Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Begynder spørgsmål: angående hd-optager (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wintherhansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa allesammen.

Jeg er en nybegynder udi hifi og håber at I kan hjælpe mig med et par småting.

Jeg har bestilt et surroundsound system som skulle komme ind af døren i næste uge, min næste investering bliver en HD-optager som skal kunne spille divx og skal sende surround-lyd til receiveren i surround-systemet. Jeg har studeret udvalget på dvd-priser.dk og det ser for mig ud til at langt de fleste afspillere "kun" kan spytte stereo ud. Når jeg under afspilleren trykker på "Lydsystem" og kigger under "udgangstilstand" er det i langt de fleste tilfælde "Stereo".

Min logiske sans siger mig, det ikke kan passe at afspillere til mange tusinde kroner ikke kan spille surroundsound, men jeg vil ikke investere i en afspiller før jeg er sikker på den spille surround.

Anlægget jeg HAR bestilt er:

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=1&MID=3&sub=1&fill=1&action=detail&Pid =258&

Og en afspiller jeg har set på er:

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238443#

 

"Passer" disse enheder sammen, eller kan optageren ikke udnytte det potientale surround-anlægget indeholder? Håber at mit spørgsmål giver mening og at nogle af jer kan hjælpe mig :)

Et andet spørgsmål jeg roder lidt med er hvorledes man tilslutter dvd-afspilleren til surround anlægget? Jeg har fået at vide at der for hver kanal i surround anlægget skal trækkes en ledning, dvs. der i dvd-afspilleren skal være 6 udgange til surround anlægget (5.1 surround må være 6 ledninger), men jeg synes selv det lyder lidt sært at der skal 6 ledninger imellem afspiller og receiver, hvad siger I?

 

På forhånd tak

Mvh. Mark

Til top Vis wintherhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wintherhansen
 
Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Det med at der står stereo under den hdd-optager du kigger på betyder bare at den kun kan spytte et stereo signal ud som analog. Men du skal bare bruge den digitale udgang på optageren, for så sender den bare DD eller DTS signalet direkte til receiveren. Så du skal bruge et digitalt coaxial kabel til at tilslutte de to enheder. 
Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen
 
wintherhansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Takker, jeg skal lige være helt sikker her: Den afspiller jeg har set på (link nedenfor) kan altså fint spytte surround-sound ud? Og Man forbinder afspiller og surround-receiver med et digitalt coax-kabel? Hvad koster sån' et kabel ca.?

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238443#

 

Iøvrigt et lidt flyvende spørgsmål: til mit skrabede budget er det så ikke en god investering? Jeg synes selv jeg har fået en fin kvalitet og lyd for ca 5000kr - har jeg ret i det eller kan det gøres bedre? :)

 

Mvh. Mark

Til top Vis wintherhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wintherhansen
 
Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Ja den kan godt spytte et surround-signal ud. Sådan et kabel kan koste alt mellem 30kr. og 20.000kr.
Men til dit anlæg ville jeg vælge et kabel i 100-200kr. klassen. Om du har fået kvalitet, det ved jeg ikke da ikke har hørt eller det nogen af produkterne før, men jeg tror da det er et udenmærket system til prisen.
Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen
 
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

wintherhansen skrev:

Takker, jeg skal lige være helt sikker her: Den afspiller jeg har set på (link nedenfor) kan altså fint spytte surround-sound ud? Og Man forbinder afspiller og surround-receiver med et digitalt coax-kabel? Hvad koster sån' et kabel ca.?

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238443#

 

Iøvrigt et lidt flyvende spørgsmål: til mit skrabede budget er det så ikke en god investering? Jeg synes selv jeg har fået en fin kvalitet og lyd for ca 5000kr - har jeg ret i det eller kan det gøres bedre? :)

 

Mvh. Mark

Ja. ALLE DVD-afspillere kan spytte surround ud, måske med usandsynlig få undtagelser. Et digitalt koaxial-kabel koster hvad du er villig til at betale. Du kan se et fint udvalg her til rimelige priser her: http://av-connection.com/?SPage=Digital-Audio_Koaxial_Kabler

 

Dit anlæg er rigtigt fint. Man går meget sjældent galt i byen med Denon. Jeg ville til gengæld kigge på en anden HDD-optager. Philips er langt fra de bedste på det område. Panasonic er ret suveræne indenfor HDD-optager markedet. Men også lidt dyrere, naturligvis.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes