Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Begynder spørgsmål: angående hd-optager (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wintherhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa allesammen.

Jeg er en nybegynder udi hifi og håber at I kan hjælpe mig med et par småting.

Jeg har bestilt et surroundsound system som skulle komme ind af døren i næste uge, min næste investering bliver en HD-optager som skal kunne spille divx og skal sende surround-lyd til receiveren i surround-systemet. Jeg har studeret udvalget på dvd-priser.dk og det ser for mig ud til at langt de fleste afspillere "kun" kan spytte stereo ud. Når jeg under afspilleren trykker på "Lydsystem" og kigger under "udgangstilstand" er det i langt de fleste tilfælde "Stereo".

Min logiske sans siger mig, det ikke kan passe at afspillere til mange tusinde kroner ikke kan spille surroundsound, men jeg vil ikke investere i en afspiller før jeg er sikker på den spille surround.

Anlægget jeg HAR bestilt er:

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=1&MID=3&sub=1&fill=1&action=detail&Pid =258&

Og en afspiller jeg har set på er:

http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238443#

"Passer" disse enheder sammen, eller kan optageren ikke udnytte det potientale surround-anlægget indeholder? Håber at mit spørgsmål giver mening og at nogle af jer kan hjælpe mig :)