Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 09:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny reciever til system audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P-nico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Vil lige starte med og sige hejsa, er blevet linket ind p� siden ved et tilf�lle, og m� sige jeg er positiv overrasket virker som en kanon side,

Kunne dog godt t�nke mig lidt hj�lp, eller m�ske bare blive hjulpet i den rigtige retning,

sagen er den jeg har fork�let mig selv med en gang nye h�jtalere, valget faldt p� systems audio�s
SA1750 til fronter
SA720av til center
SA SE200 som sub
bagh�jtalere bruger jeg lige pt nogle jamo gider ikke lige pille dem ned af v�ggen for model nr , men bliver sikket skiftet til nogle SA talent,

Lige nu bliver de trukket af en gammel denon avr2700 reciever, og er �rligtalt ikke s�rligt imponeret over den m�de de bliver h�ndteret af den reciever, er 100% sikker p� den er en flaskehals.

Her er det s� i kommer ind :D, kunne godt t�nke mig og h�re om nogle af jer har nogle afaringer med disse h�jtalere og hvad i har foran dem.
Men ellers kunne jeg godt t�nke mig og h�re hvilken reciever i vil anbefale, kan lige starte med og sige dybten p� reciveren m� ikke over stige 40-45 cm, har simple hen ikke plads til en H/K 7300 eller Pioneer ax2 eller tilsvarene.

Ang lydstandarter ved godt det muligtvis er et dumt tidspunkt og k�be reciever p�, men har bare ikke lyst til og blive sure p� mine h�jtalere mens jeg venter til Q3 2007 p� en reciver med HD-surround sound eller hvad der nu kommer frem

pris id� 10k men er villig til og g� h�jere op hvis jeg er over bevist
Til top Vis P-nico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P-nico

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej P-nico, en Yahama RX-V2700 måler (BxHxD): 435 x 171 x 439 mm og den spiller musik og surround fremragende, jeg valgt dog selv en Pioneer
VSX-AX4ASI-S, var lidt mere musikalsk men jeg syns at Yamahaén havde lidt mere styr på bassen og mellemtonen "slagtøj-lille tromme" men
diskanten var ikke så præcis. Men det er nu kun små nuance forskelle der er på de 2 receiver.

Mine fronter er SA 710, SA Exact som center, SA talenter som bag højtaler og en SA Sub200, mine 710´er ryger nok om til ekstra baghøjtaler og så
kommer der et sæt SA720 på i stedet for. SA710 findes desværre ikke som standard i hvid, derfor har jeg et sæt 710´er.

Jeg har lyttede på receiverne hjemme på ovstående højtaler plus andre receiver i samme klasse, Pioneer og Yamaha´en er de bedste efter min
lytte smag.

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

P-nico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hej oleh, jeg brugte lørdagen på og være rundt og lytte til forskellige forstærkere, fik sat en H/K 445 og en pioneer ax2 foran system audio i expert for lige og høre det, de hade desværre ikke lige en H/K 645 i butikken så måtte nøjes med den lidt mindre model, her må jeg sige jeg synes at H/k lyder en lille smule bedre i mine øre, var dog ikke helt overbevist om at det var en H/K jeg var efter så videre  til næste butik der fik jeg hørt yamaha v2700 og en marantz 7001, og der blev jeg altså overbevist om at mine nye legetøj til stuen skulle være en marantz 7001. så må jeg så bare håbe at marantz og system audio er en god blanding, men det vil tiden vise marantzen kommer med posten i næste uge :D

Til top Vis P-nico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P-nico

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes