| Forfatter |
|
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har lige fået nye højttaler: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50597&P N=1
Før havde jeg Cerwin Vega surround sæt, jeg var vant til at sub og front fulgtes ad når jeg skruede op og ned.
Nu oplever jeg med det nye sæt at subben spiller men er lidt lav ved normal lydniveau når du ser tv, hvis jeg så sætter noget musik på, er det jo selvfølgelig det samme ved det lydniveau...
Godt jeg giver så lidt mere juice fra forstærkeren, fronthøjtalerne spiller lidt højere nu, og subben kan man os høre får lidt mere juice nu, godt jeg giver mere juice, så sker der det nu at fronthøjtalerne endligt ikke spiller specialt højere, men subben den kan man høre nu får den altså noget juice at køre på. godt hvis jeg så giver endnu mere juice, så følger front med og subben en lille smule mere bass...
Jeg er vant til mine Cerwin Vega´er, og der fulgte det hele ad, og der skulle jo ingenting til, så spillede det jo pænt højt, på min forstærker ved -20DB ved Cerwin Vega´erne spille det okay højt, med Jamo for cirka det samme lyd niveau skal jeg op på -10DB på forstærkeren...
Jamo kan sagtens følge med lyd mæssigt, det spiller p***e godt...
Men jeg tænker bare er min forstærker virkelig for lille til disse Jamo højtaler?? eller er det bare sådan at de skal have lidt mere juice??
Min forstærker er en Sony STR-DB2000 (digital forstærker) mellem 110-120W pr kanal i 8ohm.
EDIT: skal siges at jeg har leget med volume på subben og inde i menuen på forstærkeren for subben...
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det er en surrundresiver du har, er menningen jo at man kan juster HT'erne individuelt, så tror bare du skal lege lidt med det...
__________________ Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg gjort, jeg har indstillet som det skal være til de nye jamo højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
aurumcantus skrev:
| Da det er en surrundresiver du har, er menningen jo at man kan juster HT'erne individuelt, så tror bare du skal lege lidt med det... |
|
|
Læs lige indlægget igen
Sub og front bør følges ad. Hvorfor de ikke gør det kan jeg ikke svare på.
CV er kendt for at have meget følsomme højttalere, så det kan sagtens være dine Jamo'er skal have mere power for at spille lige så højt som CV'erne
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
aurumcantus skrev:
| Da det er en surrundresiver du har, er menningen jo at man kan juster HT'erne individuelt, så tror bare du skal lege lidt med det... |
|
|
Læs lige indlægget igen
|
|
|
Mener jeg osse jeg gjorde, og udtaler mig osse kun fordi at lydregulering hjælper hos mig, og jeg har 3 forskælige mærker sat til mit ((SS)) (aurum cantus se 3 som front, KEF 9c(center) og et par små sonyer bom baght'er + en GALE 3080 sub... igennem en H/K 8500 __________________ Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er jo ligesom når jeg har skruet op, så får subben mere juice, og så spiller det jo helt perfekt... Men skal nok ikke tænke så meget over det....
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så lige et DUMT spørgsmål; du siger at de spiller pi**e godt dine nye HT'er, men hvordan er det lige du måler det? Specielt når der er problemer med at få dem til at passe sammen ? (ellers forstår jeg måske slet ik dit spørgsmål ) sorry, hvis det er tilfældet
(og ja, tit når man skifter komponenter ud i sit setup, bliver lyden anderledes, og tit skal man så vende sig til det, min egen stereo del er ren klasse A nu, og det giver en anderledes lyd, men til det bedre;-) __________________ Mvh
Aurumcantus
____________________________________________________
Audio Note
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo ser du det spiller p***e godt, kan de jo godt alligevel? og når jeg har skruet op, og subben er med, så der jo ingen problemer?
|
| Til top |
|
| |