Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hej jeg er ny her, har brug for hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Status: Offline
Sendt: 28 December 2003 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et Sony KV-32HQ100 TV og vil gerne have et dertil passende DVD surround system. Jeg er ikke så erfaren på dette område, men vil gerne have noget high-end udstyr. Jeg har tænkt på at købe et af sonys hjemmebiograf systemer men er naturligvis interesseret i alternativer. Jeg vil ofre ca. 10.000 kr. på et samlet sæt (eventuelt delt - DVD, receiver/højtaler) noget i stil med sony HTR-6500 men problemet er at jeg gerne vil kombinere det som et regulært CD anlæg, så det skal have lidt flere watt på udgangen samt højtalere.

VH

Martin

Til top Vis Martin Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Thor

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 28 December 2003 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Tillykke med TV'et.
Surround sound til 10.000,- med DVD afspiller, forstærker, højttalere, og som også skal kunne spille stereo, bliver ikke i high end klasse. Lyden i stereo bliver også derefter i den pris klasse. Jeg forstår ikke du vil bruge så få penge på lyd, når du nu har købt så dyrt et TV, men det er bare min mening. Hvis du, som du skriver, vil have et passende surround sound system, som også skal kunne spille stereo, vil jeg mene du skal bruge mindst lige så meget på lyd som på billede, dvs. 20-25.000,-

Hilsen Christian.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa og velkommen til vores beskedne side...

jeg er helt enig med chrliv's betragtninger. 20 - 25.000 er endda lavt sat, men måske meget realistisk for at komme godt i gang.

MEN PAS PÅ - DET ER EN FARLIG HOBBY, som kan overtage både krop, sjæl og tegnedreng. Bare læs et par håndfulde tråde ud af de over 50.000 indlæg, der er på dette forum, så vil du opdage, hvor fortabt man kan blive.... ( og hvor mange man kan dele fortabelsen med ! )

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2003 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens finde noget glimrende surround til 10.000. Ingen tvivl om. Giv lidt flere oplysninger om dine behov (plads, design? osv) så skal du nok få en masse bud på nogle mulige anlæg. Men du skal dog ikke regne med at du får nogen speciel god stereo, ligesom hverken suround eller stereo lyden bliver high-end (så skal du nok op og ofre et 6-cifret beløb)

Desuden kan du spare en del ved at købe brugt. Køb evt en ny reciever og DVD ( så dekoderne ikke er forældede) og find så nogle brugte højtalere.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 December 2003 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Jeg har arbejdet i Super Radio, ElGigantent og HiFi klubben, og
kender derfor til en del Surroundsæt, og ingen af dem lyder godt.
Der er dog en undtagelse dog uden højttalere og det er NADL70

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|31|31|1913|pdetail

den koster 7000 kr., alternativet er NADT512 og NADT742, her får du
mere for pengene (samlet 6000 kr.), men det er ikke så pænt.

De sidste 3-4000 kr. skal så gå til højttalere. Her vil jeg anbefale at
købe brugt, hvis du vil have ordentlig lyd, eller starte med et
stereosæt, for senere at udvide til fuld surround.

En sidste løsning er naturligvis at udvide budgettet til omkring de
15-20.000 kr.

NADL70 fås med Dali Trio til ca. 9000 kr., men jeg vil ikke mene
højttalersystemet er godt nok til god stereogengivelse.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Martin Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Sendt: 29 December 2003 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene alle!

Det var måske lidt optimistisk hvad angår pris niveauet. Jeg har kigget mig lidt omkring på diverse hi-fi sider og det bliver hurtigt en videnskab, men har fuldet frem til et system som jeg tror virker og langt overstiger mit budget...  men langt bedre...

Receiver/DVD: NAD L70, Fronthøjtaler: Dali AXS10K. Baghøjtaler: Dali Blue R1000, Sub: Dali SWA12...alit i alt ca. 21.000

Er der nogen som har erfaringer med dette eller kommentare til mit valg?

VH

Martin 

Til top Vis Martin Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Thor

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 29 December 2003 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Hej. Det må komme an på en prøve. Kan du få det med hjem på en lytter, og du er tilfreds. Ja så er det jo bare at købe, og glæde sig over en tilfredsstillende indvestering. Herefter kan drømmene så begynde om et endnu bedre anlæg. Det gør vi nok alle sammen. mvh Ost
Til top Vis ost.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ost.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2003 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Martin Thor skrev:

Tak for svarene alle!

Det var måske lidt optimistisk hvad angår pris niveauet. Jeg har kigget mig lidt omkring på diverse hi-fi sider og det bliver hurtigt en videnskab, men har fuldet frem til et system som jeg tror virker og langt overstiger mit budget...  men langt bedre...

Receiver/DVD: NAD L70, Fronthøjtaler: Dali AXS10K. Baghøjtaler: Dali Blue R1000, Sub: Dali SWA12...alit i alt ca. 21.000

Er der nogen som har erfaringer med dette eller kommentare til mit valg?

VH

Martin 

Hej, og velkommen.

Ud fra de ting du fremlægger ville jeg nok selv have prioriteret anderledes. For det første er fronterne ret voldsomme højtalere, og kombineret med en sub tror jeg aldrig de bliver nogen succes. Dali SWA 12 høres der mange gode, men lige så mange dårlige ting om. Derfor er det vigtigt at du lytter meget til den inden købet, så du ikke baserer købet på flest gode eller flest dårlige udtalelser om den.

Jeg kunne selv godt tænke mig en SWA 12, selvom jeg nu ikke behøves den, og derfor antager jeg nu at den bibeholdes i setuppet - hvilket leder til at du burde kigge lidt mere på fronterne. Eventuelt nogle slanke gulvhøjtalere. Der findes faktisk nogle som sagtens kan få foden til at vrikke på gulvet, selvom de ikke er i Cerwin Vega størrelse...

Forresten, er det mig der bare er sprunget over linien hvor der står hvilken centerhøjtaler du har valgt at benytte?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2003 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

NAD L70 yder 5 x 45 Watt. Den vil jeg med det samme udelukke.

Køb hellere receiver og dvd-afspiller seperat, istedet for det dér to i én apparat.

Dali AXS10K er en rock højtaler, men jeg ville hellere vælge Dali 8008. Den spiller også kraftigt og passer bedre til flere musik-genre, samt film.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes