Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forstærker for lille ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har lige fået nye højttaler: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50597&P N=1

Før havde jeg Cerwin Vega surround sæt, jeg var vant til at sub og front fulgtes ad når jeg skruede op og ned.

Nu oplever jeg med det nye sæt at subben spiller men er lidt lav ved normal lydniveau når du ser tv, hvis jeg så sætter noget musik på, er det jo selvfølgelig det samme ved det lydniveau...

Godt jeg giver så lidt mere juice fra forstærkeren, fronthøjtalerne spiller lidt højere nu, og subben kan man os høre får lidt mere juice nu, godt jeg giver mere juice, så sker der det nu at fronthøjtalerne endligt ikke spiller specialt højere, men subben den kan man høre nu får den altså noget juice at køre på. godt hvis jeg så giver endnu mere juice, så følger front med og subben en lille smule mere bass...

Jeg er vant til mine Cerwin Vega´er, og der fulgte det hele ad, og der skulle jo ingenting til, så spillede det jo pænt højt, på min forstærker ved -20DB ved Cerwin Vega´erne spille det okay højt, med Jamo for cirka det samme lyd niveau skal jeg op på -10DB på forstærkeren...

Jamo kan sagtens følge med lyd mæssigt, det spiller p***e godt...

Men jeg tænker bare er min forstærker virkelig for lille til disse Jamo højtaler?? eller er det bare sådan at de skal have lidt mere juice??

Min forstærker er en Sony STR-DB2000 (digital forstærker) mellem 110-120W pr kanal i 8ohm.

EDIT: skal siges at jeg har leget med volume på subben og inde i menuen på forstærkeren for subben...

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Da det er en surrundresiver du har, er menningen jo at man kan juster HT'erne individuelt, så tror bare du skal lege lidt med det...

__________________
Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Det har jeg gjort, jeg har indstillet som det skal være til de nye jamo højttaler...
Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

aurumcantus skrev:
Da det er en surrundresiver du har, er menningen jo at man kan juster HT'erne individuelt, så tror bare du skal lege lidt med det...

Læs lige indlægget igen

Sub og front bør følges ad. Hvorfor de ikke gør det kan jeg ikke svare på.

CV er kendt for at have meget følsomme højttalere, så det kan sagtens være dine Jamo'er skal have mere power for at spille lige så højt som CV'erne

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

aurumcantus skrev:
Da det er en surrundresiver du har, er menningen jo at man kan juster HT'erne individuelt, så tror bare du skal lege lidt med det...

Læs lige indlægget igen

Mener jeg osse jeg gjorde, og udtaler mig osse kun fordi at lydregulering hjælper hos mig, og jeg har 3 forskælige mærker sat til mit ((SS)) (aurum cantus se 3 som front, KEF 9c(center) og et par små sonyer bom baght'er + en GALE 3080  sub... igennem en H/K 8500



__________________
Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Men det er jo ligesom når jeg har skruet op, så får subben mere juice, og så spiller det jo helt perfekt... Men skal nok ikke tænke så meget over det....
Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

og så lige et DUMT spørgsmål; du siger at de spiller pi**e godt dine nye HT'er, men hvordan er det lige du måler det? Specielt når der er problemer med at få dem til at passe sammen ? (ellers forstår jeg måske slet ik dit spørgsmål) sorry, hvis det er tilfældet

(og ja, tit når man skifter komponenter ud i sit setup, bliver lyden anderledes, og tit skal man så vende sig til det, min egen stereo del er ren klasse A nu, og det giver en anderledes lyd, men til det bedre;-)



__________________
Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jo ser du det spiller p***e godt, kan de jo godt alligevel? og når jeg har skruet op, og subben er med, så der jo ingen problemer?
Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes