Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 00:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Selector, men hvad med lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg går og overvejer en selector her til boksekampen med Michael! Selvfølgelig også pågrund af det digitale billede jeg får gennem mit kabeltv med en digitalmodtagere.

Men hvad med lyden?

Jeg har en reciever jeg køre mit coaxial kabel til dvd'en
Jeg vil så bruge en DVI-HDMI stik fra DVD til TV angående billede. Men hvad med lyden? Hvordan får jeg lyd op på tv'et?

Selectoren har jo kun scart, skal jeg så bare føre scart fra selector til tv og så er der lyd? Og så kan jeg sagtens også have DVI-HDMI fra DVD?

Mvh


__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
Til top Vis AndersDGP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersDGP Besøg AndersDGP's Websted
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Ja du kan bruge SCART til dit TV. Du kan også forbinde den med coaxial til din receiver med sådan et kable her:
http://av-connection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1&ML3=78&ML4= 273
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Er det ikke bedst at bruge scart så? Der er jo ikke 2 coaxial på reciever. der er vel ingen forskel på lyden?

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
Til top Vis AndersDGP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersDGP Besøg AndersDGP's Websted
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jo der er forskel, det er jo digitalt kontra analogt. Men der er dog kun få der sender Dolby Digital, så forskellen er vel begrænset. Altså rent bortset fra forskellen mellem at høre lyden over dit fjernsyn kontra dit anlæg, men det må du jo selv vurdere hvad du helst vil (jeg ville også vælge at have DVD afspilleren tilsluttet digitalt hvis jeg kun havde en indgang). Alternativt kan du jo tage lyden ud analogt fra selectoren og så over til din receiver.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes