Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 06:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forstærker til (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kek77
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal til at have lavet lidt lyd i min "nye" kælder, der skal være noget gildestue, hvor der kan spilles lidt op til fest og derudover skal der på sigt
sættes noget lærred og projekter op til film.... Pt. starter jeg faktisk lige fra bunden igen igen... men mit udgangspunkt er pt. 2 stk. B&W
DM640I, de har godt nok efterhånden nogle år på bagen, men spiller egentlig fremragende... så det jeg mangler er i første omgang en forstærker til
at trække dem, da de kræver lidt krafter til at have kontrollen. For mange år siden havde jeg noget Rotel og før det noget kenwood til dem... men
er sgu lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, var et smut i klubben og kigge og der ville de sælge mig en DENON AVR-2807 til omkring 8k... den
virkede også ganske lækker, men hvad syntes i der er af andre gode alternativer??? nogen der kender noget til Cambrigde nye forstærker? PT er
eneste krav at der er HDMI indgange og den kan styre B&W'erne med go kontrol og kraft.
Til top Vis kek77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kek77
 
Ivanovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Harman Kardon leverer særdeles strømstærke forstærkere, desuden har de et fedt design efter min mening. HDMI skal du være særligt opmærksom på. De fleste, inkl. den Denon du har kigget på, kan kun switche, dvs. den har to indgange den kan vælge at sende videre til fjernsynet, men den har ikke adgang til signalet, så du skal stadig have et seperat kabel fra DVD'en osv.
Harman Kardon har dog modeller der kan afspille lyden fra HDMI kablet, og sende andre video signaler igennem HDMI kablet op til fjernsynet. Så skal du kigge efter AVR 645 eller 745, men så er vi også oppe i knap 10k for 645'eren. Du skal ikke lade dig snyde af HK's watt opgivelser, de lover ikke mere end de mindst kan levere og det er ved konstant afspilning, ikke peak-måling, de er ganske konkurrence dygtige i fht. andre i prisklassen.
Og nej, jeg er ikke sælger af HK ;) Bare lykkelig ejer af en.
Til top Vis Ivanovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ivanovich
 
Onstage
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Vil også sige at H/K er noget seriøs grej .. Jeg har Signature serien hjemme ved mig, og det er en utrolig strømstærk forstærker :) ..

__________________
Anders Villadsen
Til top Vis Onstage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Onstage
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes