Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjemmebio til max. 35.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2003 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Kære alle!

Kommentarer/gode råd søges til følgende opstilling, som jeg foreløbelig har stykket sammen ved at læse diverse test på nettet og fagblade:

TV: Philips 32" 9308 alternativ Panasonic TX32PD30. Her er jeg i et dilemma. Designmæssigt vinder Panasonic stort, men har hørt om flere meget utilfredse i diverse forums. Eneste negative kommentar ved test var uklart billede ved hurtige kamera bevægelser i www.whatvideotv.com . (Her er iøvrigt meget fine test af diverse produkter). Er Philips trods alt ikke det sikre valg, trods lidt træls design? Har idag Philips Matchline 100Hz. som er 7 år gl. Rigtig god billede, ingen problemer overhovedet. (Til salg snart!)

Fronthøjtaler: Har idag Dali 400, som jeg stadig er glad for. Men er der sket meget siden dette køb, når det skal kombineres med nedenstående, eller skal der opgraderes her? Evt. Dali Evidence 470 eller?

Center: Dali C1000 eller...

Baghøjtaler: Dali R1000 eller...

Subwoofer: Dali SWA12 eller...

DVD optager: Pioneer DVR 7000 Er lyden her ok til HI-FI lytning? Hvilken prisklasse som CD afspiller ligge den i? Er billedet ved optagelse i 2 timer ligeså god som Philips VR948 S-VHS?

Reciever: Denon AVR1804 eller?

Min egen grund til at holde sig til Dali er primært tilfredshed med dem jeg har, samt få en ensartet lyd samt økonomi!

Vil meget gerne høre om andres forslag/kommentarer/erfaring til ovennævnte. Er der meget at hente ved køb i Tyskland? Jeg har ikke så meget tid til at shoppe og lytte og har derfor læst mig til ovennævnte, men skal naturligvis ud at lytte inden køb! Er det helt galt sat sammen eller halter der noget? Forslag til kabler udbedes ligeledes. Har pt nogle "sorte tykke nogen" til bi-wiring købt i Hi-fi klubben for 7 år siden!

MVH

Nille

Til top Vis Nille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nille

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Mht. fjernsynet, kan du læse denne tråd (der findes andre, du skal bare søge) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2094&KW =jdg1&PN=0&TPN=1

Det er et suverænt tv og er rost til skyerne i div. tests!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Har selv en dali swa12 og den spiller efter min mening suverænt, lige som jeg vil have den skal være. Mht. køb i Tyskland så har jeg ikke kunnet finde Dali nogen steder da jeg skulle købe min swa12. Dali bliver jo produceret af hifik og er derfor ikke så udbredt som f.eks. b&W. Dog er de at finde i f.eks. dba.dk. Der fandt jeg nemlig min. Men held og lykke med "projektet".

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 December 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Du kan godt kombinere din 'gamle' Dali 400 med R1000/C1000 - de har nemlig samme klangbalance. (Min far har et sæt 400'ere i kombination med R1000 og det virker fortrinligt) Brug hellere pengene på en større reciever end 1804 - det vil du få mere ud af.

BTW. Har selv swa12 og et Dali Blue setup (se www) og er fuldt tilfreds med det som biosæt.

Nille
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej CHTT!

Kan det betale sig at købe større rec. end Denon 1804 til de nævnte højtalere? Jeg ønsker ikke at blæse væggene ned under surround! Konen bliver helt tosset. Kun ved stereo lytning, alene hjemme, kan jeg godt finde på at skrue lidt op.

Til JDG1

Hvis du læser tråden helt igennem er der også lidt blandet anmeldelse af Panesonic i Tyskland i "Vidio" samt www.whatvideotv.com under Television, som roser den meget, men åbenbart ikke på højde med Philips 9308.

Højtalerne er åbenbart enighed om?

Tak for svarene.

MVH

Nille

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 December 2003 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hej Nille.

Betale sig...hmmm. Ja og nej: Større forstærker - større kontrol. Men det kommer jo også anpå hvordan du bruger det og det er åbenbart underlagt restriktioner .

Men du kan naturligvis også bare spare pengene helt 

Min pointe var egentlig at istedet for at købe nye front'er kunne du købe en større receiver, evt. med 7.1. for når først Surroundsygen bider så hænger den fast og kan skabe et utroligt behov for flere højtalere. Under alle omstændigheder går du ikke galt i byen med Dali'erne til film. R1000 er i øvrigt en fin lille effekthøjtaler der ikke optager meget plads (høj WAF: jeg har selv 4 stk.) men spreder lyden godt. Der er dog ingen bas i, men hvis man supplerer med en sub så fungerer det helt fint.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2003 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Nille skrev:

Hej CHTT!

Kan det betale sig at købe større rec. end Denon 1804 til de nævnte højtalere? Jeg ønsker ikke at blæse væggene ned under surround! Konen bliver helt tosset. Kun ved stereo lytning, alene hjemme, kan jeg godt finde på at skrue lidt op.

Til JDG1

Hvis du læser tråden helt igennem er der også lidt blandet anmeldelse af Panesonic i Tyskland i "Vidio" samt www.whatvideotv.com under Television, som roser den meget, men åbenbart ikke på højde med Philips 9308.

Højtalerne er åbenbart enighed om?

Tak for svarene.

MVH

Nille

Tjaaa....jeg havde jo selv startet den tråd, så jeg kender godt indholdet af den.

Mht. professionelle anmeldelser kan jeg kun påpege, at der er stribevis af anmeldelser, hvor tv'et bliver rost til skyerne; f.eks.  "What Hifi?", "Home Cinema Choice", "Heim-Kino" osv. 

Mht. Phillips kan jeg dog ikke fordrage deres pixelplus!  (heller ikke i nyeste udgave).  Der er Panny'en langt mere "naturlig" i billedet end Phillipsen.  Den ligner ikke et dårligt og gnidret computerspil!  Med det er jo min mening!

Men tag dog selv et kig på de forskellige tv!  Man skal ikke altid stole på hvad man læser!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 27 December 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Enig med jdg 1 omkring TV, (har selv 32" udgaven), så her er mit forslag:

TV: Panasonic TX-32PD30

Reciever: Harman Kardon AVR 8500 el. 7500

Højttalere: JBL, prøv f.eks. at lytte til Northridge serien.
                      http://international.jbl.com/home/products/series.asp?SerId= NRE&language=ENGLISH

Dvd optager: Jeg kan se at Pioneer DVR 7000 har component udgang, men ikke kan køre progressive scan. Dette er kun en mangel hvis du skal se amerikaner film (NTSC).

Umiddelbart burde du kunne få forhandlet det ned til en samlet pris omkring de 35.000,- du selv nævner, ellers kan du jo købe det over nettet.

Go' fonøjelse.    Hilsen Christian.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2003 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Du kunne f.eks. prøve at bruge dali 2002 istedet for r1000, Det ville jeg selv gøre, ville nemlig selv gerne have dm engang, lige indtil jeg begyndte at bygge selv :D

Dali 2002 er mit forslag :D

Med venlig hilsen

Thomas Grau

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2003 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale evidence 470 som er væsentlig bedre end dalis blue og kan sagtens indgå i et setup med r1000 eller 2002 som baghøjtalere.

Mht. forstærker: Køb en størrer og kraftigere forstærker evt. 2803 med en kraftforstærker til fronterne, det bliver du glad for specielt ved stereolytning hvor denons recievere har svært ved at følge med.

Har du tænkt på projektor??

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Nille
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Til Don Räs

Projektor. Den finder konen squ aldrig ud af for at se tv-avis! Lyder nu også lidt radikalt. Havde overvejet plasma/LCD skærme, men kvaliteten er ikke god nok endnu iflg. min mening. Prisen er også dobbelt så dyr end en godt 32" tv.

Jeg syntes det er meget at give kr. 3.000 ekstra for Denon 2803 istedet for 1804. Så vidt jeg kan se,  giver den kun 10 watt ekstra!

Må hellere få en lytter på Evidence 470.

til chrliv!

Har du ikke observeret problemer ved hurtige kamerabevægelser samt stress i billedet ved halvdårligt signal? Måske heller ikke værkstedsbesøg?

Tak for rådene til alle.

Nille

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 27 December 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg ikke haft nogen problemer, mon ikke det handler om at indstille det ordentligt ?
Værkstedsbesøg heller ikke. (Det er jo en Panasonic, og ikke en Philips vi taler om)
Jeg har i øvrigt haft Philips 32pw9617, som er et pixel plus TV, solgte det pga. utilfredshed og nu er der fuld tilfredshed !
Hvis dem der har Philips med pixel plus er smilende og glade, burde vi Panasonic TX-32PD30 ejere, hoppe dansende rundt hele tiden. Design mæssigt er der heller ingen tvivl om "vinderen".
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2003 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

kan kun gi' chrliv ret!  Bedre tv findes ikke!! (har dog ikke set det nye sony hq-100)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes