| Forfatter |
|
Svejgård Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kære forum
(jeg håber at jeg har oprettet i det rigtige forum, ellers er moderator velkommen til at flytte tråden)
Jeg skal have et nyt Surround anlæg til stuen.
Budget:
Receiver kr. 3-4.000,-
Lyd: max 9.000
+ kabler
Jeg har fundet frem til følgende:
Receiver:
NAD T744 (jeg har ikke lyst til at give mere end 4000 for en receiver)
Højtalere:
Dali Elegance
Sub:
B&W AS2
Er dette fornuftigt? Eller vil I anbefale noget andet inden for samme budget?
Højtalerne skal helst være i dette design.
Headunit skal ikke være denon, da jeg ikke synes om designet.
Jeg ser frem til at høre fra jer!
/ @nders
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg se du bor i København, så jeg ville klart tage forbi Vesterbrogade og kigge lidt på TapeConnections udstyr. Marantz har lavet nogle ret fornuftige surroundrecievere i netop den prisklasse... Evt kunne H/K også være et alternativ!
Hvorfor vil du give så mange penge for en seperat sub, når der følger en med i sættet? Selvom den er bedre er det en stor del af budgettet... __________________ B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
|
| Til top |
|
| |
Svejgård Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været i TapeConection i Kbh. jeg var ikke tilfreds med hverken service eller udvalg (selvom de er blevet anbefalet af mange).
Jeg synes ikke at kunne finde andet end en sort Yamaha recievere til under 4000,- ellers var resten ret dyrt. Der var en del højtalere men det er ikke til at finde ud af om de har nogen sæt priser. Alt dette synes jeg er nemmere i hifiklubben. Plus at deres personale er mere imødekommende.
Hvad er en "H/K" ?
Den sub som følger med i HIFI-klubbens Dali-sæt sub er ret tam. K&W'en synes jeg giver rigtig god dyb lyd samtidig med at der er fode instillingsmuligheder. Hvis I kan anbefale noget andet er jeg lydhør
/ @nders
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
H/K = Harman kardon.
Marantz recievere skulle også være gode til stereo-brug (TC skulle have 1-2 modeller under 4kilo) H/K skulle også være godt (har dog ikke hørt det).
|
| Til top |
|
| |
Svejgård Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med højtalere? - Er Dali ok eller vil I så også anbefale DLS eller lign fra TapeConnection?
Jeg vil nu stadig foretrække at handle andet sted.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes dine valg, lyder ret fornuftigt!.
Hvad for noget musik hører du??.. For jeg kan da klart anbefale 744, og Dali'erne skulle være gode! - har dog ikke selv hørt dem!..
Ellers kunne du også finde en Dali SWA 12, den skulle rykke ret meget..men ellers som nævnt i overstående, H/K ville også være en mulighed!..
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
Svejgård Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anlæget skal kunne spille alt fra Robbie Williams til Kylie til Scooter til DJ Tesio samt radioens P3.
Det vigtigeste er surround til film.
Er det "DALI Concept Sub 12 subwoofer" du tænker på?
/ @nders
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han hedder altså DJ Tiesto  Nej, den hedder Dali SWA 12 - du kan bare google den, hvis det er!. Den skulle være klart bedre end Concept subben!. Både film og musik-mæssigt.. mvh Zirio Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
Svejgård Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Nej, den hedder Dali SWA 12 - du kan bare google den, hvis det er!. Den skulle være klart bedre end Concept subben!. Både film og musik-mæssigt.
mvh Zirio
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
|
|
Kan du forklare hvordan SWA 12 er bedre end Concept'en? Jeg kender ikke til den slags og vil jo nøde købe katten i sækken. Prisen er den samme og så vidt jeg kan se er specs'ne også stort set de samme. Dog er der ikke highlevel input i Concept men det har jeg hellerikke brug for.
/@nders
|
| Til top |
|
| |
Svejgård Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svejgård skrev:
zirio skrev:
Nej, den hedder Dali SWA 12 - du kan bare google den, hvis det er!. Den skulle være klart bedre end Concept subben!. Både film og musik-mæssigt.
mvh Zirio
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
|
|
Kan du forklare hvordan SWA 12 er bedre end Concept'en? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm SWA12 bedre en Concept Sub 12?.. Min personlige mening er nu lidt anderledes.
Har selv ejet en SWA12 i 2 år og lyttet en del til Concept Sub 12. Vil de sige at Concept er mere stram og præcis end SWA12. Styrke mæssig er de rimelig ens. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Svejgård Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valget bliver nok: - NAD T 744 - Dali Concept 12 SUB - Dali Elegance højtalere
Tak for hjælpen her i forum !
|
| Til top |
|
| |