig hvad du ville købe med link til tak ?

Jamen så skal jeg da sammensætte noget her til de samme penge, som de forslag du kommer med, og som jeg personligt ville vælge, hvis det var til bio.

Det vigtigste element i en hjemmebiograf er og bliver, efter min ydmyge mening, subwooferen. Intet andet element i kæden stilles der så høje krav til, og det er det allerværste sted at spare. Højttalere til surround skal ikke nødvendigvis opløse ligeså flot som en højttaler til musik. Ofte er højttalerne et langt mere fornuftigt sted at spare.
Deraf udleder vi mit første valg til din bif:
  • En SVS PB12-Plus til 9.017 DKK inkl levering (Kan købes her hos L-Sound)
Men højttalere skal man jo selvfølgelig have, og ville det ikke være dejligt, om man kunne få noget, der ikke var helt ringe til musik heller?
Når man har en så kompetent subwoofer, som den ovenstående uden tvivl er, så behøver man ikke at voldtage sit rum, ved at sætte overdimensionerede 15"-enheds basmonstre ind. Ofte kommer man til langt bedre med mindre standerhøjttalere eller små gulvstående modeller. Subwooferen kompenserer nemlig for det eneste svage led, som de "små" højttalere har: bassen.
Da er en mindre højttaler ikke skal bruge så meget kabinetmateriale, så mange enheder og så avancerede delefiltre som en større, får man så godt som altid langt mere for pengene på den måde.
Derfor synes jeg, at DLS'en her er et uhyggeligt godt bud. Den kan nemlig noget, som mange højttalere ikke kan: spille homogent. Dvs. uden afstikkere i forskellige områder. Du sidder ikke og tænker, at den har for meget diskant, for lidt diskant, for meget mellemtone eller for lidt. I stedet opleves lyden som en helhed, der virker meget overbevisende.
Dertil selvfølgelig matchende bag- og centerhøjttalere:
  • 2 stk DLS R55 til 7.998 DKK sættet (Kan købes hos TC her)
  • 2 stk DLS R 50 til 4.498 DKK sættet (Købes samme sted her)
  • 1 stk DLS RC 55 til 2.999 DKK (Købes samme sted her)
  • Som lille fodnote kan det nævnes, at ovenstånde priser uden tvivl kan "pruttes" ned, når du køber et helt sæt samlet på den måde.
Grundstenen i surroundsound er din reciever, for det er her, at lyden converteres fra dvd-skivens digitale signal og om til lyd og senere forstærkes, så dine højttalere kan spille.
Derfor må man heller ikke gå på kompromis her. De to vigtigste ting at sørge for ved køb af en en surroundreciever er, at den har kræfter nok. Ingen vil ende op med en forstærker, der slukker, fordi den bliver for varm af at spille højt eller får lyden til at skratte og falde i niveau, fordi dens strømforsyning er underdimensioneret.
Af mærker, som jeg personligt har oplevet have "kræfter nok" uden at sprænge budgettet, kan nævnes NAD, Marantz og Harman Kardon. Selv foretrækker jeg Marantz, da den ikke ødelægger muligheden for god stereolyd på samme måde som de to andre. Selv har jeg eget en Marantz SR8500, der kan købes til 7.999 kr i TapeConnection. Men den er nu officielt erstattet af en ny serie, der skulle komme i butikkerne inden længe. Så indtil videre kan du få dette link:
  • En Marantz SR8500 til 7.999 DKK for en demo-model. (Kan købes her hos TC)
  • Denne skulle gerne erstattes af en nyere indenfor ganske kort tid til ca. samme pris.
Dvd-afspiller kan jeg desværre ikke anbefale dig noget af, da jeg ikke kender meget til emnet. Da recieveren kommer til at stå for al lydkonvertering, behøver du ikke at skænke lyden en tanke ved dvd-valg. Her skal du udelukkende kigge på billedet, som den leverer. Lyden du vil få i sidste ende, vil nemlig være den samme, om du vælger en dvd til 400kr fra Bilka eller en til 10.000kr fra HiFi-Klubben.

På den måde ender prisen på 32.511 DKK, for et sæt der giver din lokale biograf baghjul ikke bare til film, men i allerhøjeste grad også til musik.
Husk endelig at der sikkert kan spares yderlige adskillelige tusinde kroner, når du du køber store dele af sættet samme sted (Her tænker jeg alle højttalere og surroundrecieveren)

Hertil skal du selv finde:
  • Dvd-afspiller (Her kunne du f.eks. tage den NAD, du selv valgte ovenfor til et par tusind eller finde en det sted, hvor du i forvejen får mængderabat)
  • Projektor (Her ville jeg gå efter f.eks. de meget populære Sanyo PLV Z4 og Panasonic PT AE900, begge til under 10.000kr.)
  • Lærred
  • Kabler
Dette system kan, omend det måske ikke er så "pænt" i dine øjne som Dali, overgå alt tidligere foreslået her, for stort set alles vedkommende.
Jeg overvejde engang selv de Concept 8 der, og lad mig sige dig en ting Christopher: De er kedelige med stort K. Det er tydeligt at mærke, at de er en "billig"-serie, synes jeg i hvert fald, og overfor DLS har de ikke den mindste chance.

Jeg håber det gav dig blo på tanden til at forsøge dig andre steder end lige den typiske HiFi-Klubben-butik.

Mvh

Bare lidt indspark..

Forresten, vil du så ikke være venlig at undlade det der farvekode fremover. Det gør forståelsen meget svær desværre. Brug i stedet for citat-funktionen og del citaterne op, så du svarer på dem enkeltvis. Her har jeg gjort det for dig:

skAlkiO skrev:
Ascari skrev:

Ascari skrev:

Ascari skrev:

Ascari skrev:

Ascari skrev:

Jeg synes alle dali højttalere spiller rigtig godt  ( har hørt :  ikon, concept, megaline,helicon og evidence. )  Af alle dem kommer rækkefølgen sådan : 1. Megaline 2 .helicon 3.concept 4.ikon 5.evidence. Så valget er vel concept. ikke ? og senere opgradering med helicon 800. og det er det jeg vil spille med resten af livet.

Held og lykke med valgene ! Glæder mig til at se, hvad du vælger.

Mvh
Julian Stengaard

For det :

1. Velkommen i tråden.

2. Den der svs er SATME i helvede vild

3. Dls højttalere. Det helder jeg mere til concept 10 og her er fordi : dls koster mere. Concept har bedre bas. ( eller større ) concept 10 er federe visuelt

4 marantz. Ja, men jeg mener stadig at denon er bedre at arbejde videre på.???

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Nu skal du ikke lade dig nare af watt! Jeg har haft en 70 watts rotel effekt på prøve som tævede min Denon som har 2x 90 watt, watt har stort set intet at sige, lyt dig til hvad der er kraftigt! At H/K måske er opgivet til ½ så mange watt som Denon, betyder ikke at Denon nødvendigvis er kraftigere, da H/K med deres tilsvarende modeller, og også mindre modeller levere meget mere strøm, hvilket holder en højttaler i et jerngreb, og gør at anlægget ikke brænder af, altså er H/K kraftiger en Denon på trods af mere beskedne effektopgivelser.

Hvis du vil have noget med effekt bag skal du ikke kigge på Denon, medmindre du vælger de store modeller og nogle mindre krævende højttalere, eller udbygger med effekttrin på diverse udgange. Det sidste har jeg valgt at gøre, og der er dog stadigt gået en udgang på et tidsspunkt fordi jeg gav den lidt for meget gas herhjemme.

Tak for rosen omkring mit anlæg, jeg er skam også rigtigt glad for det

Det var så lidt

Jeg synes nu at denon har et ganske godt omdømme, andet kan jeg  ikke sige. Er der noget i vil sige omkring det ?????

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Den Marantz 8001 er da helt sikkert et godt bud, og den har bedre "udbygnings muligheder" end en af de mindre Denon'er.

Ascari har ret med hvad han siger ang. H/K og Denon. Denon er jo ikke dårligt, men på nogle væsentlige punkter er Harman Kardon altså bedre - fx strømformåen.

Og en sidste ting: Større basenheder er ikke ligmed bedre bas! Det kan det være i nogle tilfælde, men det er ikke en regel - man må som minimum sammenligne prisen, materialerne og magneten på bassen før man kan sige noget teoretisk om det. Og så må man lytte og finde ud af hvad man bedst kan lide!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Den Marantz 8001 er da helt sikkert et godt bud, og den har bedre "udbygnings muligheder" end en af de mindre Denon'er.

Ascari har ret med hvad han siger ang. H/K og Denon. Denon er jo ikke dårligt, men på nogle væsentlige punkter er Harman Kardon altså bedre - fx strømformåen.

hvad betegner du med mindre model ? jeg ville købe den til 8.000 kr.

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

har faktisk også et spørgsmål. lyder 6.1 og 7.1 bedre end 5.1. Det burde det jo ikke, dvd'er understøtter jo kun 5.1 ikke ? eller har jeg forstået forkert ????????

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

skAlkiO skrev:

Krog skrev:

Jeg læste lidt forkert i modelnavnet på Denonen så troede det var en mindre en - min fejl.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
skAlkiO skrev:

Krog skrev:

Jeg læste lidt forkert i modelnavnet på Denonen så troede det var en mindre en - min fejl.

ok :) men så går jeg altså efter den denon lige meget hvad, fordi H og K er altså generalt for dyrt .. !

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

skAlkiO skrev:
3. Dls højttalere. Det helder jeg mere til concept 10 og her er fordi : dls koster mere. Concept har bedre bas. ( eller større ) concept 10 er federe visuelt

At du synes at Concept ser federe ud er selvfølgelig helt op til dig selv, så lad os ikke diskutere det. I stedet vil jeg til din snak om bas give dig ret i, at de selvfølgelig med fire 10"-enheder kan flytte en hel del mere luft. Dog vil jeg lige kommentere, at med en sådan subwoofer i systemet, vil bassen i dine Concept alligevel ikke blive brugt. Den subwoofer klarer det simpelthen uendeligt meget bedre. Derfor kan du "nøjes" med at investere i noget, der spiller godt fra ca. 100 hz og opad, og der foreslår jeg så endten nogel standerhøjttalere eller de nævnte DLS'ere, da jeg der her ikke vil gå "bas til spilde" som ved indkøb af Concept 10. Hvis du IKKE vil have en subwoofer, skal du selvfølgelig have nogle "voksne" højttalere, men i dette tilfælde vil de ikke have den mindste chance i mod den nævnte SVS.  Tag f.eks. kontakt til brugeren ManicMiner herindefra. Han ejer sådan noget SVS og bor i Århusområdet. Han vil sikkert med glæde vise dig dets potentiale.

skAlkiO skrev:

Lige på det punkt bliver vi nok ikke enige. Jeg mener personligt, at Marantz er det bedste  du får i mellemklasse-reciever-klassen (8.000-15.000kr). Men igen, du bor i Århus ser jeg, så du kan jo let smutte ned i henholdsvis TapeConnection og HiFi-klubben og evt. låne begge mærker med hjem sammen med et sæt Concept, hvis du stadig holder fast i dem. De to butikker er jo naboer, så det kan næsten ikke være lettere.

Mvh
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Du skylder dig selv at give andre mærker et lyt - som det er blevet nævnt i tråden kan du ikke sammenligne de forskellige receivere ud fra de angivne watt tal - jeg siger ikke Denon er et dårligt valg men du aner jo ikke hvordan eksempelvis marantz og H/K performer in real life - så jeg håber da du vil prøve at lytte til det inden du træffer den endelige beslutning.

Du kunne jo lave en aftale med både Hifiklubben og Tape connection om en demo - så har du et bedre grundlag for din beslutning - i HFK er der ikke mulighed for rabat på trods af at du køber samlet - det vil jeg tro du kan opnå i TC - og husk der skal jo også kabler til sådan et setup hvilket også let løber op. Men hvis du efter demoerne stadig er mest lun på Denon/NAD så skal det selvfølgelig ikke være evt. rabat der afgør dit valg. 

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
skAlkiO skrev:

snip
skAlkiO skrev:

Lige på det punkt bliver vi nok ikke enige. Jeg mener personligt, at Marantz er det bedste  du får i mellemklasse-reciever-klassen (8.000-15.000kr). Men igen, du bor i Århus ser jeg, så du kan jo let smutte ned i henholdsvis TapeConnection og HiFi-klubben og evt. låne begge mærker med hjem sammen med et sæt Concept, hvis du stadig holder fast i dem. De to butikker er jo naboer, så det kan næsten ikke være lettere.

Mvh

hmm der var du sq hurtigere - havde jeg ikke lige set 

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hej Skalkio

• Receiver
  • Dvd
  • Højtalere
  • Projektor

Det er lidt en lang liste (surround) tænker jeg umiddelbart i forhold til at du har 33.000,- at gøre godt med. En personlig erfaring er at du måske skulle overveje at få et rigtig godt stereo setup i stedet for surround, men så sørge for at det er noget der kan udbygges.

Fx noget Thule og DALI. Denon og DALI er "no-go" i min verden, da Denon har en træls dendens til at gå over gevind med diskanterne - og det kan DALI'erne straks formidle videre...

Mht. om der er "nok bas", så afhænger det også meget af forstærkeren. Har selv Helicon 300, og inden jeg fik min nuværende forstærker, var der ikke så meget at råbe hurra for (det var noget mini-anlæg-gøgl). Nu er der til gengæld rigeligt. Så det skal prøves af med forskellige kombinationer, og så spiller rummet også væsentligt ind.

Jeg vil råde dig til at gøre følgende:

1. Find noget forskelligartet musik som du godt kan lide, og som du kender rigtig godt. Lyd det igennem med lukkede øjne på nogle gode hovedtelefoner derhjemme.
  2. Gå ned i nogle butikker og hør de forskellige numre på forskelligt udstyr, og læg mærke til hvor forskellene (stram bas, stemmers fylde, diskantens skæren i ørerne osv.)
  3. Derefter vil du have et overblik over hvordan hvad påvirker hvad, og en idé om dine præferencer.
  4. Kig herefter efter noget lignende i "brugt" sektionen på hifi4all.dk
  5. Nu vil du have en ide om hvad du vil have, hvorfor du kan lide det, hvad det koster fra nyt, og hvad et ca. system kan fås for brugt vs. nyt.

Håber det kan bruges

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
skAlkiO skrev:

At du synes at Concept ser federe ud er selvfølgelig helt op til dig selv, så lad os ikke diskutere det. I stedet vil jeg til din snak om bas give dig ret i, at de selvfølgelig med fire 10"-enheder kan flytte en hel del mere luft. Dog vil jeg lige kommentere, at med en sådan subwoofer i systemet, vil bassen i dine Concept alligevel ikke blive brugt. Den subwoofer klarer det simpelthen uendeligt meget bedre. Derfor kan du "nøjes" med at investere i noget, der spiller godt fra ca. 100 hz og opad, og der foreslår jeg så endten nogel standerhøjttalere eller de nævnte DLS'ere, da jeg der her ikke vil gå "bas til spilde" som ved indkøb af Concept 10. Hvis du IKKE vil have en subwoofer, skal du selvfølgelig have nogle "voksne" højttalere, men i dette tilfælde vil de ikke have den mindste chance i mod den nævnte SVS.  Tag f.eks. kontakt til brugeren ManicMiner herindefra. Han ejer sådan noget SVS og bor i Århusområdet. Han vil sikkert med glæde vise dig dets potentiale.

Det kan godt være at der går bas til spilde, men de er jo stadig billigere ?

skAlkiO skrev:

Mvh

Det vil jeg gøre på. hmm tirsdag. !

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

skAlkiO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

sheep skrev:
Stengaard skrev:
skAlkiO skrev:

snip
skAlkiO skrev:

Mvh

hmm der var du sq hurtigere - havde jeg ikke lige set 

ja, vi kan bruge tastaturet herinde på hifi4all.dk

Denon = Mange watt
Hjemmekinoen

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes